Stekkertjes Yamaha R1 '05

Koezen

Rookie
20 mei 2015
5
0
ARNHEM
Hallo motorfanaten,

Gisteren mijn nieuwe motor (Yamaha R1 '05) opgehaald. Nu ben ik voornemens om de nieuwe TomTom 400 aan te schaffen. De voeding wil ik graag aansluiten op de motor zodat de navigatie van stroom wordt voorzien. Ik zag op de motor twee stekkertjes waarvan ik niet weet waarvoor ze dienen (nou ben ik niet ook heel handig daarin :N )

Ik heb een foto gemaakt van de stekkertjes, iemand enig idee waarvoor ze dienen?

full

full


Alvast bedankt voor de moeite!
 
Laatst bewerkt:
Zoek een bedradingschema (wiring diagram) en kijk welke kleurtjes draden er aan zitten.

Dat zal bij elkaar geen 5 minuten duren. Als je ze hebt, kun je t hier posten :)
 
Ik zie dat er twee kabeltjes naar het stekkertje lopen op foto 2, een zwarte en een blauw/rode. Dat zou dus betekenen dat die kabeltjes afkomstig zijn van RH/LH Side Light. Theoretisch is het dan toch mogelijk om hier het stroom vandaan te halen voor mijn navigatiesysteem?
 
Ik zie dat er twee kabeltjes naar het stekkertje lopen op foto 2, een zwarte en een blauw/rode. Dat zou dus betekenen dat die kabeltjes afkomstig zijn van RH/LH Side Light. Theoretisch is het dan toch mogelijk om hier het stroom vandaan te halen voor mijn navigatiesysteem?
We kunnen het op twee manieren doen:

1. We gaan met veel moeite ne heen en weer posten er achter komen welk stekkertje nou waarvoor is, waarom die los hangt, etc. Met een hoop extra vragen die er niet toe doen.

2 je pakt een multimeter en meet of er spanning op die stekker staat. Zowel bij contact aan, als uit. Zo ja: GPS er op.
 
We kunnen het op twee manieren doen:



2 je pakt een multimeter en meet of er spanning op die stekker staat. Zowel bij contact aan, als uit. Zo ja: GPS er op.


Kan ik voor je beantwoorden......, wél bij contact aan, niet bij contact uit.
Hoeft geen probleem te zijn als je een accu in je GPS hebt zitten, "handigst" is echter een constante spanning.
Gewoon rechtstreeks op accu dus, zekering en stekker er tussen, klaar. :z


[edit]Waarom kiezen voor een Tamtam? Er zijn betere motor navigatie systemen. :X
Ligt er beetje aan hoe je hem wilt gebruiken, van A naar B is geen punt. Wil je zelf routes maken of gedownloade routes rijden is dit iets om rekening mee te houden;[/edit]

Bij de TomTom Rider moet je momenteel nog rekening houden met een aantal zaken die anders gaan dan je misschien zou verwachten. Maak je bijvoorbeeld veel gebruik van gpx bestanden als basis voor je routes, dan moet je er rekening mee houden dat je deze routes altijd bij het startpunt moet beginnen. Het is ook niet mogelijk om een route onderweg aan te passen of te voorzien van extra punten. Daarnaast moet je er rekening mee houden dat het koppelen van een telefoon nu alleen nog bedoelt is voor de TomTom connected services. Dus de informatie betreffende files en flitspalen. Het is niet mogelijk om een telefoongesprek te voeren via de TomTom Rider 400. Het is uiteraard wel mogelijk om een Bluetooth headset te koppelen voor de gesproken aanwijzingen.


Véééél leesvoer....., http://forum.gps.nl/ (Leerzaam forum)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan