VF400/500/700/750/1000/1100 C/F/F2/S/R topic 14

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hi allen, ook weer present!

Ik zal later wel even een nieuwe pic voor de OP plaatsen, nu staat ie er 2x in :-)

Btw Dutchy, dat rekje op die F2 herken ik uit duizenden. Dat is inderdaad een hepco en becker (en nog prima leverbaar). Deze heb ik er zelf trouwens ook op zitten. Moest zelfs wel heel goed kijken of die f2 niet van mij was!!
 
slingeren van de motor en zijwind gevoeligheid is dit normaal voor de vf?????
of moet ik mn vering eens aan een nader onderzoek werpen ???????
 
Ach ... Ik reed gisteren op de ringweg van Alkmaar, en zag dat ik te snel reed dus liet ik mn gas los en werd toen ook getrakteerd op een fijne speedwobble, terwijl ik voor vertrek de achterveer nog gechecked had op spanning...
Geen F maar een S, maar toch ...
 
Hey, ik laat niet zoveel van mij horen. Maar ben nogsteeds bezig met mijn vf1000.
Echter ben ik nu opzoek naar een 4 to 1 uitlaat systeem. Heb al het een en ander gegoogled. Maar begrijp dat er ook een aantal rondzwerven in NL. Heeft iemand iets liggen of tips? Custom word toch een beetje duur. mvg, Mark
IMG_20150513_211210732.jpg
 
Oef, Dutchy wist het, begon al te blazen, lol
Er is wel e prob (ier in België toch) dat je die zwarte chroom niet meer mag 'spuiten', voor moest je je dempers weer mooi wil hebben, weet niet hoe het in Nederland zit, milieuwetgeving enzo, nuja, heb nog wel een adresje hoor...in Belgenland, lol
Nieuwe setjes dempers kom je héél af en toe nog es tegen, maar meestal 300€ en meer,
de volle pot dus (nieuwprijs), hier is het bieden en geluk hebben, laten herspuiten kost ook ...? plus hoe zijn ze inwendig dan/de staat ervan? Maar je hebt toch je vakantiegeld gekregen dus wat zou je tegenhouden, lol
Is wel uitputtend hoor, al die in- en output ;)


_O- Hahahaha!!!

Nou ik heb achterop de dempers twee verschillende dekplaatjes, of geluiddempers zitten, en begin me eraan te storen dat links en rechts niet gelijk zijn. Ik ga deze veiling in de gaten houden, en sniperen als de laatste minuten naderen. (nu maar hopen dat niemand anders ze wil hebben) En euh ja, ik heb vakantiegeld gekregen, maar dat was om het gat op te vullen wat de vakantie naar Java in april geslagen had ;)
 
Hey, ik laat niet zoveel van mij horen. Maar ben nogsteeds bezig met mijn vf1000.
Echter ben ik nu opzoek naar een 4 to 1 uitlaat systeem. Heb al het een en ander gegoogled. Maar begrijp dat er ook een aantal rondzwerven in NL. Heeft iemand iets liggen of tips? Custom word toch een beetje duur. mvg, Mark
[afbeelding]


Hej Mark ... zou deze uitlaat op eBay misschien niet passen? Al met al ben je ook weer een paar honderd verder, maar dan heb je een idee voor nieuw :)
 
Straks eens naar Zeeland rijden. "Helaas" met de auto (de ouwelui gaan ook mee :P). Vandaag ff weer op m'n oude VFR rijden, kijken of dat beter gaat. Da's toch een iets kleinere fiets dan de VF, dus als ik daar prettiger op zit is dat absoluut een optie voor naast de Div.
 
Denk niet dat die past, ik ga mijn vader zo ver proberen te krijgen van de winter een nieuwe rvs voor mij te lassen. 4-1. hij is net met deeltijdpensioen en is een lasserij aan het bouwen in zijn schuurtje, TIG, MIG, electrisch, autogeen, plasma-snijden, alles kan. Er komt dan in ieder geval een stalen 4-1 vrij.
,
Hej Mark ... zou deze uitlaat op eBay misschien niet passen? Al met al ben je ook weer een paar honderd verder, maar dan heb je een idee voor nieuw :)
 
banden op spanning brengen en de vering luchtdruk gechecked help een boel
om een of andere duistere reden zat er voor en achter een bar druk te weinig in met nieuwe banden dus ook even de ventielen checken of ze lekken en van de week nog stuk met bagage rijden om te zien of het opgelost is
 
Graag zou ik me, als motor lief hebber , bij deze groep van motorfiets rijders willen aansluiten.
Ik ben op dit moment met een opknap project bezig.
Mijn motorfiets gegevens zijn;
honda vf 750 sabre bij 1982.
full

En zou ik mijn vragen/ ideeen omtrent mijn project dan ook graag met jullie willen delen.

Met vriendelijke groet,
james van Someren
 
Hej Mark ... zou deze uitlaat op eBay misschien niet passen? Al met al ben je ook weer een paar honderd verder, maar dan heb je een idee voor nieuw :)

Mooi mooi, maar let op hiermee, de douane zou er wel es over kunnen vallen (figuurlijk èn letterlijk, bedoel inklarings- en handlingskosten en taksen en hun pensioen en vanalles nog dat ze maar kunnen uitvinden om het geld uit ons zakken te kloppen...)
Heb da voorgehad met m'n 2 decal-sets, ben nog aan 't afbetalen, lol
 
Ach ... Ik reed gisteren op de ringweg van Alkmaar, en zag dat ik te snel reed dus liet ik mn gas los en werd toen ook getrakteerd op een fijne speedwobble, terwijl ik voor vertrek de achterveer nog gechecked had op spanning...
Geen F maar een S, maar toch ...
slingeren van de motor en zijwind gevoeligheid is dit normaal voor de vf?????
of moet ik mn vering eens aan een nader onderzoek werpen ???????

Met mijn VF750F nooit veel last van zijwind of slingeren, kwestie van goed met de knieën klemmen en het stuur niet zo vast hasthouden. Motorfiets wil vanzelf rechtdoor.
Daarentegen heb ik al eerder voorbij zien komen dat de Sabre erg gevoelig is voor een speedwobble, dat schijnt voornamelijk aan de achterveer te liggen (vraag Noud) of misschien het balhoofdlager.
Mijn VF heeft een low-speed wobble als ik met volle bepakking en passagier een rotonde neem...
 
Denk niet dat die past, ik ga mijn vader zo ver proberen te krijgen van de winter een nieuwe rvs voor mij te lassen. 4-1. hij is net met deeltijdpensioen en is een lasserij aan het bouwen in zijn schuurtje, TIG, MIG, electrisch, autogeen, plasma-snijden, alles kan. Er komt dan in ieder geval een stalen 4-1 vrij.
,
Gaat die mens eindelijk op z'n gemakske op pensioen, heeft ie zo een zoon... :P
 
Laatst bewerkt:
Hey, ik laat niet zoveel van mij horen. Maar ben nogsteeds bezig met mijn vf1000.
Echter ben ik nu opzoek naar een 4 to 1 uitlaat systeem. Heb al het een en ander gegoogled. Maar begrijp dat er ook een aantal rondzwerven in NL. Heeft iemand iets liggen of tips? Custom word toch een beetje duur. mvg, Mark
[afbeelding]

Ik heb toevallig een 4-1 Laser op de kop getikt, ben hem nu aan het ontroesten met Rustyco (geen straler in de buurt...). Maar die dient ter vervanging van de doorgerotte originele collector. En zou waarschijnlijk bij de 1000 niet passen.
 
Bedankt voor jullie reacties, ik denk dat ik nog even een beetje geduldig blijf. Loont vaak...
Hopelijk pop er ineens iets op. Heb de demper al klaar liggen, Leovince GP-pro.

Groeten! ik zal binnenkort eens een foto posten van de accu bak enz.
 
Ik reed net in Assendelft, en zag een prachtige witte VFR (700/750/800?) gevolgd worden door een VF1000 interceptor .... Wauw die witte vindt ik mooiiii!!!

Mooi mooi, maar let op hiermee, de douane zou er wel es over kunnen vallen (figuurlijk èn letterlijk, bedoel inklarings- en handlingskosten en taksen en hun pensioen en vanalles nog dat ze maar kunnen uitvinden om het geld uit ons zakken te kloppen...)
Heb da voorgehad met m'n 2 decal-sets, ben nog aan 't afbetalen, lol

Tegenwoordig geeft Post.nl ALLES aan bij de douane, en indien daar invoerrechten over geheven moeten worden, brengt Postnl de ontvanger van het pakket gelijk 17,50€ in rekening voor afhandelings en aangiftekosten :r

Ik ben prima in staat dat zelf te doen, maar ... monopoliepositie he ... :(

Is net zo iets als de kosten die de apotheek in rekening MAG brengen voor eerste uitgifte medicijn. Ook zoiets belachelijks.

Gaat me niet om die paar euro, maar om het principe wat erachter hangt, je hebt en krijgt geen keus, het wordt je gewoon opgedrongen...


Welkom James Light, nog een Sabre erbij :D
Misschien maar apart subtopic gaan cree-eren _O-

Ik heb toevallig een 4-1 Laser op de kop getikt, ben hem nu aan het ontroesten met Rustyco (geen straler in de buurt...). Maar die dient ter vervanging van de doorgerotte originele collector. En zou waarschijnlijk bij de 1000 niet passen.

Een Laser 4in1 voor de VF? Naaiissss :9~ :}

Lijkt mij ook gaaf, langs een kant. Aan de andere kant vindt ik twee uitlaten ook wel wat hebben :z

Ik ga denk ik aankomende dagen die eBay actie in de gaten houden ... kijken of ik die voor een beetje een knappe prijs kan kopen :}
 
Hallo,

Even een vraagje..
Voor mijn vf 500 f Interceptor ben ik op zoek naar een schokbreker.
Ik schrok een beetje van de prijs van een nieuw origineel exemplaar (> €500)
Is er een alternatief wat iets minder kost en ook goed onder dit type past?

Ik hoor het graag
 
B| kntje ....


Heb die zwart chrome uitlaten op eBay niet gewonnen .... ben maar gestopt met bieden op 245 pond, werd ff te gek.
Wel geil op zich, maar werd ff te duur :+
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan