VF400/500/700/750/1000/1100 C/F/F2/S/R topic 14

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wordt die 7mm verschil niet veel groter door het linksysteem in de achterbrug? Dus 7mm verschil op de schokker is bijv. 30mm verschil in rijhoogte ofzo...
7mm aan de schokbreker scheelt idd natuurlijk wel meer op de achterbrug, maar de verhouding weet ik niet precies. En omdat ik 3 verschillende had, dacht ik de langste moet ook wel passen, had ik dus beter ff eerst kunnen proberen....... :/ Och ja als je alles precies van tevoren weet dan ...zou je het gewoon in één keer goed doen. Dus ben ik lekker zoet bezig. Eigenlijk zou verstelbaar ook zo gek nog niet zijn.....
 
Kan iemand mij helpen aan een carburateur links achter van een vf750f. Stuk uit gebroken tijdens het verwijderen. Rubbers waren volledig versteend. Net te veel kracht gezet na een uur rommelen. Goede nieuws is dat de lekkage op het oliefilter een los filter bleek en koppakking gewoon lek. Zie geen oorzaak. Achterste nokkenas heeft na 75000 slechts beginnende pitting. Als iemand er nog een heeft liggen hoor ik dat ook graag.
 
Laatst bewerkt:
Heb je alleen het carburateurhuis nodig ?? Los carb. huis heb ik wel, dien je alleen de onderdelen, sproeiers en gasschuif van je eigen carb. over te zetten.
 
Alleen het huis is gescheurd. Ik zou er goed mee geholpen zijn. Ik kan hem met mijn 1000f wel een keer ophalen. Als het iets beter weer is dan. Laat maar weten wat je ervoor wilt hebben.
Grt jimmy.
Heb je alleen het carburateurhuis nodig ?? Los carb. huis heb ik wel, dien je alleen de onderdelen, sproeiers en gasschuif van je eigen carb. over te zetten.
 
Alleen het huis is gescheurd. Ik zou er goed mee geholpen zijn. Ik kan hem met mijn 1000f wel een keer ophalen. Als het iets beter weer is dan. Laat maar weten wat je ervoor wilt hebben.
Grt jimmy.

Ik heb nog genoeg losse huizen Jim, dus kom maar eentje ophalen..
 
Ik heb windows geïnstalleerd op m'n V4...

IMG_0794_zpsfplvtnmw.jpg~original


IMG_0796_zpspncrl4lg.jpg~original
 
Prachtig die koppeling, zelf ontwikkeld?

Groet Rob

De cover komt van de schade VFR van Dutchy748.. De cover is in eerste instantie gemaakt door SEBSPEED.. (Zoek maar naar SEBSPEED Customs)

Uiteindelijk was de buitenring welke de lexaan plaat alsmede het lexaan door de crash beschadigd. Beide heb ik vervangen en de cover heeft na stralen een verse coating gekregen.
 
De komende week heb ik een logé in de werkplaats. De VF1000FII van Sabodas. De FII heeft wat last van incontinentie komend vanaf achter de kap van het voortandwiel.

Na verwijderen van het tandwiel was de boosdoener gauw zichtbaar.
IMG_0891_zpsoxnooy90.jpg~original



Vermoedelijk is bij de kettingwissel een te lange schroef gebruikt waarmee de demper wordt bevestigd op het tandwiel. Zelfs het afgebroken stukje lag er nog achter..
IMG_0889_zpsczjs4gog.jpg~original


Maar dat was niet het enige.. Ook ontbrak de demperring achter de plaat van de demper..
IMG_0893_zpsijytbwov.jpg~original


Bob wist te melden dat toen hij zelf al even had gekeken al een kruiskopschroefje in het ontbrekende gat had gedraaid, maar het schroeffje dat hij had geplaatst was niet te lang.. Aan de beuk en de verkleuring was juist de andere bout de boosdoener..

Gelukkig had ik dus nog een demper, een kap die heel is en de originele boutjes die dus niet te lang zijn..
IMG_0895_zpsr7uxxcms.jpg~original


IMG_0894_zpsug5pvbru.jpg~original


Nu nog even de kap van de eindaandrijving verwijderen en alle keerringen en pakkingen vervangen.. Gelijk maar allemaal (ook die van de koppeling drukstift) omdat het toch los moet.

En om de tijd te doden vanavond ook nog even de klepjes gesteld..
 
Laatst bewerkt:
De cover komt van de schade VFR van Dutchy748.. De cover is in eerste instantie gemaakt door SEBSPEED.. (Zoek maar naar SEBSPEED Customs)

Uiteindelijk was de buitenring welke de lexaan plaat alsmede het lexaan door de crash beschadigd. Beide heb ik vervangen en de cover heeft na stralen een verse coating gekregen.


Jaaa mooi werk maakt die sebspeed, heb m s gesproken zo over FB. Aardige gast.
 
't Is goed toeven voor de F2 bij The Dutchy, samen met de VF-broertjes in de schuur annex werkplaats. Ziet er mooi uit - ik heb vandaag meteen mijn eigen hokkie opgeruimd!
 
Nog vergeten te melden, ik heb mijn Vf weer rijdend.

Nog wel even moeite gehad met de net schoon gemaakte set carbs. De vlotternaalden zaten vast. Daarom zit de vieze set er voor nu weer onder.

De grijns bij het rijden was zo'n beetje net zo breed als mijn vizier :)

db
 
Honda werkt aan V4 superbike volgens blauwdrukken

Een nieuwe 1000. Ben benieuwd of het doorgaat, of het geen oude studie is voor een vfr en hoe hij er dan definitief uit gaat zien.
Ik begin alvast met sparen iig. Dan kan ik over 30 jaar zeggen op dit forum dat ik een jongere vf thuis heb staan. Hoop dat ze hem dan wel vf1000r fireBlade noemen.
vind de lijnen wel erg ouderwets dus zal wel nep zijn.
 
Laatst bewerkt:
Ik ziet een cardan aandrijving.. Ik zie injectie... Ik zie geen tandwiel aangedreven nokkenassen.. Dus het is geen VFR..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan