2 componenten metaal - benzinetank ( dop )

rolael

Die hard MF'er
12 feb 2013
344
23
Tisselt
Hello

Ik heb in mijn benzinedop ( het interne deel waar de dop met rubber en sluiting onder gaat ) een beschadiging ( gespleten metaal ) en wil dit terug verstevigen door 2 componenten metaal ( ik heb dal eens geprobeerd met spul van bison, waar duidelijk opstond dat het aan chemicaliën weerstond :-) ) , maar na verloop van tijd werd het wak en kon ik het 'afpellen' .

(BISON KOMBI METAAL metaal was het : deze lijm is zeer geschikt te gebruiken voor het repareren van een benzinetank. Het is zeer resistent tegen chemicaliën ) ; maar in mijn geval NOT

Weet er iemand en 2 componenten vloeibaar metaal dat tegen bezine bestand is en virij makkelijk te vinden is ( hetzij online, hetzij hobbyshop ) . Ik ben van Antwerpen
Tis maar een heel klein beetje dat er moet bijgewerkt worden.

Vorige keer heb ik zelf voor de benzinedampen en ikv droogtijd, de tank intern afgedopt en open laten staan zodat er heel weinigdampen wegvloeiden die het process konden be¨nvloeden

tx
 
Laatst bewerkt:
2-componenten epoxylijm = bison ( diegene die ik heb ) . Ik moet idd eerst nog kneden
Weet niet of die stick beter is of niet, maar komt volgens mij opt zelfd eneer
Spreek me maar tegen indien niet

wat ik wel zie is dat deze veel sneller uithardt
 
Laatst bewerkt:
2-componenten epoxylijm = bison ( diegene die ik heb ) . Ik moet idd eerst nog kneden
Weet niet of die stick beter is of niet, maar komt volgens mij opt zelfd eneer
Spreek me maar tegen indien niet

wat ik wel zie is dat deze veel sneller uithardt
Je zegt eerst dat je Bison Combi Metaal hebt. Nu is het ineens epoxy.
 
ja zou kunnen dat missch mijn vingers te vet waren :-(

Ga nogmaals het stuk opschuren en ontvetten en dan mengen met spateltje en dan met een nieuwe plastieke handschoen aansmeren ( heb geen klein spateltje om het te doen ) ...
 
@hellracer : niet iedereen heeft spateltjes liggen en de ronding van de vulopening is dan ook niet heel goed rond te smeren met een rechte spatel; maar toch bedankt voor de tip al denk ik niet dat een stokje van een waterijsje echt vetvrij is .

VOLGENS griffon/bison hebben zij niets dat mij kan helpen in hun assortiment
 
Mits het juiste 'componenten' materiaal idd wel. Dat stuk metaal staat wel onder wat 'druk' in die zin

a) het slot er cst onder grijpt
b) regelmatig in contact met benzine
c) de droogtijd-proces ook niet evident is met de benzinedamp

En het is niet omdat ik ing ben dat ik in die materie ook deskundig ben :-)

Maar voor de geïnteresseerden zal ik zeker een voor en na maken :-p
 
2-componenten epoxylijm = bison ( diegene die ik heb ) . Ik moet idd eerst nog kneden
Weet niet of die stick beter is of niet, maar komt volgens mij opt zelfd eneer
Spreek me maar tegen indien niet

wat ik wel zie is dat deze veel sneller uithardt


succes met het kneden van epoxy, hopelijk draag je handschoenen. :+ :')

Volgens mij is het idd makkelijk als je de tank ff leeg maakt. Maar foto's zeggen meer dan 1000 topic reacties.

Ik hou zelf erg van epoxy etc, kun je goeie resultaten mee krijgen, zeker als je weet hoe je een mal moet maken om precies te vullen wat jij wil.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan