Geen remdruk k1200r

shq

MF'er
4 aug 2011
147
1
Gister de schijfrem achter vervangen van mijn k1200r, en de remklauw netjes uit elkaar en schoon gemaakt. Nu wil het echter dat er geen druk opbouw meer is, ik denk door het leeglopen van de leiding. Vanaf het reservoir is er druk, deze gaat naar de rembekrachtiger, en vanaf daar geen druk (met draaiende motor) ABS lamp en rood driehoekje blijven knipperen.

Kan dit liggen aan lucht in de rembekrachtiger? En zo ja hoe ontlucht je deze.
 
Bedankt, bekeken en na gelopen. ABS unit is ontlucht, maar kwam ook bijna geen lucht uit. Daarna nogmaals getracht om de klauw te ontluchten, een hoop gegorgel maar geen remvloeistof...
 
Ik bedoel dat je 4 circuits hebt.

Remcilinder op het stuur > ABS-unit
Remcilinder achter (pedaal) > ABS-unit
ABS-unit > remklauwen voor
ABS-unit > remklauw achter

Zijn allemaal andere circuits. Als je bijvoorbeeld het achterrempotje gaat vullen en dan verwacht dat er bij het intrappen van het pedaal vloeistof uit de achterremklauw komt, begrijp je niet hoe het systeem werkt. En dan waarschuw ik dus nogmaals, laat het systeen servicen door iemand die er verstand van heeft. Als je een domme fout maakt kan je zo de pomp slopen en die kost je €1500 excl inbouw.
 
Laatst bewerkt:
In onderstaande youtube word het duidelijk uitgelegt.
Zoals misstommy al aankaart heb je 2 gescheiden systemen:

Systeem 1 is van het rempedaal/hendel naar de ABS unit, deze stopt hier dan ook. Om olie te verversen of te ontluchten kan je de ontluchtingsnippels bovenop de ABS unit gebruiken.

Systeem 2 is van de ABS unit naar de remklauw, bovenop de ABS unit zitten 2 inbus bouten van plastic voor de overloop van remvloeistof uit de ABS unit. Deze verwijderen en volgooien met remvloeistof. Nippel op de remklauw open, contact aan en het rempedaal bedienen. Wel zorgen dat de ABS unit vol met remvloeistof blijft en voila.

 
Terug
Bovenaan Onderaan