Het grote Yamaha XTZ 750 Super Ténéré topic - deel 12

Oeps, deze topic stond helemaal onderaan op de tweede pagina. Het is nu lekker koud en nat aan het worden. Mijn motor staat droog in de schuur en de voorvork heb ik gedemonteerd. De USD poten liggen momenteel bij Promax Racing voor een revisie. Mooi vooruitzicht voor komend voorjaar.
 
Die van mij staat nog altijd buiten. Moet ook wel, want morgen weer naar Rotjeknor voor 't werk. Zal wel weer fris worden brr
 
Ik weet nog wel dat mijn Suup in de vrieskou wel eens last had van bevroren carburateurs. Daar hebben jullie geen last van?
 
Dat niet maar ik moest 'm wel aanduwen maandag..

010 is ook niet mijn favoriet, maar de zonsopkomst over de skyline vanaf de flyover van de A13 was toch wel mooi. Ik vergat mijn bevroren vingers zelfs even
 
De Suup aanduwen, respect!
Voor de vingers, ik heb sinds een paar jaar verwarmde handschoenen van Gerbing.
Er zijn er die je op batterij kunt laten gaan, en die ook met bijgeleverde kabel aan het boordnet kunnen aangesloten.
De batterijset moet je desgewenst wel er bij kopen, is niet standaard.
Die gebruik ik op de kleine motookes met zwakke dynamo, het boordnet werkt prima op de MZ, en gaat nog op de NX komen.
En het werkt heerlijk!
En het kost ook wel wat, en je hebt levenslange garantie.
Groeten,
Doudou
 
Afgelopen week mijn carburateurs gereviseerd.
Tijdens demontage kwam ik erachter dat er bij beide diafragma's een scheur in zat.
Dus die vervangen.

Verder zijn ze helemaal uit elkaar geweest en heb ik ze ultrasoon gereinigd.
Nieuwe naaldbuizen en gasnaalden erin en alle sproeiers,pakkingen enz vervangen,

Ook de chokeplunjers en de inlaatrubbers heb ik vervangen.
Ofwel ze kunnen er weer een poosje tegen.
full
 
Volgende klusje word de koppeling aanpassen.

Ben nog op zoek naar de zwarte kap die om de teller heen zit.
Als iemand die heeft of weet te liggen hoor ik dat graag.
 
Nu man, dat is weer een mooie klus geweest!
En dan de carbs terugsteken, en het luchtfilter er weer op.....
Succes ermee.
Groeten,
Doudou
 
Die Mikuni's zien er zeker puik uit, Micheal Knight! Ooit aan gedacht om dat ultrasoon reinigen uit te baten? Ik, en ik verwacht een aantal meer hier, zouden wel wat gereinigd willen hebben, maar zien in de aanschafprijs net ff een te grote drempel. Wat zeg je er van om voor een vergoeding mijn dellorto's of gasklephuis in de reiniger te gooien?
 
Die yamaha T700 concept ziet er toch wel erg gaaf uit. Misschien dat die nog een keertje bij mij mag komen wonen :)

zie 'm hier trouwens
 
Nu Le Dakar weer van start gaat, wordt er weer veel aandacht aan besteed op RTL7. Vanmiddag om 16.05 tot 16.55 staat "Dakar 1985 Retro" gepland, met vast hele mooie :] beelden
 
En vanavond 22.00 uur op Canvas (Belgie 2) de film/docu "Road" over de familie Dunlop.. ook zeer de moeite waard :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan