Cb SevenFifty hapert bij doortrekken in hoge versnellingen

Gompieman

Die hard MF'er
5 jan 2013
737
22
Baarn
Ik heb nu wel een vreemd probleempje.

Als ik met de motor in een hoge versnelling wil doortrekken in de toeren dan wilt die niet. Ik krijg dan zo'n gevoel dat die inhoud en dan weer oppakt. Hij hapert dus vrij extreem, en voelt erg lui aan in hoge versnellingen. Het is vooral merkbaar in de 4e en 5e versnelling.
In de 1e, 2e en derde versnellingen heb ik dit probleem dus niet.

Mijn bevriende monteur stelde mij voor om te controleren op vuil en of water in de carburateurs door benzine uit de vlotters te laten lopen.

Ik probeerde dit dus bij 2 carburateurs. De uiterst linkse en de uiterst rechtse carb.
De linker liep vloeiend lekker vloeiend leeg. Echter leken er hele kleine druppels water op de bodem van het opvang bakje te liggen.
Bij de rechter kwam er geen water maar wel een koolachtig soort vuil uit samen met de benzine. Ook liep de benzine er met een astmatische hoeveelheid en snelheid uit.

Recentelijk heb ik de bougies en het luchtfilter vervangen. Maar het probleem is gekomen met de laatste tankbeurt. Heb ik vervuilde benzine getankt? Of is er iets waardoor die de benzine niet goed kan ontsteken, zoals water of een te rijk/arm mengsel?

Iemand enig idee wat er loos kan zijn? Of wat ik zelf met beperkte middelen nog na kan lopen?
 
Laatst bewerkt:
Mijn monteur stelde eerst voor om forte te proberen.
Klink op zich als een wijze set, maar of het helpt moeten we dan nog zien.

maar ik zij niets over inconsistente brandstof kwaliteit. Ik stelde alleen de vraag of ik wellicht slechte brandstof heb getankt en of dat vandaag de dag nog kan?
 
Laatst bewerkt:
Zo begon het een paar jaar geleden ook bij mij.

Opgelost met 3 dingen:
1 Tank leeggooien en spoelen voor zover dat het kan.
--Inhoud tank was flink vervuild! Wat er uit kwam leek niet echt veel meer op benzine.
2 Carburateurs ultrasoon reinigen.
3 Extra zwevend benzinefilter geplaatst net voor ingang op de carbs (voor restvuil uit tank)
 
Het gebruiken van en toevoeging bij de brandstof heeft het probleem wat minder erg gemaakt.

Het is er echter niet in geslaagd het op te lossen. Dat word denk ik een spoelbeurtje voor het gehele brandstof systeem. En dan dus een filtertje tussen de slang naar de carbs.

Of iets anders als dat aan het licht komt.

Ik hou jullie op de hoogte.
 
Laatst bewerkt:
Er is aangekoekte prut uit van 2 van de 4 carburateurs gekomen wat vlak onder de hoofdsproeiers zat. Het probleem is echter niet verholpen.

De motor lijkt bij snelheden onder de 120 wel gewoon beter bij de les te zijn. Hij trekt sneller en abrupter op. Maar hard gas geven om bijvoorbeeld een rij vrachtwagens voor te zijn gaat niet. Hij sputtert en houd dus nog steeds gewoon heel erg merkbaar in als ik hard wil doortrekken in de 4 en 5e trap zodra ik rond de 6.000 toeren per minuut kom.

Kan het duiden op een door de tijd verslechterde afstelling?
 
Wat voor een beurt? De kleppen hoef je niet te stellen, dan hou je dus een 4 liter flacon olie een oliefilter en synchroon stellen over?

Ik heb het luchtfilter en de bougies namelijk al vervangen.
 
Carburateurs zijn niet onderhoudsvrij, vroeg of laat moeten ze een keer grondig (ultrasoon) gereinigd en opnieuw afgesteld worden. Het synchroniseren moet normaal gesproken bij iedere grote beurt, dat de sevenfifty hydraulische klepstoters heeft verandert daar helaas niks aan.
 
Moest nog even iets brengen naar iemand en ik dacht laat ik eens bij een constante kruissnelheid vol gas geven. En dan slaat die dus gewoon helemaal dood.

De motor trekt daarna heel moeilijk of gewoon helemaal niet door afhankelijk van de snelheid.
 
Moest nog even iets brengen naar iemand en ik dacht laat ik eens bij een constante kruissnelheid vol gas geven. En dan slaat die dus gewoon helemaal dood.

De motor trekt daarna heel moeilijk of gewoon helemaal niet door afhankelijk van de snelheid.
laat eens naar de carburatie kijken door iemand die er wel verstand van heeft
 
Terug
Bovenaan Onderaan