Kawasaki kz750 1982 ( nokkenassen timing stellen)

rammelzaki

Rookie
26 mei 2015
6
0
Goede avond,....

Ik ben rammelzaki en ben nieuw hier

heb sinds kort een Kawasaki kz750 gekocht maar nu waren de nokkenassen eruit,...zucht
nu is mijn vraag naar lang zoeken op internet hoe krijg ik deze weer optijd .....,
heb al 3x de nokken erin gehad en er weer uitgehad veel geprobeert ma niks gelukt

heb hem tevens ook proberen te starten toen ik op een forum had gelezen in het engels hoe ik ze moest stellen, kon de nokkenassen rond draaien zonder enge geluiden dus dacht hey hij is klaar alles er weer op gemonteerd geprobeert te starten ma nee maakte geen slag geprobeerd met ether (startpiloot) denk moet die toch een slag maken maar nee hoor helemaal niks, de carb's liepn wel over maar dat was verder ook alles ..... nu lees ik dat er op de tandwielen van de inlaat nokkenas 28 moet staan maar deze is nergens te bekeken graag hoor ik als iemand een oplossing voor mij heeft zit met mijn handen in het haar |( |( |(
 
zet de krukas op tdc, dus cil 1 en 4 op bdp.
uitlaatnokkenas met merkteken (Z7EX) gelijk met pasvlak merkteken naar voren.
inlaatnokkenas merkteken (IN) gelijk met pasvlak merkteken naar achteren.
tussen de merkteken moeten 45 pinnen zitten.
de pin op het uitlaatmerkteken is 0.
inlaatmerkteken valt tussen de 45 en 46 pin.
 
Goede avond,....

Ik ben rammelzaki en ben nieuw hier

heb sinds kort een Kawasaki kz750 gekocht maar nu waren de nokkenassen eruit,...zucht
nu is mijn vraag naar lang zoeken op internet hoe krijg ik deze weer optijd .....,
heb al 3x de nokken erin gehad en er weer uitgehad veel geprobeert ma niks gelukt

heb hem tevens ook proberen te starten toen ik op een forum had gelezen in het engels hoe ik ze moest stellen, kon de nokkenassen rond draaien zonder enge geluiden dus dacht hey hij is klaar alles er weer op gemonteerd geprobeert te starten ma nee maakte geen slag geprobeerd met ether (startpiloot) denk moet die toch een slag maken maar nee hoor helemaal niks, de carb's liepn wel over maar dat was verder ook alles ..... nu lees ik dat er op de tandwielen van de inlaat nokkenas 28 moet staan maar deze is nergens te bekeken graag hoor ik als iemand een oplossing voor mij heeft zit met mijn handen in het haar |( |( |(




Misschien aan je MA vragen??????
Of eventjes weg brengen om het te laten doen van iemand die er wel kaas van heeft gegeten.
Dit is een heel erg simpel blokje hoor.
 
goede middag mensen

zo vandaag alles ff weer gedaan zoals bananeman heeft gezet
nu alles weer in elkaar gezet en hij doet nu wel iets maar iets wat niet goed is komen vlammen uit de inlaat van het lucht graag hoor ik wat dit kan zijn
 
goede avond mensen vanavond ff de timing laten goed zetten door iemand die er wel verstand van heeft haha ma de motor wil nog niet aanslaan wel hoor ik een ploffend geluid dus morgen ff de bougie kabels andersom doen.,,, en ff start piloot erbij en dan weer kijken heb nu geen vlammen meer uit de carburateurs
 
Goede morgen mensen....,

heb weer het zelfde probleem motor slaat niet aan maakt ploffend geluid en als ik er start piloot inspuit. komen er vlammen uit de carburateur weg..., iemand advies

en anders maar kijken naar een ander motorblok als iemand nog een goed motorblok weet met cardan hoor ik het graag

met vriendelijke groeten
 
goede avond mensen vanavond ff de timing laten goed zetten door iemand die er wel verstand van heeft haha ma de motor wil nog niet aanslaan wel hoor ik een ploffend geluid dus morgen ff de bougie kabels andersom doen.,,, en ff start piloot erbij en dan weer kijken heb nu geen vlammen meer uit de carburateurs



Breng hem gewoon even weg bij een dealer en leg eens uit wat je MA er mee te maken heeft.
Je brult namelijk steeds MA :?
 
Terug
Bovenaan Onderaan