VF400/500/700/750/1000/1100 C/F/F2/S/R topic 14

Status
Niet open voor verdere reacties.
Opzich vond ik 'm de rode wielen niet misstaan, maar dit staat mooi ja :)


[me="Destruction86"]leest bijna 1,5 jaar na verkoop van die VF nog altijd mee dus[/me]
 
Van het weekend een vf750f gekocht. Misschien weet iemand er wat meer van. Hij stond al een tijdje stil. Hij loopt wel op hele oude stinkende benzine maar spuit olie langs het oliefilter op de grond, brandstofpomp werkt niet en er lekt koelvloeistof op de koppakking naar buiten van de achterste kop. Ondanks zijn 75000 kilometer klinkt hij verder wel gezond.Zitten ook geen sleutels bij maar die van mijn cb700 passen ook op dit contact, eigenaar was overleden en die wist waar ze waren.wel een kenteken. Ik wil er mee het circuit opgaan. 1000R velgen, oliekoeler en andere radiateur. Daarnaast wat betere vering en lage clip-ons. Maar eerst maar eens het blok openen.
full
 
Laatst bewerkt:
Als je het circuit er mee op wilt dan zou ik geen VFkR velgen steken. Keuze in banden is niet geweldig.

Als ik jou was zou ik beginnen met het volgende.
Blok volledig (laten) nazien.
17" CBR600F pc25 voorvelg steken.
Voorvork servicen, nieuwe veren etc op jouw gewicht en eventueel Fork Valves van Racetech of YSS.
Fatsoenlijke shock die al iets langer is dan origineel. Liefst met hoogteverstelling zodat je deze ook kan gebruiken als je een 17" achterwiel monteert.
En verder natuurlijk alles optimaal maken, dus remklauwen uit elkaar en schoon, fatsoenlijke remblokken, stalen remleidingen, radiatoren schoon, swingarm lagers, etc, etc, etc.

Dan heb je basis om van daaruit verder te gaan.

Voor wat betreft de banden. Ik zou dan achter een 130-80-18 Conti Roadattack 2 CR en voor een Conti Sportattack om de velgen lepelen. En gaan!
 
Dat is niet verkeerd.. Zal ook wel als een raket gaan, gezien het gewicht dat er af is..
Luid ook, aan de afwezigheid van dempers te zien.
Ben wel eens benieuwd hoe de airbox gemaakt is, want die filters hangen er maar gek bij.
 
Heel verhaal over high-end performance parts, maar ondertussen zit de originele achterdemper er nog onder... :?

Haha inderdaad, had het ook gemerkt. Het zou kunnen dat de demper helemaal herbouwd is? Denk dat het meer om de "look" dan om de prestaties gaat bij dat project, anders hadden ze er wel spatborden op gehangen :W
 
Vraagje, past een koppelingscylinder (slave) van een VF750 op een VF1000?
De zuiger diameter is kleiner, dat weet ik, maar zouden de bout gaten overeen komen?
 
De foto's uit die photoshoot zijn dan ook de enige foto's die er van die Sabre te vinden zijn. Geen info over de verbouwing en ook geen bewegend beeld. Gezien de plaatsing van de voetsteunen zit het denk ik behoorlijk oncomfortabel.

Maar het ziet er inderdaad wel erg tof uit. Ben benieuwd hoe ze het achterwiel hebben aangepast.
 
De foto's uit die photoshoot zijn dan ook de enige foto's die er van die Sabre te vinden zijn. Geen info over de verbouwing en ook geen bewegend beeld. Gezien de plaatsing van de voetsteunen zit het denk ik behoorlijk oncomfortabel.

Maar het ziet er inderdaad wel erg tof uit. Ben benieuwd hoe ze het achterwiel hebben aangepast.

Ik veronderstel andere velgen met het hart van de cardan overgezet. Ik heb dit ook lang geleden gedaan bij mijn VX. Achterwiel van een GSX-R erin en hart van cardan overgezet. Beetje werk, maar uiteindelijk geen rocket science. Gewoon kotteren en lassen :) (alé laten doen hé, ik kan dat zelf niet :P )
 
FF kort gechecked of mijn pols genoeg geheeld is/kracht heeft om te kunnen koppelen.
Morgen naar een paar SP's kijken...

Ik zeg "gaan met die banaan.."

IMAG6053_1.thumb.jpg.71c7dc32c994b3bb9fa87000ec709b56.jpg
 
forgive me father, for I have sinned (and will...)


PC181414.thumb.jpg.ed902110cfbb550da200b7e0c0dd1390.jpg



OK, ik moet nog revalideren met mijn pols, maar deze kwam op mijn pad.....
 
forgive me father, for I have sinned (and will...)


[afbeelding]


OK, ik moet nog revalideren met mijn pols, maar deze kwam op mijn pad.....
Oei, dat is geen kleine zonde kan ik zeggen. Ik stel dan ook voor dat, mede gelet op je eigen herstel, we ff een poosje iets ruilen zodat ik de 2 pitter gaande houd voor je en jij iets rijdt dan veeeeeel beter is voor het genezingsproces..... :o :+
Mooie fiets hoor, veel plezier ervan en succes met je verdere herstel.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan