Het grote Yamaha XTZ 750 Super Ténéré topic - deel 12

Ha, so true! en dank voor het welkom. Ik ga dit weekend proberen die Heidenau er omheen te wurmen en dan maak ik gelijk een feauteau!
 
Die Heidenau om het voorwiel gaat vast wel lukken, wij (2x XTZ750) hadden destijds erg veel moeite met een TKC60 om het achterwiel (of gebrek aan ervaring :( ).

Al met al een leuke speel- en klusfiets. De mijne ligt nu grotendeels uit elkaar voor de laatste dingetjes waar we vorig jaar niet aan zijn toegekomen: carbs zijn in bad geweest, frame nog her en der bijwerken spuiten, blok spuiten, extra voetje onder de jiffy, rempookje anders gepositioneerd, stationairschroef van 'buitenaf' bedienbaar, alles weer in elkaar en dan is hij weer helemaal klaar voor de komende ritjes en een weekje bergen na de zomervakantie :] !
 
Laatst bewerkt:
Zo dat werkt wel. Nieuw achterlichtje van offroadcentrum vaassen was binnen no-time thuisbezorgd. Zit ook al op de suup, dus ik mag de weg weer op.

Remlichtsensor van mijn voorrem was ook een beetje slecht aan het worden, mijn remlicht ging alleen aan als ik met mijn volle handkracht in de ankers greep. Beetje open maken en wat WD40 en het is weer als nieuw.. :)

Blijft toch leuk zo'n motor waar je zelf nog eens wat aan kan sleutelen!
 
@GNRW - dat is in ieder geval geen 'gewone' kleur voor een suup. Lijkt me onwaarschijnlijk dat je daar een code voor gaat vinden. Beter zelf even met de foto in de hand naar de verfhandel gaan !
 
fd4zfq.jpg


nog even een sfeerfoto van dit weekend :)
 
Morgen mooi weer en lekkere temperatuur.. dus de Suup maar weer 'ns de sporen geven.. 8-)
stukske Brabant offroaden.. :]
 
@Rhino2007: Klinkt alsof de Suup nog behapbare techniek heeft waar je met niet al te veel moeite zelf iets aan kan doen. Dat is fijn om te weten. Ik heb tot nu toe ook alleen maar oudere machines gehad waarmee ik niet naar de dealert hoefde om iets uit te laten lezen. Ik ben benieuwd hoe het rijdt. Tot nu toe 1 hele korte proefrit bij de vorige eigenaar, daarna met de aanhanger opgehaald vanwege crossband om het voorwiel en slechte weersomstandigheden. Leek me niet zo'n goed idee om hem 40 km terug naar huis te rijden. Van het weekend stiekem een kort ritje maken!
 
Zeker waar fixie, hier kun je met een beetje geduld alles zelf aan doen.

En het rijdt nog beter dan het sleutelt!

GNRW, welke blauw wil je? Er staat in de eerste post van dit topic een link naar een Duitse pagina met kleuren en twee webshops waar ze ze verkopen
 
Laatst bewerkt:




Op de foto zit de nieuwe voorband er nog niet op, maar dat ging voorspoedig. Balhoofdlager is wel verrot zit een zware middenstand in. Remblokken voor totaal op. Het achterlicht en remlicht doen het niet. Ik wil er ook nog weer knippers opknutselen en een spiegel.

De aandrijfunit van de teller bij het voorwiel is missing. Heeft iemand nog een goede tweedehands liggen? Dan neem ik aan dat het om een wormwielconstructie gaat? Ik heb met het verwijderen van het voorwiel gekeken maar dat 'doosje' is gewoon leeg. Maar je hebt hem natuurlijk wel nodig als spacer voor het voorwiel.

De diverse gebreken waren me vantevoren bekend, daar was de prijs ook naar. Alleen van het balhoofd wist ik niet en dat is toch best een klusje. Bij een fiets doe ik het zo, dat is mijn werk, maar bij een motorfiets nog nooit gedaan. Lastigste is de lagercups uit de balhoofdbuis krijgen, heb ik begrepen.

Oh ja. Alleen mijn linker koplamp werkt. Is het zo dat bij inschakelen van het grootlicht de rechterkoplamp bijschakelt of zouden ze met dimlicht ook allebei moeten branden?

Ik heb weer wat te doen!
 
Aha, dan kan het zo maar dat de H1 stuk is. Ik hoop eigenlijk dat datmet het achterlicht ook het geval is, ben niet zo fantastisch in het electrieke gebeuren. En de vorige eigenaar heeft driftig geknutseld in de draadboom.
 
Achterlicht was gewoon een losse stekker, dus vandaag even kort ritje gedaan, maar rijden met een verrot balhoofd is echt bijna niet te doen. Stuurt gewoon echt beroerd. Is het vervangen zelf te doen, of kan ik hem beter naar de dealert brengen?
 
als je het balhoofd van een fiets kan maken dan kan je dit ook,is niet zo moeilijk.zou wel mijn 2 veerpoten eruit halen werkt een stuk makkelijker,lagerschalen tik je er zo uit met een ijzeren staaf of lange schroevendraaier,denk om de onderste stofkap bij het inzetten.
 
Laatst bewerkt:
Gekocht in Garderen. Van Maas Boeve geweest. Hij heeft er mee in Marokko en Senegal gereden. Dat is de motor ook wel aan te zien. Ik heb wat Youtube filmpjes bekeken en het balhoofdlager vervangen moet zeker zelf te doen zijn .
 
Terug
Bovenaan Onderaan