Diekooi Naar Polen en "omrijden" naar Duitsland

diekooi

MF veteraan
In memoriam
29 mrt 2008
15.479
3
Naar de IZI Meeting in Grodziec Polen om met een omweg in Sippersfeld Duitsland aan te komen voor de Horizons Unlimited meeting.

Dag 1
Vandaag van huis naar Grodziec in Polen rijden. Ongeveer 950km en zou in ongeveer 9,5 uur gereden worden. Om 8:10 reed ik de straat uit op naar het oosten. Helaas in Duitsland in een file beland. Waarbij je in Nederland nauwelijks vertraging oploopt omdat je vaak met 50 tussen de file kan doorrijden. Was het in Duitsland kruipend. Met die hutkoffers paste het vaak maar net(of netniet). En als dan zelfs mensen in de weg lopen en geen idee hebben om opzij te gaan kunnen de remmen goed van pas komen. Helaas gleed het voorwiel de laatste halve meter waardoor ik schuin tot stilstand kwam en mijn spiegel een busje aantikte. Hoop drukdoenerij maar het zat al vol met krassen dus we zullen zien wat voor mooi verhaal hij er bij zijn verzekering van maakt.

20150507_130019_zps2v1dkdex.jpg


Totale afstand van de file 28,1km met een gemiddelde snelheid van 14km/u waardoor het mij 1:50 uur koste ipv. 12,5 minuut. Maar na het tanken met avond eten bij Dresden. En een laatste tankstop 25km voor Grodziec omdat dat het laatste tankstation was. Uiteindelijk om 20:10 aangekomen in het kasteel waar de komende 4 dagen de IZI meeting gehouden word.

De IZI meeting.
Het word gehouden in een kasteel waar alle deuren openstaan en je plant je tent ergens op een stukje gras. En als je die vergeten bent kan je je slaapzak ergens in het kasteel uitrollen. Waar dat precies is moet je zelf weten. In de ridderzaal liggen de meeste. Maar daardoor ook het meeste rumoer. Vandaar dat je boven in de toren ook kan struikelen over een verdwaalde slaapzak.
Dus ik besloot mijn tentje in het gras op te zetten. En voordat de tent stond kwamen de flessen drank al aangelopen. Toen mijn tent eenmaal stond en mijn zooi erin lag maar eens bij het kasteel wezen kijken. Daar stond de groep Polen al met de flessen bier in de hand en voor ik het wist had ik er zelf ook eentje vast. Rond een uur of 10 s avonds kwamen er nog 3 Nederlanders aangereden. Vincent Leon en Jo van Afrika Twin NL/Be. Toen om 12 uur de meeste naar bed gingen was ik nog even via het uitgestorven kampvuur naar bed gelopen.

Dag 2
Al op tijd wakker (7 uur) en na een ontbijt van snelle jelles richting het kasteel gelopen waar Vincent Leon en Jo al aan het wachten waren op het warme ontbijt van het winkeltje waar meteen de koffie en thee besteld kon worden. Om 10 uur vertrokken we om de jagna allroad route te rijden. Samen met Leon en Jo aangezien Vincent in de organisatie zit en daar zijn taken had. Bij het eerste en beste kruispunt doken we al het gravel in. En merkte al snel dat Leon en Jo een stuk meer ervaring en ook een stuk sneller reden. Terwijl ik het eens rustig aan deed. Dus aan het eind van de offroad stukken moesten ze altijd even op mij wachten. Maar eens een allroad route zonder omvallen voltooien was mij ook wat waard. Van brede gravelwegen tot karrensporen naast een afgrondje of bomenrij en van speelplekken in het diepe zand tot wat harde zandafgraving. Aan het eind van de dag had ik weer wat gevoel terug en ging het wat soepeler. Helaas een keer elkaar allemaal kwijt geraakt maar na een tijdje wachten bij de iets verdere stuwdam waren wij weer compleet. En ook met de laatste 30 km tot het eindpunt waar wij even te tanken gingen en ik daarna even ging pinnen bij de supermarkt. Helaas via een andere route verder gereden dan de bedoeling was. Maar even mijn eigen tempo rijden met de gedachte dat hun alvast dat laatste stuk reden. Maar even later waren hun ook vertrokken en door hun hogere snelheid zaten ze alweer snel achter mij. Waarna we even later bij een grote zandafgraving kwamen. Waar we zo op konden rijden. Dus daar even zitten spelen voor de nodige foto's en video's.

20150508_161800_zpscaxqjl8p.jpg


Waarna wij de laatste 10km naar het kasteel terug reden. Aldaar aangekomen was het al lekker druk. En nadat ik mij snel had omgekleed in de tent voor mijn mooie zwembroek en slippers. Om met mijn pils van de supermarkt mij eens in te gaan schrijven en mijn t shirt op te halen bij Vincent in het loket.

11263117_833751466701551_1450027578388067101_o_zpswgv63t1a.jpg


20150508_195938_zpsglfof9mh.jpg


Daarna het nodige bier, en worst van de bbq. En toen het donker werd kregen wij 3 korte presentaties(30min p.p.) over noord tot zuid Amerika op 2 Africa Twins. Een vrouw door Afrika op een F800. En nog 2 mannen die Easy Rider gingen naspelen door alle opname locaties af te rijden. Daarna de band en nog meer bier. Om 12 uur stopte die en de meeste gingen naar bed. Maar deze avond was er nog wel volk bij het kampvuur dus daar nog een tijdje bij gezeten.

Dag 3
Weer bijtijds wakker en vandaag is het ontbijt bij de catering georganiseerd dus daar haal ik wat broodjes en een kop thee. Waarna ik rustig iedereen langs zie komen. Jo en Leon gaan vandaag een andere route rijden. Maar ik had nog aardig last van mijn hooikoorts en het weer was ook niet optimaal en de drank van de dag ervoor besloot ik maar om een dagje op het kasteel rond te hangen.

20150509_092701_zpsuqgubgbv.jpg


20150509_092734_zpsv7sblqbt.jpg


20150509_092829_zpsnwqdsvzz.jpg


20150509_103237_zpsgzuzifid.jpg


10848565_844164689003865_1282600955225749897_o_zpsmwczbcwz.jpg


Wereld beroemd die motor van mij.
11146609_1015518048480255_7269019121712166550_o_zpsqrevx67b.jpg


Eind van de middag kwamen de eerste weer terug van de routes. En het bier kwam weer op tafel. Maar ook de eerste motoren werden anders dan anders geparkeerd. Op hun zij om erachter te komen dat er een krukas lager verrot was. Maar ook om een voorwiel opnieuw te richten omdat ze 's middags tegen een boom gestaan had. Wat uiteindelijk nog aardig gelukt was met een spaaksleutel en een plastic mes met tyrap. Daarna begon er een andere band dan de dag ervoor te spelen. En ook vandaag weer via het kampvuur terug naar mijn tent gegaan.

20150509_203753_zpsiawn7pwc.jpg


20150509_203852_zpsostwnwo7.jpg


Dag 4
20150510_074348_zpsoicfyero.jpg


De vertrekdag bij IZI Vincent Jo en Leon stonden om 8 uur al klaar voor vertrek om weer in 2 dagen binnendoor naar Nederland te rijden. Waarna ik ook maar ben begonnen met inpakken en reed om een uur of 10 weg. Kompas aan en ergens richting zuid oost te rijden. Om daar ergens Tsjechië binnen te rijden. Het kompas kwam goed uit. Want de weg ontbrak nog weleens als ik weer midden in een veld stond. In heel polen maar een aantal km asfalt gezien verder reed ik alles allroad of zelfs offroad. Paar keer onderuit gegleden en om dan de motor op te rapen in de gladde modder is best lastig. Maar uiteindelijk gelukt. In polen heb ik 105km gereden. En daar 5,5uur over gedaan.

Klittenband om mijn gps en houder. Zodat hij contact blijft houden met de houder.
20150510_095849_zpsvrmsq0me.jpg


Verdwaald midden in het veld.
20150510_111715_zpsvbhii2n6.jpg


Makkelijke en soms wat boeiendere stukken
20150510_113013_zpsmlgi8693.jpg


En soms dan valt hij weleens om.
20150510_113735_zps6bb6igbd.jpg


Maar met de juiste technieken en eens niet wegslippende laarzen weer overeind.
20150510_114556_zps4jgbcaba.jpg


Maar de techniek werkt niet tegen een helling op. Dus moest eerst alles eraf voordat ik hem omhoog kreeg. En natuurlijk nog geen minuut later een voorbijganger.
20150510_122418_zpshcdpvpqw.jpg


Een afslag missen maakt interessante routes. Ipv. de asfalt bergpas heb ik hem offroad gedaan. Van langlaufpaden tot bosbouw paden.
20150510_145634_zpsmgps1yws.jpg


20150510_150636_zpszyhatda9.jpg


Boom over de weg.
20150510_151520_zpsho2m6upq.jpg


Wat dat betreft was het goed dat in Tsjechië bijna alles afgesloten is wat onverhard is. Dus de snelheid kon wat omhoog. Zodat ik toch nog ergens kwam. Dat ging goed. Totdat ik na de eerste 12 km op Tsjechisch grondgebied alweer aangehouden werd door de politie wegens het, niet mijn voeten aan de grond zetten bij het stop bord. Dus dat werd een boete van 300 Tsjechische kronen die ik natuurlijk nog niet had. Dus geprobeerd met euro's maar daar deden ze niks mee. Maar nadat ik het even later omrekende was het 10 euro. Helaas liep ik weer aan mijn motor te kloten tijdens het wachten en donderde hij alweer om. Gelukkig gebeurde dat in Tsjechië aangezien je in Nederland dan een milieudelict met prent aan je broek hebt. Maar na 20 minuten had ik mijn acceptgiro en mocht ik doorrijden.

Grens Tsjechië
20150510_152457_zps9sfxwyl2.jpg

O jee Politie
20150510_154359_zpsibqeqxdl.jpg


Nadat het intussen alweer tegen half 7 liep een camping gezocht rond Jesenice. Eenmaal daar aangekomen met handen en voeten duidelijk gemaakt dat ik wilde kamperen met mijn tentje. En na het afrekenen van 6 euro en de sleutel van het huisje naast mijn plek had ik ook een wc. Douche was een beetje twijfelachtig aangezien de stroom daar om het uur uitgeschakeld word. Uiteindelijk het 2e deel 166km in 3:15 waardoor ik toch nog ergens terecht gekomen ben. Tentje neergezet en mijn voedsel gekookt. En daarna mijn bed in gekropen.

De plek
20150511_105322_zpspdpxyjhp.jpg


Huisje met mijn wc
20150511_105307_zpsnkyrix2q.jpg



Dag 5
Rustig aan opgestaan en even mijn koffers uitgezocht. En om 11 uur eens opgestapt. Aangezien er niemand bij de receptie was, de sleutel en tentnummer op de bar gelegd en vertrokken. Eerst naar het oosten naar Slowakije. Om daarna weer terug te keren naar Tsjechië. Eenmaal in Slowakije zag ik rechts een grote crossbaan liggen. Ik kon erop rijden maar om de bepakking eraf te halen voor een rondje vond ik wat overdreven dus ik heb het bij wat foto's gehouden.

Grens Slowakije
20150511_140513_zpskw7h6mtb.jpg


De crossbaan
20150511_144301_zpsd0b7ttxz.jpg


Prievidza
20150511_163909_zpsrcdoqnyp.jpg


Op weg naar Prievidza en vanuit daar weer Tsjechië in de richting van Uherske Hradiste nadat er 1 camping gesloten was en de ander verbouwd tot bungalowpark maar een hotelletje gezocht. Midden in het centrum met bewaakte parking aangezien mijn slot nog thuis in de garage hing. Maar voordat ik er was de halve stad gezien aangezien mijn navigatie iets trager reageerde dan ik reed dus steeds de afslag miste en als dat het niet was dan doken we wel weer een eenrichtingsweg in.
Even een douche gepakt en gewone kleren aan en wat te eten gezocht in de stad. Uiteindelijk een pizaria/cafe gevonden zelf met gratis wifi voor de dagelijkse updates. Na het eten maar weer terug gekeerd naar het hotel en gaan slapen.

Zomaar een plaatje op het plein.
20150511_221639_zps9kxovnae.jpg


Dag 6
In het hotel ontbeten. Even langs de kamer om de spullen te pakken. Daarna alles op de motor gegooid en vertrokken. Na nog geen kwartier rijden komt er een motorrijder op zijn BlackBird naast mij rijden en doet het internationale gebaar om even wat te drinken naar mij dus het duimpje omhoog en rij achter hem aan. Tot we op een gegeven moment op een parkeerplaats komen met een houten hut met overkapping en een paar parasols. Het blijkt het lokale motor meeting point te zijn waarvan uit veel ritjes gereden worden en gewoon een flesje Kofola gedronken word. Na een half uurtje keert hij weer om en ik rij verder richting circuit van Brno.

De motoren.
20150512_102037_zpstffrpeq8.jpg


Het terras
20150512_103441_zpseybx9y9s.jpg


Mocht er iemand van de zomer die kant opgaan.
20150512_102055_zps6bxppqfi.jpg


Daar aangekomen waren ze bezig met rijden. Ze waren met zijn 3e aan het rondjes rijden over het circuit. Hoop geluid maar weinig snelheid.
20150512_121912_zps7ufecguz.jpg


Daarna de route opgepakt richting Plzen. Lekker aan het rijden tot ik om 12:45 moet omrijden wegens wegwerkzaamheden. Dan zoek ik altijd de kortste route eromheen. Ook dit keer. De eerste 4km waren geen probleem. Rustig over een gravelpad langs de snelweg het bos in. Om daarna op een open veld de weg weer te zien maar ook de omkerende bandensporen. Optie 1 was over een bruggetje. Maar om bij dat bruggetje te komen was iets te moeilijk.

Optie 1
20150512_130402_zpse7kkqbf5.jpg


Dus dan maar optie 2 en dat was langs het hek rijden. Toen mijn motor al aardig voorover helde en de draaicirkel niet meer tussen de bomen paste moest ik maar eens bestuderen of het mogelijk zou zijn. En dat was het. Eerst in de breedte dalen over de steile wand. Om in de geul te komen. En eenmaal beneden naar het beekje lopen om daarna weer de helling op te rijden en de weg weer op te gaan. Dat was het plan.

Zoek de motor(koplampen)
20150512_131248_zpscjamuvw3.jpg


Het beekje beneden
20150512_131304_zpsdx8g50ab.jpg


De uitvoering.
Eerst mijn koffer en stuur tussen de bomen vastgereden waardoor de koffers eraf moesten. Daarna rustig langs de steile wand afdalen. Dat ging 3 meter goed tot ik om een boomstronkje heen moest. Evenwicht verloor en de motor met het rubber van de grond af parkeerde. Daarna aan mijn wielen getrokken om hem weer met beide banden op de grond te hebben. Rustig naar het beekje geduwd. Om daarna de helling op te rijden. Net tekort snelheid waardoor mijn keienvanger in de grond bleef steken en niet meer verder omhoog kwam. Dus maar weer omlaag proberen te krijgen om het even verder nog eens te proberen. Meter vlak om daarna even steil maar iets minder hoog de helling op te gaan. Ik kwam verder. Maar reed weer de keienvanger vast en moest wat anders bedenken. Na een hoop vooruit achteruit constructies. Geprobeerd om de achterkant uit het gat te tillen en het dan nog eens te proberen maar weer geen succes. Dus dan maar met mijn spanbanden met ratel aan mijn valbeugels en een boom. En rustig aan centimeter voor centimeter kwam het voorwiel omhoog. Toen die eenmaal boven was. Een spanband door het achterwiel en om het zadel gedaan om hem in de achtervering te trekken. Om daarna de achterkant op te tillen naar dezelfde hoogte als het voorwiel. Daarna een pad vrijgemaakt. Daarbij de huid en kop van een hertje gevonden. Vond het al zo vreemd die 100 vliegen om mij heen. Maar daar kwamen ze vandaan. Motor gepakt en naar de weg gereden. Daarna alle spullen weer gezocht en naar de motor gebracht. Waarna alles weer achterop kon en ik weer door kon.

De oplossing na 10 andere pogingen.
20150512_135834_zpsrcd3ozqy.jpg


Spanbanden met ratel aan mijn valbeugels en een boom. En rustig aan omhoog trekken.
20150512_135857_zpskddeducu.jpg


De achterkant vastgesjord zodat ik hem niet meer uit de vering hoef te tillen. En daarna de achterkant ook omhoog getild.
20150512_142404_zpse36i1yza.jpg


De laatste helling
20150512_143342_zpsg0bqb9vk.jpg


Terug op het gefreesde asfalt
20150512_143324_zpsdcydfcjb.jpg


En om het smakelijkste deel ook nog even te laten zien. dit was een hertje. maar intussen opgevreten door de natuur wat een vaste fanclub van 50-100 vliegen om mij heen hield de hele tijd.
20150512_144248_zpsogyev0fl.jpg


Dat waren 223 lange meters in bijna 2 uur tijd. Volgens de gps. Met meting lijkt het maar 133meter te zijn geweest.
Daarna erachter gekomen dat ik nog maar halverwege de wegwerkzaamheden zat maar mocht er gelukkig door. Daarna nog even een zoektocht naar olie gestart. Uiteindelijk via een afsnijd route bij een tankstation aan de snelweg gevonden. Meteen 2 liter ingeslagen. En maar 200ml nodig gehad.

Vele tankstations met auto olie gezien maar hier hebben ze het eindelijk.
20150512_160356_zpsz3hdkyhr.jpg


Nog last van wat wegwerkzaamheden en een hobbeltje dat iets erger was dan gewend.
20150512_162559_zpsfcoehwxj.jpg


En weer door.
20150512_163627_zpsrlpfuvif.jpg


Even later gestopt met een kokende motor. Bleek dat er koelvloeistof verdwenen was waarschijnlijk toen hij ondersteboven lag. Maar gelukkig kon mijn Camelbak mijn radiator van water voorzien en kon ik weer verder.
20150512_172141_zpsbukvponu.jpg



19:30 was ik bij mijn hotel in Plzen. Even omgekleed en de stad ingetrokken. Bij het eerste tentje met pizza op de gevel een biertje gedaan maar toen ik de pizza wilde bestellen bleek de keuken al om 18:00 te zijn gesloten. Dus snel het biertje opgedronken en afgerekend. Toen verder door de stad zwerven. En een andere pizza tent gevonden die wel de steenoven nog aan had. Na het eten begon het flink te regenen. Dus binnen nog even mijn biertje opgedronken. En daarna weer terug naar het hotel gegaan.

Centrum Plzen
20150512_203559_zpszuw2shdv.jpg


Dag 7
Vandaag eerst een stukje richting Karlovy Vary voor de omgeving om vanuit daar naar het westen te rijden. Na iets meer dan een uurtje dook voor het eerst van de dag de melding onverhard weer op. Dus dat zou weer leuk worden. En voor ik het wist reed ik het bos in. Afslag gemist maar garmin wist een andere route. Langs een houthakker in zijn kraan gereden. Tussen de bomen door. En even later leek mijn weg op te houden. Maar wat bleek volgens garmin was het een gewone weg alleen. Er lagen een paar bomen over het pad en de takken hingen wat laag. En het liep steil af en met een auto kon je er niet meer komen.

Waar ik vandaan kwam
20150513_111849_zpslhwlpm04.jpg


Waar ik heen moet tussen de bomen door. (Het zwate gat)
20150513_111931_zpscngrllni.jpg


Maar nadat ik de route gelopen had en alles aan kant had kon ik met mijn motor uitgeschakeld en op de koppeling en voorrem rustig naar beneden rollen/glijden. Het was namelijk behoorlijk steil. 20 minuten over 175 meter. Eindelijk beneden de motor weer gestart. En verder richting de weg gereden. Halverwege de laatste afdaling nog een steen ontweken. Maar laat ik net een boomstam onder mijn keienvanger krijgen net voor ik rustig de weg op wilde draaien. Dus kieperde ik om. Maar met 30 seconden stond ik gelukkig alweer overeind. De rest van de dag door veel kleine dorpjes gereden en in Duitsland werd de kortste route snelweg vanaf Wurzburg. En toen was het nog maar 3 uur voor de resterend 260km. Eenmaal aangekomen op de camping voor het Horizons Unlimited weekend stonden er al een aantal anderen. Waarvan we uiteindelijk 4 man bij elkaar hadden om te gaan eten in het restaurant beneden. Waar toevallig een Nederlandse eigenaar inzat. Dus we bestelden in het Duits Engels en Nederlands. We hadden allen een goede hap met de huisgemaakte bratwurst met sauerkraut, wustsalad, en een zelf verzin pizza. Na het eten terug gegaan naar de camping en rond 22:00 lag iedereen in bed.

Dag 8
De camping in de morgen
20150514_072534_zpszophkffb.jpg


De hoofdtent opbouwen
20150514_122619_zpshb8ehgut.jpg



Alweer optijd wakker en rustig wat gegeten en gedronken. En even later kwamen Jens de organisator en gingen we helpen met het opbouwen. Van de tent en presentatie schuur. Daarna nog even geholpen om de camping goed te vullen. We hadden in eerste instantie de bovenste 2 lagen dus iedereen die beneden wilde staan kon ik weer omhoog sturen tot het toch wel erg druk werd. En ook de onderste laag rustig aan begon te vullen en uiteindelijk ook compleet vol stond.

R1Sjaak kwam met zijn R1 waarmee hij 5,5 jaar rond de wereld heeft gezworven.
20150514_175219_zpsqozfshou.jpg


Uiteindelijk zitten eten met Henk jan waar ken ik die nou van? na 15 minuten waren we erachter het TCN weekend in Spa. En even later kwam R1Sjaak er ook bij zitten totdat we naar de schuur gingen voor zijn presentatie over zijn wereldreis met zijn Fireblade. Daarna nog even langs het kampvuur gelopen maar na een half uurtje gingen de meeste naar bed dus ik ging ook maar.

Dag 9
De planning werd bekend.
20150515_113326_zpsp5hdxktr.jpg


Rustig aan wakker worden en overal weer wat ouwehoeren en thee drinken. En om 1 uur begonnen de workshops over grenscontroles daarbij horende corruptie en de corruptie daar weer tegen. Daarna nog even een stukje EHBO voor als je ergens midden in het bos strand met een gebroken been. En wat mee te nemen en hoe. Daarna nog even een stukje gps behandeld maar degene die dat zou organiseren was nog een rondje aan het rijden.

Been spalken met een tentstok en een haring. Je moet wat.
20150515_151109_zps0gtxj7mv.jpg


Trip kilometers bijhouden met een marker. intussen 21000km.
20150516_094138_zps8evlravp.jpg


'S avonds de presentatie van de Dos Chinos.(Q) Hoe rond de wereld komen zonder verstand van sleutelen. Korte presentatie van Iran en Turkije. En daarna mocht (Shu) vertellen wat er allemaal irritant is als je achterop zit.

Degene erna blies zijn presentatie af wegens de hooikoorts en dat het een paarden schuur was. Maar gelukkig had er nog iemand zijn spullen voorbereid dus reisden wij even later af naar Sumatra Indonesië. Tegen het eind begonnen mijn ogen dicht te vallen dus ging ik maar meteen mijn bed in. Was intussen alweer een uur of 12.

Dag 10
Om 10 uur werd er een rondritje gereden door een groepje. Maar aangezien mijn hooikoorts net ging zo zonder motorrijden ging ik het maar niet proberen. Dus een hoop verhalen en thee verder gingen we om 1 uur zitten voor de workshop banden plakken, wisselen en alle andere opties. Tot Sjaak zijn houtschroeven aan toe. Omdat er nog tijd over was gingen we verder over het elektra systeem en wat daar allemaal voor storingen in kunnen ontstaan en hoe te verhelpen. Buiten de tent stond een andere Africa Twin dus even aan de eigenaar gevraagd of hij de beruchte stekkers al gecheckt had. Dat niet maar wilde nu wel weten om welke het ging. Dus even later het eerste zijkapje eraf. Het startrelais was nog goed. Maar de connectie tussen dynamo en spanningsregelaar was al aardig uitgebrand. Dus die werd er tussenuit geknipt en uiteindelijk 2 ampjes gevonden in mijn setje en een knappe tang van een ander om alles op te lossen. Maar 2 ampjes voor 3 connecties word wat moeilijk. Dus de grootste in 2e geknipt en toen kon alles aan elkaar. Wat tape eromheen en klaar. Intussen klaagde hij over een vastzittende schroef. Dus even later was die ook los. En ook zijn bagagerek geloofde er even later ook aan omdat een ophangpunt in de wielkast hing. En bij een goede drempel elkaar raakte. Maar met het nodige geweld alles weer goed gebogen en vastgezet. En ook de rest zat weer snel in elkaar. Nog even wat tips meegegeven wat nog evt. problemen zou kunnen opleveren op latere trips. En toen vroeg hij nog of ik toevallig wat olie had. Nou toevallig had ik laatst 2 liter ingekocht en van 1 fles een scheutje gebruikt. Dus de andere liter maar doorverkocht aan hem. En even geleerd over het waterpas oliepeilen. anders kan er heel veel in als je het goed fout doet.

De beruchte stekker onderzoeken
20150516_144817_zpsvhfmhh72.jpg


Het restant van de stekker
20150516_150951_zpsvdt5qovf.jpg


En alles weer aan elkaar.
20150516_152959_zpspwbgsuad.jpg


Dag 11
Opstaan wat eten en daarna alle zooi weer op de motor zien te krijgen. Rustig een afscheidsrondje gelopen en daarna om 11 uur op de motor gestapt op weg naar huis. Eerst een stukje snelweg en toen dat vastliep een stuk binnendoor om de file heen gereden. En nadat ik alweer een tijdje op de snelweg zat kwam ik weer bekende auto's van voor de file tegen. Eenmaal in Nederland maar weer wezen tanken. Stond daar de BMW club met een meerderheid aan "Adventure" modellen zonder een spat bagger dus toen ik zij dat dit voor Adventure stond werd het al snel drukker om de motor. Daarna de laatste 2 uurtjes doorgereden om nog even bij mijn broer op kermisborrel te gaan en daarna rustig aan maar eens thuis gekeken.

Weer thuis
20150517_190846_zpsblrhchx8.jpg


Totaal
3320km
62.5uur vertrek tot aankomst per dag.
Gemiddeld 8.9 uur per dag
475km per dag gemiddeld 53km/u

Onderweg gesneuveld
Linker spiegel afgebroken. (bij de koprol de berg af)
Rechts was toen gewoon los geraakt dus beide in de koffer gegooid
Knipperlicht links achter. even los en weer vast en hij kan weer een stootje opvangen.
Rechter koffer. 2 sloten gebroken. en wat deuken en krassen en een lekje.
Valbeugel eindelijk weer wat krasjes.
Zumo 660 toch wel heel dicht tegen zijn eind aankomt.

En zoals gewoonlijk weer teveel zinloze zooi meegenomen onder het mom dat de koffers er toch al opzitten. Bijna 50kg bij vertrek |(

Vorige reizen
2013 In 7 dagen naar de zwarte zee en weer terug. 6250km
2011 10 dagen overwinteren in spanje. 25-01-2011/03-02-2011
2009 Rondje met de motor tot aan Azië.


Willen jullie meer zien of weten vraag het in het topic of stuur een pm.
 
Laatst bewerkt:
Mooi verslag :)
Zelf met hemelvaart ook een tripje gemaakt naar polen.
Naar Auswitsch om precies te zijn.

5 dagen hadden we ervoor uitgetrokken, erheen in 2 dagen en 1 dag daar verbleven.
Meeste wat we reden was wel snelweg, het is wel het snelst maar geen aanrader.

Zelf op de 3e vrije dag na auswitsch bezocht te hebben, nog lekker getoerd en mooie weggetjes opgezocht waren opslot vlakbij slowakije.
Was mijn eerste grote trip op de motor, voor herhaling vatbaar :)
 
Laatst bewerkt:
De Routes.
Dag 1. 972km 11:59 uur gem. 81km/u
Dag%201_zpsfkdnfu0x.jpg


Dag 2 199km 6:28 uur gem. 31km/u
Dag%202_zpszsurba3a.jpg


Dag 4 271km 9:10 uur gem. 30km/u
Dag%204_zpsvav8vmxg.jpg


Dag 5 424km 8:19 uur gem. 51km/u
Dag%205_zpsz9uobrlc.jpg


Dag 6 378km 9:37 uur gem. 39km/u
Dag%206_zpspiqngtz7.jpg


Dag 7 537km 8:20 uur gem. 64km/u
Dag%207_zpswkcmvamu.jpg


Dag 11 539km 8:20 uur gem. 65km/u
Dag%2011_zpslv8rpwxm.jpg


Track geupload naar MyRoute-app: The #1 all-in-one route tool voor de screenshots. later komen daar de foto's op de juiste posities te staan. ben er nog mee bezig.
 
Laatst bewerkt:
Weer een typisch diekooi stukje, echt geniaal. Alles super droog beschreven, maar ondertussen heb je flink vast gezeten en wss aardig zitten vloeken. Mooi man ;).
 
Je verslag weer met plezier gelezen! In minder dan twee maanden ga ik ook die richting op, kan niet wachten! :)
 
Mooi Verslag!
ga ik later in detail lezen.
en leuk met kaartjes erbij.
 
Ik vind je verhalen altijd prachtig, respect :worshippy:

Dat ik ook nog ooit zoiets mag ondernemen :+
 
Haha, mooi geschreven Diekooi. Leuk tochtje man! De IZI-Meeting lijkt me wel wat. Heb er al het nodige over gehoord van Vincent, geweldige locatie trouwens, dat kasteel.

Krijg echt zin in een trip als ik dit zo lees. Gelukkig mag ik weer over een dikke drie weken!!
 
Leuke trip weer. Altijd weer leuk om reisverslagen te lezen, vooral als er ook nog wat tegenslag avontuur en onverwachte wendingen in zit. :}
 
Schitterend verhaal weer! Prachtig dat stukje waarbij je de motor tegen het talud op moet trekken. Zijn de mooiste verhalen, niet bang zijn voor een krasje meer of minder en gewoon gaan.
 
Mooi tripje weer Robert :Y op die schitterende uitgewoonde frankenmotor van je O-)
Danny :W :]
 
Mooi man. Respect (en klein beetje jaloezie).
Prachtig, vooral van die spanbanden en .. Houtschroeven?
Heerlijk om te lezen, maar weet je zeker dat je dat talud, die spanbanden en dat hert niet een klein beetje hebt opgezocht? en je hebt die 133 meter nog even nagemeten ???

Ach ja, zelf blijf ik voorlopig toch maar op verharde wegen.

De BMW club met vooral “Adventure” modellen. Herkenbaar.
veel van die GSAs krijgen 1x per jaar een “jaarlijkse beurt” want de 10K jr halen ze niet.
 
ben nu de brommer aan het klaarmaken voor een tripje richting tatra en karpaten.
heb je van dag 4 en dag 5 gps tracks?
 
ben nu de brommer aan het klaarmaken voor een tripje richting tatra en karpaten.
heb je van dag 4 en dag 5 gps tracks?
welke dingen wil je dat ik er nog even waypoints inzet? rij altijd op gevoel dus sommige stukjes zijn erg leuk andere stukjes zijn saai of irritant :+
 
welke dingen wil je dat ik er nog even waypoints inzet? rij altijd op gevoel dus sommige stukjes zijn erg leuk andere stukjes zijn saai of irritant :+
wat je leuk vind, ik ben gelukkig met alles ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan