Het grote Yamaha XTZ 750 Super Ténéré topic - deel 12

Hoi, nieuw in deze groep. Ben echter al lang :? op het forum.

Voor woon/werk verkeer weer opnieuw een allroad voor naast de KTM gekocht.

Een paar jaar geleden had ik het een beetje gezien met het circuit rijden en, als Dakar fan, dacht ik dat ik wilde offroaden....... _O-
Na een paar cursussen en een Marokko vakantie tot de conclusie gekomen dat een oude aap niet altijd nieuwe kunstjes kan leren '(
Ik kan ook als randstad bewoner niet veel offroaden,en om nu ieder weekend naar het verre oosten of het diepe zuiden te gaan...........???..........zo fanatiek ben ik nu ook weer niet (meer)

Nu ga ik verder weg werken, het idee kwam toen al snel om een oer Dakarfiets te zoeken..........een Suup moest het worden, ik heb "iets" met Yamaha, lekker old school, betrouwbaar en een grote tank.

Een originele '93 gevonden en een deal was snel gesloten.
Proefrit gemaakt en alleen al het uit de garage zien rollen was al grappig. "Jeetje" zei de missis "wat is ie hoog"
Proefrijden was....euhh......anders.
Het ding loopt mooi. Aan het sturen en het remmen moet je wennen, het is tenslotte een '93 en een offroad fiets.

Wel heb ik een ander scherm van Givi er op gezet, iets rechterop dan het Mdi scherm dat er op zat, vind ik optisch beter smoelen.

Ff denken of ik toch niet 320 schijven er op ga zetten? maak straks veel km's in de file en meer bite zou veiliger zijn want die appende blinde vinken zijn niet altijd voorspelbaar O-)
full
 
Laatst bewerkt:
Heel mooi ding lijkt me. Ik zou m lekker zo houden, kan enkel in waarde stijgen imo.
 
Hoi roel_rsv, welkom. Mooie fiiets, ga je veel plezier van hebben.
 
Laatst bewerkt:
Vandaag stil komen te vallen op de snelweg. Onduidelijk wat de mankementen zijn. Motorblok liep goed, opeens verlies van vermogen. Langs de kant van de weggezet. Motor start en loopt gewoon, maar het geluid is erg schel / zit een ratel in. Weinig vermogen dus en raar geluid dus, maar het blok op zich lijkt goed te lopen. Stationair met koppeling ingetrokken of uitgetrokken maakt geen verschil (in geluid).

Zijn dit kenmerken die met het koppelingsveren-probleem overeenkomen? Ik vermoed geen probleem in zuiger/kleppen, want blok lijkt goed te lopen alleen met een vreemd geluid. Ik zou eerder zeggen koppeling of versnellingsbak.

Iemand die alvast een indicatie kan geven waar het in kan zitten?
 
Laatst bewerkt:
Vandaag stil komen te vallen op de snelweg. Onduidelijk wat de mankementen zijn. Motorblok liep goed, opeens verlies van vermogen. Langs de kant van de weggezet. Motor start en loopt gewoon, maar het geluid is erg schel / zit een ratel in. Weinig vermogen dus en raar geluid dus, maar het blok op zich lijkt goed te lopen. Stationair met koppeling ingetrokken of uitgetrokken maakt geen verschil (in geluid).

Zijn dit kenmerken die met het koppelingsveren-probleem overeenkomen? Ik vermoed geen probleem in zuiger/kleppen, want blok lijkt goed te lopen alleen met een vreemd geluid. Ik zou eerder zeggen koppeling of versnellingsbak.

Iemand die alvast een indicatie kan geven waar het in kan zitten?

Mogelijk is je distributieketting een tandje versprongen.
Check de timing, als de spanner op zijn eind is loop je het risico op ernstige schade.

Let wel, het is een mogelijkheid dus het zou ook iets anders kunnen zijn.



Welkom roel rsv, mooie suup :t
 
Laatst bewerkt:
Welkom Roel! Hou ons maar op de hoogte van de verbouwpraktijken. Remmen zijn origineel niet de allerbeste, maar in goede staat van onderhoud, stalen remleidingen en een beetje handkracht komt het toch aardig tot stilstand. Ik heb met dagelijks Den Haag-Amsterdam woonwerkverkeer in ieder geval al menig appende automobilist weten ontkomen door op tijd stil te staan.

@Ruud, dat klinkt in ieder geval niet jofel. Als ik jou was zou ik beginnen met een oliewissel, en kijken of er metaaldeeltjes in je oliefilter zitten. Tot je weet dat er geen metaal door je carter zwerft, zou ik ff niet starten. Succes!
 
~
Welkom Roel! Hou ons maar op de hoogte van de verbouwpraktijken. Remmen zijn origineel niet de allerbeste, maar in goede staat van onderhoud, stalen remleidingen en een beetje handkracht komt het toch aardig tot stilstand. Ik heb met dagelijks Den Haag-Amsterdam woonwerkverkeer in ieder geval al menig appende automobilist weten ontkomen door op tijd stil te staan.

THXS Willem, ben niet al teveel van plan, ik wil hem zo origineel mogelijk houden. :)
Alleen praktische dingen aanpassen, zoals dat schermpje (Mdi) dat er op zat.Dat was erg laag en gebogen.
Vond ik niet mooi, daarom nu een Givi (origineel lookalike)
Smoelt stukken beter naar mijn smaak en nu met een gele Dakar sticker er op O-) (blijf een wannabee :/
Verder is de remkit met nwe. blokken van EBC besteld, de oude hou ik in voorraad ;)
Stalen remleidingen zaten er al op toen ik hem kocht.

Zal niet te lang duren voor ik aan een nieuwe uitlaat moet, roest heeft daar aardig huisgehouden, zowel op de demper onder het schild als op de 2 pijpen van het spruitstuk :/
Uiteraard al rondgekeken, vindt de Arrows Dakar replica wel wat, of de Laser Produro............... :}
Hoef geen herriepijp, iets meer dan standaard mag wel :z Ik wil zeker geen vermogen verlies of een slechte lopende bike.
Ervaringen zat te lezen op de diverse fora.
:}
 
Gisteren eens even flink wezen raggen in een mooi natuurgebiedje op de grens van Murcia met Alicante, la pinoso, ja de ouwe Suup gaat nog steeds, ik ook, prachtig gereden hier, in totaal denk zo'n 350 km, zonder protest, bij inrijden van een dorp zo'n 40 km over de snelheids limiet, juist daar waar de politie langs de weg staan te roken, dat kan die lui hier niks boeien, god god, prachtig, tijdens off gedeelte geen hond tegengekomen, helemaal niemand. prachtig.
Iedereen nog de beste wensen!!
Ben er nog..
 
Gisteren eens even flink wezen raggen in een mooi natuurgebiedje op de grens van Murcia met Alicante, la pinoso, ja de ouwe Suup gaat nog steeds, ik ook, prachtig gereden hier, in totaal denk zo'n 350 km, zonder protest, bij inrijden van een dorp zo'n 40 km over de snelheids limiet, juist daar waar de politie langs de weg staan te roken, dat kan die lui hier niks boeien, god god, prachtig, tijdens off gedeelte geen hond tegengekomen, helemaal niemand. prachtig.
Iedereen nog de beste wensen!!
Ben er nog..
Hola (Lucky) cabron 8-) klinkt Super :]
 
Nu, je weet het adres, en altijd welkom he!
Wel even bellen of mailen van te voren, ik ben niet altijd thuis.
Doei, Doudou
 
Niemand hier op het forum die zijn Super Tenere '89 - '90 - '91 verkoopt? In originele en propere staat?
Info mag gerust gestuurd worden naar vema1@pandora.be
Mag ook een XT660Z zijn van deze bouwjaren...
 
Laatst bewerkt:
Gisteren eens even flink wezen raggen in een mooi natuurgebiedje op de grens van Murcia met Alicante, la pinoso, ja de ouwe Suup gaat nog steeds, ik ook, prachtig gereden hier, in totaal denk zo'n 350 km, zonder protest, bij inrijden van een dorp zo'n 40 km over de snelheids limiet, juist daar waar de politie langs de weg staan te roken, dat kan die lui hier niks boeien, god god, prachtig, tijdens off gedeelte geen hond tegengekomen, helemaal niemand. prachtig.
Iedereen nog de beste wensen!!
Ben er nog..


Hey nog steeds lekker bezig daar in Spanje zie ik wel :-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan