Het Buelltopic van MF deel 3

Als het blok echt te warm wordt stopt tie vanzelf wel,
en als de benzine in je frame gaat borrelen stop jij wel :Y
 
Laatst bewerkt:
In IJsselstein kunnen ze de fan settings aanpassen, zodat de koelfan vaker draait en niet alleen bij hogere temp als een gek probeert te corrigeren.

Ik heb met hoge temperaturen (30+) ook door de IJffel geploft. Voelde de warmte van de achterste pot naar me benen stralen door de leren broek heen. Maar Uly stopte er niet mee.
 
Vertrek morgen naar Corsica. Uly op de aanhanger mee.

Ben heel benieuwd hoe de Uly die warmte gaat ervaren :P. Martin van TM heeft in ieder geval gezorgd voor nieuwe wiellagers, koplampje en juiste afstelling van de vering. Dus kan er op dat front weer tegenaan.
 
Goed nieuws over Buell: The Man Who Bought Buell: Bruce Belfer

It’s one thing to know a person from their work and from what’s written about them, the interviews they give. It’s another thing entirely to meet and spend time with them, and to begin to understand that person. What needs to be said about Erik Buell is, here’s a man who is so immensely talented as an engineer and as a rider — with an intuitive sense of what’s necessary to make a phenomenal machine work.
He’s never had anybody watching his back. Harley-Davidson owned him. Hero owned him. I’m not the man who owns him. Erik Buell owns Erik Buell, and I’m here to watch his back so that he can do what he does best, which is to design the best motorcycles on this planet. I’m here to make sure he can do that without having to worry about all the ins and outs of business; that’s what I’m here for. And I think that’s going to make for a very powerful partnership going forward.
 
Laatst bewerkt:
Hallo,

Is er iemand die mij aan de hand van deze foto kan zeggen of dit er uitziet als de standaard uitlaat voor een XB12S?
Meer fotos en informatie heb ik helaas niet op dit moment.

1RFEsk7.png
 
ok, ziet er idd anders uit, volgens de eigenaar is de motor wel bij Twin getuned op de testbank
hmm ben benieuwd wat het dan wel is. Volgende week woensdag kijken en proefrijden :]
 
Is geen standaard uitlaat en trust me, die wil je ook niet.

Geldt ook voor de Uly rijder hier: ander uitlaat, filter en mapping transformeert de motor volledig!
 
Standaarduitlaat is helemaal niet zo erg hoor. Ziet er uit wel vetter uit dan de meeste aftermarketmeuk. Mijn standaarddemper is opengemaakt en leeg gehaald. Wel de looks van de standaard, maar veel meer geluid.
 
Is geen standaard uitlaat en trust me, die wil je ook niet.

Geldt ook voor de Uly rijder hier: ander uitlaat, filter en mapping transformeert de motor volledig!

Ja, alles is nu standaard op mijn Uly en uh ik denk inderdaad niet dat ik er nog langer mee kan leven. Ding voelt niet half zo vlot als de bedoeling is, lijkt me.

/edit: verder nog steeds super tevreden hoor. Net met de Uly naar Corsica geweest en het rijdt echt heerlijk. Maar qua power niet te vergelijken met wat m'n X1 presteert.

/edit2: foto

img_20150818_160041a4s7d.jpg


Zoveel bochten jongen. Zijn dingen die je eigenlijk maar beter niet kunt weten. Beetje droevig hier in de Randstad.
 
Laatst bewerkt:
Zo, er is een hele grote kans dat ik morgen ook de nieuwe eigenaar van een XB12Stt ben :)
Morgen bekijken,testen en proefrijden en dan hopelijk als hij goed is kopen.

Iemand buiten de standaard controles van slijtagedelen en rijgedrag nog bijzonderheden waar op te letten?

KJ4o7lc.jpg
 
Ja, als de voetpakkingen van de cilinders lekken, kun je beter weglopen. Maar ik geloof dat de nieuwe (fuel in frame) Buells uitgerust zijn met cilinders die minder snel last hebben van dat probleem (dat de cilinderbussen loskomen). Als die het toch heeft, is de motor waarschijnlijk nooit netjes warm gereden, dan krijg je dat soort ellende ook (en kan je ervan uitgaan dat er meer op knappen staat in het blok). (blauwe) Rookpluimen uit uitlaat kunnen hier ook op duiden.

Voor de rest, check de voorvorkseals. Als daar olie zit moeten die seals vervangen worden. Tijdrovende operatie als je het zelf moet doen. Duur als je het laat doen.

Wat voor kilometerstand heeft de motor?
 
Laatst bewerkt:
Wat Roelf schrijft !

Check in ieder geval de belt goed op rafels en beschadigingen, zo'n belt kost je minstens 200 euro om te vervangen.
 
de motor heeft 41k gelopen maar ik heb gehoord dat de motor regelmatig zijn onderhoud heeft gehad en van een ware liefhebber was (1ste eigenaar) die er altijd liefdevol mee is omgegaan.
De huidige (2de) eigenaar heeft hem sinds 11-2013 en 12-2014 nog een grote beurt laten doen bij Twin motorcycles waarbij de wiellagers zijn vervangen en de ECU is afgesteld op de Torque Hammer die er onder hangt 8-)

Maar goed, morgen maar kijken en inderdaad ook op gevoel af gaan en niet alleen op verhalen etc.

word vast vervolgd :Y
 
de motor heeft 41k gelopen maar ik heb gehoord dat de motor regelmatig zijn onderhoud heeft gehad en van een ware liefhebber was (1ste eigenaar) die er altijd liefdevol mee is omgegaan.
De huidige (2de) eigenaar heeft hem sinds 11-2013 en 12-2014 nog een grote beurt laten doen bij Twin motorcycles waarbij de wiellagers zijn vervangen en de ECU is afgesteld op de Torque Hammer die er onder hangt 8-)

Maar goed, morgen maar kijken en inderdaad ook op gevoel af gaan en niet alleen op verhalen etc.

word vast vervolgd :Y
Dan kent TM de motor inmiddels toch ook wel lijkt me dus daar even wat informeren misschien ?

gr driver
 
Terug
Bovenaan Onderaan