Gaten boren in aluminium frame

PRS

MF'er
6 dec 2010
193
0
Steenwijkerland
Aangezien domme vragen niet bestaan...

Vraag:

Kan ik in het frame van mijn oude NTV650 2 10mm gaten boren tbv valbeugels?

Antwoord:

A: Ja dat kan jij als je een boormachine en een goede metaalboor hebt
B: Nee, wan dan is per direct je frame onveilig
C: Domme vragen bestaan wel, jij stelt hem nu
D: Anders, namelijk:

full
 
Laatst bewerkt:
Ter verduidelijking, de NT650V Deauville met zo goed als hetzelfde frame heeft standaard gemonteerde valbeugels, ik kan voor mijn Revere geen valbeugels vinden die zin/nut hebben, of deze zitten te snel aan de grond onder hellingshoek..

Mijn ervaring met de Deauville valbeugels zijn goed, alleen zitten de montagepunten dus niet in het frame van een Revere...

full
 
Je kan er niet zomaar lukraak een gat in gaan boren voor een draadbusje.

De koker is namelijk opgebouwd in de lengte uit diverse kamers, en als je net op het verkeerde punt boort dan zit je half of helemaal in een tussenschot te raggen en verneuk je heel het gat.
 
Deze motor heeft een stalen frame bij mijn weten,de Hawk heeft een aluminium frame. :+

Mss een domme vraag,maar waarom zou je valbeugels op zo'n oude fiets willen zetten?
 
Is zeker geen domme vraag, ik gebruik de NT voor motorbehendigheid en heb liever dat hij op vervangbare beugels valt dan op het stuur e.d, de manoeuvres zijn meestal met lage snelheid, uit ervaring weet ik dat hij dan hoofdzakelijk op de beugel valt.
 
Is gaten boren en bussen plaatsen (wat blijkbaar niet kan) 'beschadigen' als je het netjes en goed doet en het ook netjes afwerkt...?
1 keer op je plaat zonder valbescherming en de schade is fors groter...

Andere opties en ideeën zijn van harte welkom dus kom maar op met je goeie inbreng!
 
Je kan er niet zomaar lukraak een gat in gaan boren voor een draadbusje.

De koker is namelijk opgebouwd in de lengte uit diverse kamers, en als je net op het verkeerde punt boort dan zit je half of helemaal in een tussenschot te raggen en verneuk je heel het gat.

Klopt, Honda heeft het fabrieksaf bij de Deauville wel zo gemaakt, maar die hebben dan ook goed gereedschap _O-
 
Deze motor heeft een stalen frame bij mijn weten,de Hawk heeft een aluminium frame. :+

Mss een domme vraag,maar waarom zou je valbeugels op zo'n oude fiets willen zetten?


:$

Klopt.
Dan komt lassen op de eerse plaats. Effe iemand zoeken die kan Tiggen. Een zo kort mogelijk 12.9 boutje erop lassen.
Boren geeft niet alleen een verzwakking maar ook nog eens een perfect begin voor een scheur.
 
Midden in een koker gaten boren is niet zo bezwaarlijk, het materiaal aldaar voegt toch vrijwel niets toe aan de stevigheid.

Anderen zijn je reeds voor gegaan...

full


... maar dan om de boel lichter te maken, niet voor montage van valbeugels...

Als je daar midden op een koker zonder dwarsverbinding beugels gaat maken hou je je stuur misschien heel maar mol je gegarandeerd je frame bij een val :X

Ik zou iets maken aan bv. blokmontagepunten of achterbrug, en de linkervalbeugel aan de rechter verbinden.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan