VF400/500/700/750/1000/1100 C/F/F2/S/R topic 14

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb gewacht tot een eindejaar kortingsactie bij ten Kate. Schiet nog eens op bij een achterveertje.

/edit terug gekeken, besteld 28-12-2014, geleverd 17-2-2015. Voor een bedrag van 311 euro, dat is klantenvoordeel en een bepaalde eindejaarskorting. Lange levertijd met diverse contactpunten nog terug gevonden en zo. Ik ga er van uit dat ze die dingen bij Hagon zelf ook niet meer op het schap hadden liggen.

Ik had toen effectief een hard tail, veerweg was ongeveer een cm en de motor lag volledig onderin gezakt achterin. Het was toen een hernia machine, of een andere veer, of een andere motor, slijtage deel heb ik dus vervangen. :)

db
 
Laatst bewerkt:
Bij mij lekken ze ook niet, maar ze dempen gewoon voor geen meter en blijven af en toe beneden hangen haha.
 
Dat zeg ik, de uitgaande demping slaat dicht ;)

Zakt 1 cm in, krijgt net tijd om 1-2 mm uit te veren voor de volgende bump, zakt weer 1 cm in en zo kun je je voorstellen dat ie voor het eind van de straat onderin staat. Het is inmiddels zo'n 20 jaar geleden dan wij een VF 750 F hadden, maar die had het toén al. Gewoon vervangen. Echt, je weet niet wat je meemaakt.


ps, dat ie ergens in verweggistan in een webshop staat wil niet zeggen dat het ringetje leverbaar is. Er worden gewoon hele databestanden in 1x geüpload, controleren of elk onderdeeltje ook echt nog te leveren is is vrijwel niet te doen.
 
Je kunt van dat geld ook een bos bloemen voor je vrouw en een mooie fles wijn kopen. Heb je gegarandeerd meer plezier van ;)
 
Voordat iemand denkr dat ik alleen maar voor eigen parochie preek, ik heb genoeg mensen gehad die afhielden met "ik heb een goede gebruikte gevonden". Paar maanden later stonden ze alsnog op de stoep. In dit geval ook, "funktionsfähig" wil niet veel meer zeggen dan dat er beweging in zit. NIET dat het een prima schokdemper is.

En voor de twijfelaars: ik hoef maar naar mijn linker hand te kijken om te weten hoe belangrijk goede vering écht is :$


plaatje uit 1993
 
Laatst bewerkt:
Ja, een Hagon van 369 of een Wilbers van 379 (€ 479 voor de versie met instelbare demping).

Veel mensen zien over het hoofd dat een schokdemper is een slijtage onderdeel is. Die moet je na 30+ jaar gewoon een keer vervangen. Zeker ook de VF demper waarvan de uitgaande demping hartstikke dicht gaat zitten. En als je nu een niet nader te noemen persoon O-) O-) even een mailtje stuurt regelen we wel wat ;)

Hoor ik een inkoopactie aankomen zeg omstreeks februari?? O-)
 
Hoor ik een inkoopactie aankomen zeg omstreeks februari?? O-)


Ik moet wel toegeven dat met een nieuwe YSS achter (gebouwd door SO in Bornerbroek) en RaceTech veren+emulators (altijd handig als een maat toch in California moet zijn) mijn motort echt beter ging sturen...

Aan de andere kant, als je niet beter weet en de beperkingen/situatie accepteert, is er ook geen man overboord...
 
Niet zeuren, Hagon of een YSS erin. Die luchtpomp is het echt niet waard. Heb zelf een Hagon geinstalleerd en er een paar duizend KM mee geragged. Dat ding stuurt gewoon zoals het hoort.
 
Niet zeuren, Hagon of een YSS erin. Die luchtpomp is het echt niet waard. Heb zelf een Hagon geinstalleerd en er een paar duizend KM mee geragged. Dat ding stuurt gewoon zoals het hoort.

Eensch, de Hagon was eigenlijk een betere investering dan het vervangende motorblok wat ik er in heb gehangen :)

db
 
Iemand ervaring met een kuipruitverhoger op een vf1000f. Die dikke lucht met deze temperaturen ga ik toch voelen aan mijn nek. Ondanks een 2 jaar oude shoei sport helm.
 
Ik moet wel toegeven dat met een nieuwe YSS achter (gebouwd door SO in Bornerbroek) en RaceTech veren+emulators (altijd handig als een maat toch in California moet zijn) mijn motort echt beter ging sturen...

Aan de andere kant, als je niet beter weet en de beperkingen/situatie accepteert, is er ook geen man overboord...


Ik was ook een beetje serieus. Vanaf februari ga ik weer wat serieuzer aan de gang met de VF. Ik heb dan iig een of twee Hagons nodig. Ik weet nog iemand die er ook een wil(de). Dus vraag ik me af wat er mogelijk is. Aangezien Noud behoorlijk dicht op het vuur zit vond ik de vraag niet zo vreemd O-)
 
Iemand ervaring met een kuipruitverhoger op een vf1000f. Die dikke lucht met deze temperaturen ga ik toch voelen aan mijn nek. Ondanks een 2 jaar oude shoei sport helm.
Ligt aan de combinatie stapp143 - VF. Naar mijn ervaring moet een ruitje zo laag zijn dat je de wind op de schouders hebt of zo hoog dat de turbulentie net over de helm heen gaat. Tussenin krijg je de turbulentie vol op de helm en dat is bepaald niet ideaal. De ene helm is ook een stuk gevoeliger voor turbulentie dan de andere. Als ik met m'n Arai met de standaard ruit rij heb ik aan het eind van de dag licht hoofdpijn. Met de Nexx op m'n kop nergens last van.

Er zijn opzetruitjes die je vastklemt en opzetruitjes waarbij je een paar gaatjes in de ruit boort. Ik had zo'n klemruitje als demo maar de laatste tester heeft 'm overgenomen. Zou ik een nieuwe moeten bestellen.

Aangezien Noud behoorlijk dicht op het vuur zit vond ik de vraag niet zo vreemd O-)
Het is al weer een paar jaar geleden maar ik neem aan dat je me nog steeds weet te vinden ;)
 
hoe doet ie het met "mijn" blok?

Goed, bijzonder goed. :)

Het bevalt uitstekend dat ik niet elke 50 km een keer water moet bijvullen en dat als ik op de startknop het blok ook rondgaat en zo voort.

Afgezien van een kleine montagefout van de uitlaatdemper waar ik op de snelweg achter kwam is de transplantatie best geslaagd. Ik moest alleen wel nog een klein plateaukrik kopen, op een garage krik het blok er in hijsen was geen succes :)

db
 
Goed, bijzonder goed. :)

Het bevalt uitstekend dat ik niet elke 50 km een keer water moet bijvullen en dat als ik op de startknop het blok ook rondgaat en zo voort.

Afgezien van een kleine montagefout van de uitlaatdemper waar ik op de snelweg achter kwam is de transplantatie best geslaagd. Ik moest alleen wel nog een klein plateaukrik kopen, op een garage krik het blok er in hijsen was geen succes :)

db
Da's toch erg prettig te horen dat ik je niet ongewild rotzooi heb verkocht *O*
 
Voor mijn projectje dit zadel aangeschaft:

full

full


en nog een uitlaatje...

full


En ontvetterbak gemaakt....

full
 
Laatst bewerkt:
Ik heb onlangs ook nog een VF750F zien staan, zomaar geparkeerd op straat - gisteren een paar fotootjes gemaakt:

20171209_154335_small.jpg
20171209_154428_small.jpg


20171209_154354_small.jpg


Zou dat een bevestiging voor een zijspan kunnen zijn? Of is het misschien ergens anders voor bedoeld?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan