KLX650 compressie release op nokkenas lassen

#Wouter

Die hard MF'er
18 sep 2010
673
0
Westland
Ik heb een KLX650 uit 1993, maar deze heeft geen automatische compressie release op de uitlaat nokkenas zitten;

DSC_0148_zps9uz8undc.jpg


Nou ben ik het een beetje zat om door de compressie van een 680cc 1 pitter heen te moeten trappen elke keer als ik hem wil starten, dus ik wilde er eigenlijk een automatische compressie release op bouwen.

Nou kan je geen nieuwe nokkenassen meer vinden met compressie release voor dit model en goede gebruikte zijn ook vrij schaars..

Dus ik zat te denken een slechte gebruikte te kopen (heb er al één gevonden) en daar de compressie release af te slijpen en op het uiteinde van mijn huidige uitlaat nokkenas te lassen.

20140809_134003%255B1%255D.jpg


Is dit mogelijk / goed te doen denken jullie? Of is de kans groot dat je hem er net verkeerd opzet en je hele blok in de soep loopt? (Geen idee hoe nauw dit luistert..)
 
Denk je dat er een kacr in mijn aftermarket nokkenas past? (is de aansluiting goed)

Ik moet alleen even kijken hoe ik hem er op de juiste positie in krijg. Deze nokkenas heeft nooit een kacr gehad, dus ook geen markeerstreep...

Als ik jouw foto helemaal bovenaan post 1 bekijk, heb nog nooit een aftermarket nokkenas in mijn handen gehad, lijkt het of er een deel van een kacr nog in de nokkenas zit de losse delen eraf gehaald en vleugels bijgewerkt.

Zou me niks verwonderen als dit gewoon de originele is.

Dat zou verklaren, waarom er bij jouw misschien nog een stuk in zit.
Ik zou anders die rare halve maan niet kunnen verklaren. Waarom dat nog aanwezig zou zijn.
Zie verhaal hieronder, zo zullen dat deze jongens niet doen.

Ik meen mij te herinneren dat de stage ? nokkenassen bewerkte, nieuwe of gebruikte nokkenassen zijn met een andere timing door bewerking van de nok. Maar ik twijfel. Staat mij iets bij van oude goede inleveren en andere terugkrijgen.


even mijn favorieten doorgebladert
http://www.megacyclecams.com/catalog/catalog.pdf page 43

http://www.webcamshafts.com/index_b...saki_klx_650_r_(a_model)_(93-95)_dohc_4v.html


When a core is required for an item, the core charge will automatically be added to your cart when you add the item. You must return your re-workable OEM core within 180 days of purchase in order to receive a core refund. If we do not offer a core for your application, you need to call us first, and send your core in to be reground / hardwelded.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan