VF400/500/700/750/1000/1100 C/F/F2/S/R topic 14

Status
Niet open voor verdere reacties.
Probleempje met VF1000: TAIL lampje op dashboard gaat branden, naald toerenteller begint te wapperen - ik houd de motor op toeren terwijl ik de berm opzoek, motor valt stil. Geen reactie als ik contactsleutel omdraai. Paar minuten later weer wel... maar dat is van korte duur, slaat weer af en doet niets meer.
Ik denk aan contactslot (bijv. draadbreuk) maar misschien iets anders? Spanningsregelaar defect (en accu dus leeggetrokken)? Zekeringen intact.
 
Laatst bewerkt:
Accu zelf gewoon verrot misschien?
Anders de accu opladen, starten en de laadspanning etc. meten.

Ik weet niet hoe het bij de VF zit, maar in het verleden wel met motoren meegemaakt die gewoon niet willen lopen zonder goede accu.
Anders zou ik in eerste instantie denken aan een massaprobleem (en dan waarschijnlijk in de aansluiting op de accu of daar in de buurt) omdat meerdere dingen tegelijk ermee stoppen.
 
Accu zelf gewoon verrot misschien?
Anders de accu opladen, starten en de laadspanning etc. meten.

Ik weet niet hoe het bij de VF zit, maar in het verleden wel met motoren meegemaakt die gewoon niet willen lopen zonder goede accu.
Anders zou ik in eerste instantie denken aan een massaprobleem (en dan waarschijnlijk in de aansluiting op de accu of daar in de buurt) omdat meerdere dingen tegelijk ermee stoppen.

Laten we aannemen dat de accu (zeker toen ik vanochtend vertrok) in orde was. Ik rijd dagelijks op het ding, woon-werk en ook nog hobby, gisteren nog ruim 100km op en neer van Haarlem naar Den Haag, vanochtend van Haarlem naar Amsterdam - en daar in de stad stilgevallen: stond te wachten voor een stoplicht toen TAIL lichtje ging branden, en de naald van toerenteller een beetje golvend op en neer schoot van 1000 naar bijv. 8000 en weer terug (maar het motortoerental zelf dus niet). Misschien is de accu nu leeg omdat die de laatste kilometers dat ik reed niet werd bijgeladen (dynamo? spanningsregelaar?)
 
Enkele pagina's terug kwam er het initiatief van Magnamaniac om een groepsaankoop te organiseren bij nrp-carbs.co.uk/. Helaas heeft hij weinig tijd, en na even te overleggen neem ik het initiatief over.

Voor de mensen die mee willen bestellen van die site; kan je mij een PM sturen, met daarin wat je precies wilt bestellen, en je email adres?
Ieder bestelt voor eigen rekening, en we delen de verzendkosten vanuit de UK door het aantal deelnemers.

Bestellingen kunnen daarna worden opgehaald bij mij thuis, of verzonden worden via post/kiala/...
 
Enkele pagina's terug kwam er het initiatief van Magnamaniac om een groepsaankoop te organiseren bij nrp-carbs.co.uk/. Helaas heeft hij weinig tijd, en na even te overleggen neem ik het initiatief over.

Voor de mensen die mee willen bestellen van die site; kan je mij een PM sturen, met daarin wat je precies wilt bestellen, en je email adres?
Ieder bestelt voor eigen rekening, en we delen de verzendkosten vanuit de UK door het aantal deelnemers.

Bestellingen kunnen daarna worden opgehaald bij mij thuis, of verzonden worden via post/kiala/...
Wát gaat er precies aangekocht worden?
 
Reparatiesetjes voor de benzinekranen van onze fietsen (die meteen E85-proof zijn)

Maar ze hebben ook spullen voor Katanas ;)
 
Stilgevallen VF1000F2 - vervolg: vanochtend terug naar gestrande moto, accu en spanningsregelaar vervangen door die van mijn andere rijdende exemplaar. Helaas geen resultaat, draaien van de sleutel doet niets, geen stroom. (Zal straks thuis de vervangen onderdelen op de andere VF zetten om te controleren of die wel of niet defect zijn.)

Wel spanning na de hoofdzekering.

Vraag: CDI's heb ik niet uitgewisseld, is het mogelijk dat een defecte CDI ervoor kan zorgen dat er geen stroom is?

Toch contactslot misschien? Is dat te bypassen?
 
Laatst bewerkt:
Sabodas, als het contactslot de boosdoener is, ik heb er nog wel enkele liggen.

Een andere vraag..

Wie heeft er hier al de nokkenaskettingen voor een F1 moeten ponsen? (Type "219T")
Zo ja, welke pons heb je gebruikt? Ik moet me nog een pons aanschaffen, en als ik meteen een goede kan kopen...
 
Stilgevallen VF1000F2 - vervolg (2): accu en spanningsregelaar van stilgevallen VF overgezet op andere VF, en die start en rijdt. Dus accu en SR waren/zijn het probleem niet. (Een echt probleem is wel dat de stilgevallen motor ruim 25 km van huis staat, in Amsterdam.)

Zojuist bij de VF thuis de CDI's verwijderd, dan heb ik nog wel stroom/lichtjes op het contact - dus die kan ik ook uitsluiten.
 
de CDI's komen ook pas in actie als er ontsteking nodig is, bij draaiende motor dus.
Als na het plaatsen van een goede accu (spanningsregelaar is niet eens nodig, deze zorgt pas bij draaiende motor (mede) voor de stroomvoorziening. Een motor kan zelfs starten zonder dat een spanningsregelaar is aangesloten. of dat aan te raden is, is weer een andere vraag) Er nergens spanning op staat, zijn er eigenlijk maar 3 verdachten:
1- Hoofdzekering: Niet alleen gemonteerd kijken of deze nog heel is, maar er echt uitnemen.
2- draad tussen hoofdzekering en contactslot
3- contactslot zelf: stekker naar contactslot losmaken en meten of er spanning staat op de pin van de (ik geloof)rode draad vanaf hoofdzekering.
Staat daar spanning op, dan is het contactslot vrijwel zeker defect, staat daar geen spanning op en is de zekering 100% zeker ok, dan heb je draadbreuk.

Is het contactslot defect, dit is te demonteren en splitsen tussen sleuteldeel en elektrisch deel volgens mij. Bij de magna en sabre iig wel. om te splitsen EERST sleutel draien tot tussen on en off, daarna tabjes pas indrukken.
 
Dit valt dus in de categorie dodemansknop... de hoofdzekering die zo vast op zijn plek zat en er prima uitzag viel in 3 stukjes uit elkaar toen ik het 2e schroefje losdraaide :$

Niet doorgebrand lijkt het, maar gewoon gebroken - het zijn ook tere dingetjes.

Op de terugweg uit Amsterdam meteen 5 nieuwe gehaald als reserve.

Dank voor het meedenken!
 
Dank voor de terugkoppeling! Ik zag bij mijn VF750F dat er nog de oude buiszekeringen inzaten. Toch maar eens een paar bijhalen voor reserve. :t
 
Ik mag ook weer sleutelen, bij het uit de schuur rollen viel me al enigszins op dat het wat meer moeite kostte. Ach, het is ook wel een weekje of wat geleden dat ik hem had uitgelaten ivm rug die een beetje opspeelde. Voorkant een van beide, toch even een kort rondje, twee keer effe controleren of het niet in de fik vliegt.

Bij de tweede keer rookte de rechter voor schijf een beetje. Tja, rustigjes aan gedaan op weg naar huis en de andere motor gepakt.

Goed reden om de voorkant weer eens open te trekken, tevens is de rechter voorpoot kering klaar dus ik kan meteen de beide voorpootjes van nieuwe ringen en olie voorzien.

db
 
Dit valt dus in de categorie dodemansknop... de hoofdzekering die zo vast op zijn plek zat en er prima uitzag viel in 3 stukjes uit elkaar toen ik het 2e schroefje losdraaide :$

Niet doorgebrand lijkt het, maar gewoon gebroken - het zijn ook tere dingetjes.

Op de terugweg uit Amsterdam meteen 5 nieuwe gehaald als reserve.

Dank voor het meedenken!
Een startrelais van bv een supermagna past ook en van vast meer Honda's en deze heeft het voordeel dat er een gewone steekzekering in zit.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan