Rubberen ringetje in motorblok

RobDeMan

MF'er
24 mei 2011
52
0
Den Haag
Hallo allemaal,

Tijdens het sleutelen aan mijn Suzuki RF600R zijn ik (en vriend van me) MEGA dom geweest en hebben een klein rubber ringetje (wat bij een asje zat) in het motorblok laten vallen....GRRRRRRRRRRRRR. (bij het demonteren sprong het rubberen ringetje weg zo in het gat waar de 'kettingspanner' hoort te zitten).

Uur geprobeerd om het rubberen ringetje eruit te krijgen, maar helaas zonder resultaat.

Ik kan niet anders dan het rubbertje laten zitten. Goed voor het blok is het niet.....maar volgens mij kan het ook niet echt mega veel schade aanrichten en zal het verpulverd worden als het ergens tussen de tandwielen komt. Wat denken jullie?

Baal als een stekker :( :( :(

Rubbertje was ongeveer 0,8 cm.

Hieronder het gat war het rubberen ringetje in is gevallen.

Foto-VAABKVEA-D.jpg


Wat zal ik doen? :(
 
Laatst bewerkt:
ALs je mazzel hebt valt het ringetje verder naar beneden en vind je 'm terug bij de eerst volgende olie wissel.Maar de
kans is aanwezig dat het rubber ringetje vermalen wordt, die stukjes zullen ook onderin het carter vallen.
De olie pick-up heeft normaal gesproken een zeef, grotere stukjes kunnen daar niet doorheen.
Daarna gaat de olie door het filter, daar worden de kleinere partikels er uit gefilterd.
Wat over blijft is is gefilterde olie, die olie gaat de smeerkanaaltjes in.

Het is beter om het ringetje er uit te halen maar ik zou wel verder durven rijden.
 
ligt eraan of ie voor of achter het filter in het systeem is gevallen. geen idee hoe dat zit in dat motorblok, waarschijnlijk komt ie in het carter terecht en dan houdt het filter hem wel tegen.


Hoe kan ik erachter komen of hij voor of achter het filter is gevallen?? :?

Ik weet alleen dat hij door het gat is gevallen waar de 'kettingspanner' zit van de ketting in het motorblok.

Het is een RF600R blok.
 
Oliekanaaltjes gaan via de pomp door het blok heen, ik ken geen open oliekanaaltjes, of dat moeten afvoer kanalen zijn van de kop naar het carter.
Dus mijn vraag blijft HOE een ringetje in een oliekanaal kan gaan zitten.
Voor de pomp zit een fijnmazige oliezeef en een oliefilter .

het ringetje zit bij de ketting zij die dus je KAN pech hebben dat die bij de kop komt
hoewel ik die kans nihil zie
 
Hahaha... Ik heb via een kennis een endoscoop geregeld. Dus hoop morgen in het blok te kunnen kijken met flexibele camera. Hopelijk zie ik de ring ergens liggen. Ik betwijfel alleen of ik het bochtje gelijk kan maken met de camera. Het gat is nogal nauw.
 
Je kan ook met je motor naar een gynaecoloog gaan. Die moeten ook wel eens rubbertjes uit nauwe gesmeerde openingen halen. Die hebben het gereedschap en de ervaring gewoon voorhanden. Zit verder niet in het basispakket dus je zal er wel voor moeten betalen denk ik.
 
Terug
Bovenaan Onderaan