Project met kawasaki ex500 motorblok

Rickex500

Rookie
23 mei 2015
4
0
Baflo
Hallo Allemaal.

Ik ben nieuw hier op dit forum.
Ik heb vorig jaar zomer een ex500 gekocht voor een project.(race zitmaaier)
De motor liep als een zonnetje voordat ik deze demonteerde.
De motor heb ik schoon gespote omdat ik dese netjes schoon wou monteren.
Toen ik klaar was zag ik dat er wat water onder de startmotor zat.. Toen ik de startmotor er afhaalde en weer wou monteren kwam ik erachter dat mn magneten van het vliegwiel stuk waren. Heb toen een paar goeie magneten eropnieuw ingeplakt.
Dit ging een poosje goed totdat de motor er afgelopen zaterdag mee ophield(geen vonkjes meer) De Pick up snesors zijn gecontroleerd en zijn goed. Ook een ander vliegwiel gemonteerd. Alleen een bobine geen soms wel en soms niet een vonk naar de bougie.
Is er iemand die mij hier meer over kan vertellen? De bobines ook al uitgewisseld met een lopende ex.

Groeten rick
 
+1

Die magneten van de Pickup zijn behoorlijk irritant en raken los met leeftijd.
Op ebay België wordt een nieuwe variant verkocht met een 1 grote magneet in epoxy.

Ik vermoed dat de pickup afstand tot het vliegwiel te groot of te klein staat.

Dit kun je even testen met een voelermaat en daarna door hem rustig aan door te draaien (Met de hand) me contact aan, kijken of hij bij iedere omwenteling een vonk geeft. uiteraard even met het dynamokapje gedemonteerd (kun je zien dat het nokje voorbij de pickup komt).

Succes!
 
Laatst bewerkt:
Bartezzz ik zal daar ook eens naar gaan kijken.

Weet iemand of de onderdelen van gpz en ex het zelfde zijn?
EX500 is de Kawasaki fabrieksbenaming voor de GPZ500S Ninja. Dezelfde motor dus.

Voor één model worden soms verschillende (handels)benamingen gebruikt, in verschillende landen/continenten.
 
@bartezzz..
Zou je het nog iets duidelijker kunnen uitleggen?
Over de dynamo deksel eraf en het bekijken met een voelermaat bij het vliegwiel?
Inmiddels andere cdi gemonteerd en het probleem blijft het zelfde.
Er komt wel een signaal vanaf de pick-up maar verder naar de bobine toe geen signaal. Bonine's ook al uitgewisseld.

Iemand nog een Gpz motorfiets compleet te koop?
 
Terug
Bovenaan Onderaan