Problemen met een VTR1000F Firestorm

Wiiiiimmm

MF'er
25 sep 2009
121
0
Den Haag
Beste Sleutelaars,

Ik heb momenteel een probleem met mijn 1997 Honda VTR 1000 Firestorm en ik hoop echt van harte dat iemand de gouden tip heeft.

In eerste instantie was ik te laat met het vervangen van de nokkenaskettingspanners. Tijdens het rijden begon de ratel en alsof ik het verdiende, langs de kant van de weg met een lekke band. 2x pech en ieder krijgt wat hem toe komt, maar oh wat had ik het zuur.

Samen met een vriend kettingspanners vervangen. Bleek de motor niet goed te lopen. Vervolgens gekeken of het blok "op tijd" liep. Bleek niet het geval te zijn bij de voorste cilinder (V-twin). Krukas / tandwiel op tijd gezet, probleem gevonden dachten we. Maar dat was te makkelijk gedacht. Stationair loopt het blok goed. Onbelast toeren maken loopt het blok ook goed.
Wegrijden met de motor lukt niet, alleen als je het blok boven de 4000 toeren houdt maar de motor heeft dan half vermogen. Daaronder slaat de motor meteen af.
Wat opviel is dat er een plasje benzine in het filterhuis lag.
Oh ja, het K&N-filter is omgewisseld voor een standaard filter, K&N moest nog even worden schoon gemaakt.

Wie weet waar we het moeten zoeken, sproeiers, vacuüm,..?

Alvast bedankt,

Wim
 
plas benzine in filterhuis, dat hoort niet hè ;) misschien lekkende vlotternaalden? (of heeft dit apparaat al injectie?)

inderdaad filter even terugzetten, kijken of dat verbetering geeft. Klinkt ook een beetje als valse lucht.
 
kan het niet zo zijn doordat de kleppen krom zijn[inlaat?] , dat de benzine word teruggegooid..
Haal het filterhuis vd carbs af en probeer de vtr eens te starten. Voel tegelijkertijd met je hand bij de inlaatkelk vd voorste cilinder of er ook wat geblazen word ipv alleen aangezogen.
Blaast hij ook, dan word er benzine teruggegooid[in het filterhuis], en heb je een kromme klep of 2.
 
Laatst bewerkt:
Spanners vervangen, dan starten, dan constateren dat er iets niet helemaal jofel gaat en dan timing checken?
Beetje dom in mijn ogen.
Zelf ook gedaan maar eerst goed gezet en daarna 3 keer gecontroleerd voordat ik alleen maar aan starten dacht.
Maar goed eerst maar ff compressie meten, ik denk echter dat je niet veel vrolijker wordt.
Als je dingen wil weten kun je ook altijd op het firestorm topic terecht, zitten meerdere mensen met kennis van zaken.
Succes
 
Kijkende naar de reacties heb ik mijn portie geluk met de motor voor dit jaar al opgemaakt. De fout bleek m te zitten in het onjuist op tijd zetten, het kijken naar de verkeerde merktekens. Door de slagen te volgen i.c.m het openen van de kleppen, kwamen we daar achter. Oepsie! :+

Juist op tijd gezet, compressie gemeten.....compressie was goed!
Alles in elkaar gebouwd en testrijden maar. Als een zonnetje 8-)

Nou ja, een zonnetje met een ratel. "Rrrrrrrrrrrrrr" zegt het blok. Morgen even met de motor langs de dealer om te vragen of hij weet wat dat Kan zi n n.
In ieder geval iedereen bedankt voor alle antwoorden en ideeën
 
Terug
Bovenaan Onderaan