Het grote Yamaha XTZ 750 Super Ténéré topic - deel 12

Zo net effe mijn suup weer op orde gebracht; ketting gesmeerd + gespannen, banden op spanning, olie gevuld, koelvloeistof gevuld, elektra nagelopen. Gaat toch weer gesmeerd zo :)

en mooi: op de afgelopen 12k km maar 400 ml olie verstookt. En dat met een suup van ruime 112k kilometers op de klok. Wel rond 85 een keer de schraapringen vervangen geloof ik.

:]
 
Ik heb zelf geknutseld. Niet uit één geheel maar mede daardoor ook stukken goedkoper. :+
Ik moet zeggen dat van alle ruitjes die ik in 't verleden gefabriceerd heb, deze huidige het meest geslaagd is. Voor wat betreft de windbescherming, en ook voor de looks, maar dat is natuurlijk weer heel persoonlijk. Ik zelf ben er iig zeer tevreden mee.

[afbeelding]
[afbeelding]


Ziet er goed uit (y)
 
gespot in Amsterdam West. Iemand van hier? Zit een honda topkoffer op.. :P

i59f03.jpg
 
Laatst bewerkt:
Voor 2e keer m'n kentekenplaat kwijt (dit maal compleet met kentekenplaathouder), gewoon afgebroken... tijdens een mooi bosritje vandaag :] Alleen de boutjes zitten er nog, moet toch niet kunnen ?

Iemand tips om dit te voorkomen ? Tape, rubbertjes, popnagels oid ? :?
 
Knap werk Hookski, dat is me nog nooit gelukt!
Hoe te voorkomen, weet ik ook niet.
Misschien hoekijzertjes in de goede vorm buigen, onder de bagagedrager vastzetten, de plaat erop zetten met minstens 4 boutjes of popnagels?
Voor en na elke rit controleren.
En gewoon heel dom, er een stevig kabeltje of zo bij aan zetten, zodat als ze los zou komen, ze in ieder geval blijft hangen.
B.v. een stukje remkabel van de fiets, ergens door de achterkant van de motor steken,
gaatje op kabeldikte zodat het loodje mooi boven blijft, gaatje boven in de plaat boren, kabeltje er door heen steken, nippel er op schroeven of hardsolderen.
Nu ja, je kan weer eens leuke dingen uitproberen!
Succes ermee,
Doei,
Doudou
 
Heb ik al twee keer gehad met de KLE, eerste keer door een dikke tak die mijn achterband had meegetrokken, hele achterspatbord en plaathouder kapot, maar nog naar huis kunnen rijden met de heelboel onder een snelbinder, alle flitspalen negerend :]
Tweede keer plaat écht kwijtgespeeld op een snelle rijksweg. En vrachtwagenchauffeur maakte me er attent op een kilometer of twee verder bij een rood licht, uren naar dat ding gezocht, maar niet meer kunnen vinden.
 
Laatst bewerkt:
Knap werk Hookski, dat is me nog nooit gelukt!
Hoe te voorkomen, weet ik ook niet.
Misschien hoekijzertjes in de goede vorm buigen, onder de bagagedrager vastzetten, de plaat erop zetten met minstens 4 boutjes of popnagels?
Voor en na elke rit controleren.
En gewoon heel dom, er een stevig kabeltje of zo bij aan zetten, zodat als ze los zou komen, ze in ieder geval blijft hangen.
B.v. een stukje remkabel van de fiets, ergens door de achterkant van de motor steken,
gaatje op kabeldikte zodat het loodje mooi boven blijft, gaatje boven in de plaat boren, kabeltje er door heen steken, nippel er op schroeven of hardsolderen.
Nu ja, je kan weer eens leuke dingen uitproberen!
Succes ermee,
Doei,
Doudou

Inderdaad knap werk Hookski, heb nog een oplossing, in jouw kleurstelling"! ahum...
kewm2sjzdadsc.jpg

Groetjes h.iggy
 
Inderdaad, heb ik overheen gelezen, maar het schijnt inderdaad een parallel-twin motor te zijn, zoals ook de officiele Yamaha site vermeldt

Wow, dat ziet er vet serieus uit, eigenlijk als een kant en klare rally machine, zo te zien alu tank, stuurstabilisator, als ze n'm zo gaan verkopen .....
Eerst Honda met de crf 1000, nu Yamaha
Vraag me af waarom, vroege speculatie, maar, misschien weer vrije cilinderinhoud voor de Dakar in de making? *O*
Thanks hookski
 
Hallo,enkele maanden terug verkocht ik mijn Tenere bouwjaar 89. Ik zat in een verbouwing en het beestje bleef maar stil staan... In een verwaaide bui plaatste ik hem op Kapaza en na 2 dagen was hij verkocht... Helaas,want die Tenere laat me dus niet los. Ik ben dus terug op zoek naar 1. Niemand op dit forum die een mooie,ditmaal originele heeft staan? Vandaag ging ik kijken naar eentje van het laatste bouwjaar. Reed geweldig,had handvatverwarming als optie,hier en daar wel een kras maar het grootste euvel was dat ik een lichtgele druppel olie vond aan het onderste scharnierpunt? Dus ben ik op het gemak op zoek nu... Stuur jullie moto gerust door naar vema1@pandora.be
full
 
zijn vast wel een paar super zandhelden van hier die meedoen, toch?

als het droog is en niet te hard waait dan sta ik misschien wel een frietje te eten op de boulevard, met kwijl of mayo aan mijn mondhoeken voor al die stoere mannen en vrouwen })
Net iets te ver voor mij, was anders graag even gaan kijken.. maar vanavond op RTL7 van 20.00 - 20.30 een verslag van dit festijn :]

Of vanaf 13.45u via deze link
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan