communicatie sena SMH5-fm

sjors078

Die hard MF'er
20 jan 2013
589
2
zwijndrecht
hey iedereen,

ik zat net te kijken bij communicatie setjes en zag de sena SMH5-fm voorbij komen.
het mooie? van dit setje is dat deze ook fm dus radio heeft.
zijn er mensen met ervaring van dit setje?

Google
 
Ik heb dit setje afgelopen motorbeurs gekocht en bevalt prima.
Ik gebruikt de fm functie eigenlijke elke keer als ik op de motor spring.
Verder heeft hij zo'n 500 meter bereik tijdens het gebruik van de intercom.
Het enige waar ik me aan irriteer is dat je maar met een ander apparaat verbonden kan zijn.

Als ik met mijn tomtom verbonden ben tijdens een intercom gesprek en ik krijg wat door via de tomtom valt de intercom even weg, hij herpakt zich daarna wel maar dit ervaar ik als storend.

Verder voor het geld zeker geen verkeerde koop, wil je met meer dan een persoon tegelijk communiceren ga dan voor een hogere serie.

Groeten
 
Ik heb de versie zonder FM, gebruik hem om navi te horen, muziek te luisteren & te communiceren met duo (of andere rijder). Werkt erg goed. Set kan maar 1 kanaal tegelijk aan, dus dat wil zeggen dat je geen muziek hoort als je met je duo praat, of geen navi als je aan het telefoneren bent :)

Zeer tevreden over, werkt voor mij perfect
 
Ik heb de versie zonder FM, gebruik hem om navi te horen, muziek te luisteren & te communiceren met duo (of andere rijder). Werkt erg goed. Set kan maar 1 kanaal tegelijk aan, dus dat wil zeggen dat je geen muziek hoort als je met je duo praat, of geen navi als je aan het telefoneren bent :)

Zeer tevreden over, werkt voor mij perfect
Ik heb dat apparaatje dit weekend gekocht maar krijg de radio niet geactiveerd. in de winkle hebben ze het voor gedaan maar bij mij werkt het niet. de verbinding muziek met de navi zumo 660 werkt wel maar regelmatig valt de muiek na 1 a 1.54 min stil en is dan niet te actieveren op welke knop ik ook druk die juffrouw roept wel iets maar er gebeurd verder niets. Wat doe ik verkeerd. als ik hem aanzet krijg ik wel een melding dat de accu vol is. zet ik de navi helemaal uit en weer aan werkt ie weer en hoor ik de muziek die op de navi staat maar geen FM radio.
 
FM radio gaat aan en uit door 2 seconden het gele knopje ingedrukt te houden. Je krijgt dan ook de melding 'FM on' of 'FM off'.

Let wel dat 'ie automatisch de radio onderbreekt voor dingen als meldingen via je navigatie ofzo. Dus als je beiden verbindt en je meldingen van je Zumo doorkrijgt, zet 'ie de radio uit. Dan zou 'ie na de melding weer de radio moeten pakken; als 'ie dat niet doet dan houdt je Zumo het radiokanaal waarschijnlijk bezet zodra die 'm eenmaal te pakken heeft. Ik heb geen Zumo, dus ik weet niet hoe je dat op moet lossen. Je zou eens even een testje kunnen doen door de headset op de radio aan te houden zonder de Zumo te verbinden, als de muziek na een paar minuten niet wegvalt weet je waar het probleem zit.

Als je de melding over de batterij krijgt, houd je de knoppen te lang ingedrukt. 😏 Bij aanzetten kun je die melding oproepen door beide knoppen 5 seconden ingedrukt te houden. Maar om het ding zelf aan te zetten hoef je beide knopjes maar heel even in te drukken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan