Het grote Yamaha XTZ 750 Super Ténéré topic - deel 12

:o
Mijn demper zag er indertijd ook zo ongeveer uit. Had hem nog een tijdje bewaard om hem eens door te zagen om de buizerijen binnenin te bekijken, maar dat kwam er niet van en nu ligt hij ergens op een oud-ijzer-belt.
 
Na regen komt zonneschijn dus de tenere ff in het sop gezet .
Nu brand mijn remlicht alleen nog maar met de voorrem, als ik voetrem intrap .......niets😢
Kan de remlichtschakelaar iets te veel water hebben gehad en is hij een beetje makkelijk te demonteren?
Wpb bood geen oplossing.
 
Flink WD40 erop spuiten, wil wel eens helpen.
Ik weet zo niet uit het hoofd, heb ook geen handboek hier.
Maar dat moet niet moeilijk zijn.
Het ding eraf halen, schoonmaken, terugzetten?
Succes ermee.
Doei,
Doudou
 
Flink WD40 erop spuiten, wil wel eens helpen.
Ik weet zo niet uit het hoofd, heb ook geen handboek hier.
Maar dat moet niet moeilijk zijn.
Het ding eraf halen, schoonmaken, terugzetten?
Succes ermee.
Doei,
Doudou
Heb hem volgespoten met contactspray , morgenochtend maar kijken of het werkt en anders eraf en schoonmaken.
Alvast bedankt
 
Update: Gaatje in thermostaat gedicht.Heb een stukje van de afgebroken beugelertegenaan geplakt met dure plasticlijm (tot 150 graden celsisus belastbaar) omdat de twee breukvlakken precies op elkaar passen. Works like a charm.

Nieuwe uitdaging: De carterpan heeft een klap gehad en er is een gat in geslagen, precies op een hoek waar 1 van de bouten zit. De vorige eigenaar heeft dit gerepareerd met ik denk vloeibaar metaal. Het lekt op die plek olie, maar niet hard. Er zit een grote knobbel reparatieprut op die plek.

Mijn dilemma: Ik kan door de knobbel niet zien of er ook schade is aan het onderblok waar de carterpan tegenaan geschroefd zit. Als dat zo is heb ik een probleem, want dat zou betekenen dat ik op zoek moet naar een ander motorblok. Als ik de knobbel verwijder kom ik misschien wel onherstelbare schade tegen.
Als ik het zo laat kan ik tenminste rijden en de olielekkage in de gaten houden.

Edit: Met de vorige eigenaar gebeld en hij vertelde me dat alleen de carterpan beschadigd is. Met de aanstaande olie en filterwissel maar eens kijken. Ik heb er een half motorblok bij gekregen met een goede carterpan, dus dat zou makkelijk te fiksen moeten zijn. Al weet je nooit zeker wat je gaat aantreffen.
 
Laatst bewerkt:
Zijn hier mensen die met een zwitserse naalden en sproeierbezetting icm de arrrow demper rijden? Ben benieuwd of ik straks mn carbs weer moet gaan tunen met de nieuwe pijp er op

Ik heb geruime tijd gereden met deze combinatie en originele luchtfilters (geen K&N’s) en geen problemen ondervonden. Wanneer je de DB killer er in laat geeft ie genoeg tegendruk.
Uiteraard werd alles wel minder na ong. 20.000km toen de naalden en buizen kasversleten waren… :+
 
Top! Ik vind het nu ook wel lekker rijden, in ieder geval al een stuk beter dan met die kapotte uitlaat. Toen had ik echt merkbaar vermogensverlies.
 
Beste mensen, heeft er toevallig iemand een zijstandaard over liggen?

Deze week was ik op het werk met de motor, voordat ik wilde wegrijden stond de motor op de zijstandaard, ik trok het stuur recht om de tanktas erop te kunnen leggen, en ineens valt de motor naar mij toe. De standaard brak een paar centimeter onder het scharnierpunt af. Gelukkig heb ik de motor overeind kunnen houden, en er zit een middenbok onder dus kan ik die voor nu gebruiken.

Groeten, Robin
 
Beste mensen, heeft er toevallig iemand een zijstandaard over liggen?

Deze week was ik op het werk met de motor, voordat ik wilde wegrijden stond de motor op de zijstandaard, ik trok het stuur recht om de tanktas erop te kunnen leggen, en ineens valt de motor naar mij toe. De standaard brak een paar centimeter onder het scharnierpunt af. Gelukkig heb ik de motor overeind kunnen houden, en er zit een middenbok onder dus kan ik die voor nu gebruiken.

Groeten, Robin

Vroeg of laat breken ze allemaal af dus een andere standaard geeft geen oplossing.
Zou hem verstevigen en goed vast lassen zodat hij nog jaaaaren meekan.
 
Herkenbaar, ik had echter geen middenbok, is best lastig dan met zo'n pootje:
full

Lassen is idd de beste oplossing.
 
Laatst bewerkt:
Hoi, wie heeft er zin/tijd om zaterdag 27 mei met Menno, Raymond en mijzelf een Off-Road rit te doen in de buurt van Oirschot? We houden een groep aan van 6 (max 8) deelnemers. Verdere details doen we via de email. Dus bij interesse ook graag even een pm met je contactgegevens.
Groetjes, Bauke
 
Dankzij de achterremklauw van 155 is de Suup van Klick weer veilig op straat, sinds 7 mei.
Dan merkten we afgelopen weekend dat de zijspanverlichting niet werkte.
Slechte verbindingen overal, en ook onder de lampfitting.
Het zijspanlicht is zo'n rubber breedtelicht zoals je ook op vrachtwagens ziet.
Een nieuwe gehaald, aangesloten, gecontroleerd, en gemonteerd.
Dat werkte weer.
Wel even een hik in het elektriek, niets kunnen vinden, alle zekeringen nog goed.
Wel een draad met verbrande isolatie, rare verbinding. Daar hebben we isolatieband omgedraaid.
Alles leek okee
Dus terug naar Tongeren, Klick met de Suup, ik met de NX.
En vreselijk veel geluk gehad, op 5 meter van de voordeur hield de Suup ermee op.
Naar huis geduwd.
Zondagochtend eerst wezen trainen met de kleine Trials in Engis.
Dan eens gezien.
Nu, de foto laat het zien.
De drie witte draden komen van de alternator, de draad die er zaterdag al slecht uitzag was losgekomen, laadspanning ongeveer 11,5 Volt.
Het is ook een zootje: 1 witte draad met kroonsteen, 1 met zo'n blauw verbindingsklemmetje, en 1 die gesoldeerd was (Met S39? Dat oxideert enorm!)en dus losgebroken.
Ook op deze witte draad een stekkerverbinding gemaakt, laadspanning weer rond de 13 Volt
....
Shit, ik moet de foto nog uploaden.

full


De zwarte draad erboven ziet er ook niet mooi uit, maar is een massadraad, dus zolang ze niet stuk is.... Mag ze naar massa gaan, dat blijft gelijk



Doei,
Doudou
 
Laatst bewerkt:
Is dit ook daar waar jullie die ritten rijden? :(
Politie spant touw om wildcrossers te weren


Nee, het is niet de bedoeling om daar waar verbodsborden staan wij er toch ingaan.

Helaas is het wel zo dat wanneer je bestaande routes rijdt er ineens gesloten verklaringen staan.
Dan is het zoeken naar alternatieven die meestal over de openbare weg gaan.

Of dat een onverhard pad ineens geasfalteerd is, dat komt ook voor.
 
Nee, absoluut niet.. Strabrechtse Hei is puur (beschermd) natuurgebied.. daar durf ik met een brommer(tje) nog niet eens te komen.. vind ik ook asociaal !

Waar wij rijden is toegestaan met motorvoertuigen te komen, en bovendien crossen we niet, maar is het allroad/offroad rijden :)
 
Nu, waar wij onverhard rijden, ik organiseer zo nu en dan een rit, is het ook alleen maar op toegestane banen.
En als er fietsers zijn, wandelaars; langzaam rijden anders stuift het vreselijk. Is niet fijn voor hen.
Als we paarden tegenkomen, stoppen, eventueel motor even uitzetten.
We hebben daar steeds heel positieve reacties op, mensen groeten vriendelijk, waarderen dat we even stoppen...
Nederland is klein, en vol.
Maar als we een beetje rekening houden met elkaar, kan er nog veel.
Doei,
Doudou
 
Nee, absoluut niet... knip ...en bovendien crossen we niet, maar is het allroad/offroad rijden :)

Ok, dat is duidelijk, dacht ik eigenlijk ook al wel vanwege de rechte paden in het filmpje :)
En crossen... mijn ervaring is dat mensen geen onderscheid maken hoor, zeker niet wanneer er iets nopachtigs onder ligt.

Morgen doe ik 'ne babbel met E. over het wel of niet meerijden met de rit.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan