VF400/500/700/750/1000/1100 C/F/F2/S/R topic 14

Status
Niet open voor verdere reacties.
De onderdelenvoorziening voor onze motoren,is dat nog te doen?Heb een remlichtschakelaar nodig voor mn voorrem en de startmotor is ook aan vervanging toe en geloof dat mijn 1100 maar 2 jaar in produktie is geweest,dus onderdelen zullen toch steeds moeilijker te verkrijgen zijn.
 
Bijna 6 maanden in bezit deze mooie Sabre VF1100 *D

De remmen zijn inmiddels gereviseerd en voorzien van nieuwe remblokken, de originele blokken zaten er nog op, en ze waren niet eens versleten, 1 set originele blokken heb ik er achter op gezet.
Ook de remolie is vervangen, de oude remolie was vermoedelijk ook nog origineel, nu zit er moderne DOT 5.1 in
De voorpoten zijn voorzien van nieuwe keerringen, en verse olie, dat heb ik allemaal maar uitbesteed, had geen zin in dat geknoei, en nu weten we zeker dat het goed is.
Heb zelf wel de voorpoten gepolijst staat wel weer bling bling, verder heb ik er nog niets aan gedaan, ook de kuip zit er nog op.

Waarom ? ik twijfel momenteel heel erg om de motor toch maar te verkopen, hij is zo origineel, heeft zo weinig kilometers gelopen, deze moet eigenlijk gewoon vertroeteld worden.

dilemma's -O-

Zal hem deze week ook eens wakker maken }) en er nog eens een nachtje over slapen



15960-hexon12631022-2.jpg


15960-hexon12631022-5.jpg


15960-hexon12631022-3.jpg


15960-hexon12631022-15.jpg


15960-hexon12631022-7.jpg


15960-hexon12631022-10.jpg


15960-hexon12631022-8.jpg


ED657FE2-C815-43B1-B2B4-DCD63AE54940.jpg
 
Laatst bewerkt:
Poe heee... das nog een mooie! :Y *O*
Inderdaad zuinig op wezen, verkoop levert alleen maar spijt op, die paar centen die je er voor krijgt zijn toch zo op... -O-

Mooi ding!
 
Bijna 6 maanden in bezit deze mooie Sabre VF1100 *D

De remmen zijn inmiddels gereviseerd en voorzien van nieuwe remblokken, de originele blokken zaten er nog op, en ze waren niet eens versleten, 1 set originele blokken heb ik er achter op gezet.
Ook de remolie is vervangen, de oude remolie was vermoedelijk ook nog origineel, nu zit er moderne DOT 5 in

...

Mooi ding, maar ik hoop toch dat je daar een typefout hebt gemaakt.
Gewoon Dot 4, of dot 5.1... Dot 5 is iets compleet anders waardoor ook alle leidingen en rubbers vervangen dienen te worden ivm de siliconen basis.
 
Mooi dat er nog onderdelen verkrijgbaar zijn,daar heb ik wat aan.

Hoe weet ik of m'n startmotor nog te reviseren is,hij gaat nu een paar slagen rond en schiet dan door zonder de moter mee te nemen.
 
Laatst bewerkt:
Dan moet je de laatste link van dutchy hebben, dan is de startkoppeling niet meer ok.

Yup.. Aan de kleine rolletjes zijn vlakke kanten gekomenen meestal is de veerdruk van de veertjes de boosdoener.. Daardoor glijden de rolletjes door en neemt de startkoppeling de krukas niet mee..

Het is best wel een secuur werkje die startkoppeling. Neem er de tijd voor en let goed op bij demontage. Er staan merktekens op de startkoppeling, op het buitenhuis en op het binnenhuis. Zet je hem verkeerd in elkaar, klopt de ontsteking niet meer. Dus neem er de tijd voor. Heb je hem gedemonteerd, kun je aan de hand van de diameter van de startrollen en de lengte/diameter/aantal windingen van de veer de juiste revisiekit bestellen.
 
Yup.. Aan de kleine rolletjes zijn vlakke kanten gekomenen meestal is de veerdruk van de veertjes de boosdoener.. Daardoor glijden de rolletjes door en neemt de startkoppeling de krukas niet mee..

Het is best wel een secuur werkje die startkoppeling. Neem er de tijd voor en let goed op bij demontage. Er staan merktekens op de startkoppeling, op het buitenhuis en op het binnenhuis. Zet je hem verkeerd in elkaar, klopt de ontsteking niet meer. Dus neem er de tijd voor. Heb je hem gedemonteerd, kun je aan de hand van de diameter van de startrollen en de lengte/diameter/aantal windingen van de veer de juiste revisiekit bestellen.
Ik lees het al,dat klusje ga ik doen met een ervaren monteur ernaast,anders kan ik voorlopig m'n zijspan gaan aanlopen en dat ik geen pretje.
 
Stond gisteren stil langs de weg, na het doorverbinden van de brandstofpomp kon ik weer verder rijden.

Nu vraag ik me af, kan ik het gewoon zo laten of moet ik een ander brandstofpomprelais regelen?
 
Nog steeds druk met de VF1100 vandaag de kuip gedemonteerd

632809AB-2F23-46A6-8008-F1F988E89D44.jpg


6BA2A06C-A349-4687-BE45-E898D8D393B3.jpg


En voorzien van verse olie

17644EBC-8562-4B19-95F8-AD23DA63DED6.jpg


Nog wat marktplaats materiaal

8B877204-25D5-431F-981A-B85B44991E42.jpg


D55E5FAC-DCB3-48CB-80A7-BE7B1268CE7D.jpg
 
Laatst bewerkt:
Stond gisteren stil langs de weg, na het doorverbinden van de brandstofpomp kon ik weer verder rijden.

Nu vraag ik me af, kan ik het gewoon zo laten of moet ik een ander brandstofpomprelais regelen?
Ik denk dan, het relais zit er niet voor niets tussen(volgens mij om hoge stromen door de CDI te voorkomen), vervangen lijkt me verstandig.
 
Ik rij al ruim een jaar met een doorverbonden brandstofpomp.

Niet dat dat wat zegt. Ik had echter geen zin om een relais te kopen van 80 euro wat ook op te lossen is met een in u vorm gebogen stukkie koperdraad.

db
 
Het relais heeft een veiligheidsfunctie.

Als het relais er niet tussen zit en het contact is ingeschakeld, lijft de pomp bekrachtigd. Daar gaat niets van stuk. de pomp kan er tegen.

De tussenkomst van het relais zorgt er voor dat de pomp alleen functioneert met draaiende motor. En er zijn soms van die situaties waarbij dat verstandig is. Bijvoorbeeld:
Bij het kort manoeuvreren slaat de motor af en je komt daardoor ten val. Bij een afgeslagen blok met de relais functie intact, wordt er geen benzine meer verpompt. Als het relais is doorverbonden, blijft ie doorpompen. En dat is niet zo fijn. Een airbox vol met benzine boven een warm blok. (Geeft een leuk effect als je hem rechtopzet, of sterker nog, daarna probeert te starten)

Of in een noodsituatie; gesprongen benzineleiding, of carburateurs lopen over door een niet werkend vlotter. Met de dodemansknop is de ontsteking uit, en dus ook de pomp.. Als het relais is doorverbonden, gaat de pomp gewoon door, ook via de dodemansknop.

Dus ja, het heeft een veiligheidsfunctie.
 
En ik wist het al aan het eind van vorig seizoen..........




ja, het werd tijd

IMAG6672.thumb.jpg.a201a38fe3d958a03c623a3e7b5f7e30.jpg



IMAG6673.thumb.jpg.2f486ec330a670d22abaaf9d08a1ff40.jpg


Ingereden/geremd, doen het prima. Van Ali uit China :-)
 
Van Ali uit China :-)

:o Is dat geen ongelooflijk risico, remblokjes uit china? Wat kosten ze dan?
Is een oprechte vraag, ik weet dat de meeste dingen in China gemaakt worden, maar dan staat er aan het einde van de productielijn iemand kwaliteitscontrole te doen.. Via aliexpress heb je toch geen enkele zekerheid?
Of ben ik een schrikschijter en is dat te vertrouwen?
 
Ik heb denk ik dezelfde van Ebay, kan niet ontkennen dat ik ook een beetje sceptisch was. Ze koste me rond een tientje geloof ik, edit: $9.00: Brake Pads For Honda VF750C VF 750 C V45 MAGNA Front Brakes 1982 1983 Brand New | eBay

Ik rijd met de motor in kwestie zeer weinig dus ik kan er niet veel over zeggen. Ik vermoed dat ze sneller slijten en dat de remcapaciteit misschien ook wel iets onderdoed t.o.v. een gerenomeerd merk (eigenlijk net als een goedkoop merk uit de EU).

Verder heb ik niet de indruk dat ze binnenkort spontaan uit elkaar vallen.
 
Laatst bewerkt:
Denk dat het wel wat losloopt, met de blokjes van Ali zelf bestel ik ze er niet, maar dat is meer omdat ik daar te lui voor ben, ik steek hier de straat over en ik heb ze in huis.


Zelf ook weer druk aan de slag, dit keer niet met de motor zelf, maar met opruimen, de kuip lag me enorm in de weg, ik zag maar 1 snelle oplossing, net terug van de vuilstort :o
 
Laatst bewerkt:
Oei dat is ergens wel zonde. Een kuip in die staat kan op ebay zomaar een flink bedrag opleveren. Hoewel de markt erg klein is natuurlijk, of past zoiets ook op een V45 Sabre.

Van mijn V45 Sabre heb ik het universele windscherm wel kunnen verkopen via mp. Terwijl zon passende kuip dan veel mooier is.

Maar ik snap wel dat je hem eraf haalt, ze zijn van zichzelf al lomp genoeg.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan