Het grote Yamaha XTZ 750 Super Ténéré topic - deel 12

Hoe je de chokeplunjers moet monteren, weet ik zo snel niet meer. Overigens is de chokekabel bij de Suup ook erg gevoelig; mijn Suup begon ook een keer flink te bokken bij 50km/u, stond de choke nog 2mm. open.

Mijn Suup reed met gereviseerde carbs. 1:18-19 (alles exact volgens wphb). Voor de vlotterhoogte afstelling kan je dus het wphb aanhouden. Let goed op welk merkteken je moet hebben om te meten; is geloof ik net iets anders dan een TDM. Verder kunnen de carbs nog vies zijn van binnen als ze niet ultrasoon gereinigd zijn. En tot slot kan synchroniseren je nog helpen.
Verder had ik ook problemen met mijn carbs in het begin, ook na de revisie. Een dagje sleutelen (met onbezwaard gemoed :)) leerde me dat er onder andere nog zwitserse stationairsproeiers in zaten van de vorige eigenaar.

Andalusië is schitterend, ver weg van de eveneens schitterende Pyreneeën, maar niet meer zo ver van Allicante (ik woon bij Berchules). Je kan hier fantastisch on- en off road rijden, het is hier goedkoop en de Spanjaarden zijn enorm vriendelijk. Als je wilt, pb ik je m'n telefoonnummer en kan ik je/jullie een en ander hier laten zien als je/jullie in de buurt bent/zijn.

Bedankt voor de info :)

Ik heb de vlotterhoogte nu goed afgesteld. De rechter carburateur was in één keer goed. De linker heb ik wel 10 keer los gehad om steeds wat bij te stellen.
Gisteravond een testrondje gedaan, de eerste 2 km was het wat gestotter rond 50kmh, en daarna 45km perfect!
Dus vanmorgen dacht ik fijn naar het werk te rijden met de motor als extra test, en toen begon het gestotter weer. Na 5km toch besloten om de motor te ruilen voor de auto, want ik had het even gehad met de motor.
Maar nu je dat zo zegt van de choke.. misschien blijft die soms wat hangen. Ik kon de motor vanmorgen ook makkelijk zonder choke starten, maar misschien stond die dus nog wat open.

Ik ga vanavond nog eens kijken.

We hebben nu besloten om zondag te vertrekken ipv zaterdag, dat geeft al wat meer rust. Mocht het echt niet lukken met de XTZ dan neem ik mijn Honda VFR750F mee. Die had ik al vóór ik de XTZ had, maar ik heb het nog niet over mijn hart kunnen verkrijgen om deze te verkopen haha.

Ja leuk als je je gegevens wil doorsturen! Bedankt voor het aanbod, dat lijkt me leuk! Ik verwacht wel dat we tot zo ver zuidelijk zuidelijk zullen komen :)
 
Laatst bewerkt:
Als de vlotterhoogte nu juist is (5,1-6,1mm boven het merkstreepje), zijn mogelijk je vlotternaalden niet goed dicht meer.

En je gaat spijt krijgen zonder Suup hier in Zuid-Spanje.
 
Als de vlotterhoogte nu juist is (5,1-6,1mm boven het merkstreepje), zijn mogelijk je vlotternaalden niet goed dicht meer.

En je gaat spijt krijgen zonder Suup hier in Zuid-Spanje.

Ik heb de motor op de middenbok staan tijdens het vlotterhoogte afstellen, dat zou goed moeten zijn toch?
De vlotternaalden zijn nieuw.
Synchroniseren heb ik vlak na het reviseren van de carbs gedaan, maar ik kan het nog eens controleren.

Ook kreeg ik nog de tip om te controleren of er geen vapor lock is. De benzineslag is wel vernieuwd, misschien is deze net wat te lang waardoor deze te dicht tegen het blok aan loopt. Vanavond eens controleren. Hij loopt nog wel gewoon door die houder in het midden van het blok, maar vanaf de benzinekraantjes is de bocht misschien te ruim. Inkorten van de slang zou wellicht helpen

Vanavond dan toch nog een keer proberen.
 
Ik heb de motor op de middenbok staan tijdens het vlotterhoogte afstellen, dat zou goed moeten zijn toch?
De vlotternaalden zijn nieuw.
Synchroniseren heb ik vlak na het reviseren van de carbs gedaan, maar ik kan het nog eens controleren.

Ook kreeg ik nog de tip om te controleren of er geen vapor lock is. De benzineslag is wel vernieuwd, misschien is deze net wat te lang waardoor deze te dicht tegen het blok aan loopt. Vanavond eens controleren. Hij loopt nog wel gewoon door die houder in het midden van het blok, maar vanaf de benzinekraantjes is de bocht misschien te ruim. Inkorten van de slang zou wellicht helpen

Vanavond dan toch nog een keer proberen.

Vapor lock zal het niet zijn want hij loopt veel te rijk.

Je kan vele dingen uitsluiten maar misschien zit je probleem wel in je ontsteking?

Uit welke hoek van het land kom je?
Misschien zit er een expert in je buurt die je op weg wil helpen.
 
Ik heb hier nog een link gevonden van youtube (instellen vlotterhoogte suup):


Check ook eens of je vlotter zelf niet lek is en er dus wat benzine in een drijvertje zit. En stel ook de pilot schroef af volgens het handboek.

En als je dan toch alle spullen van de motor hebt, spuit wat WD40 of contactreiniger op de connectoren van de cdi en check de kabels van de bobine en of de bobine goed vast zit (maakt massa met het frame als ik me niet vergis).

Als je een proefrit gaat maken, kijk of het probleem toeren of gas gerelateerd is.

En wat Ray zegt, kijk of er iemand in de buurt woont met een Suup, zodat je evt. onderdelen kan swappen om te testen.

Succes.
 
Dat ben ik met je eens, maar daarna zijn de vlotterhoogtes opnieuw afgesteld en de linker gaf nogal problemen. Vandaar mijn gedachtegang.
 
Ik heb de vlotterhoogte afgesteld met de carbs op z'n kop op de werkbank en dan de afstand meten tot de rand vlotterbak. De methode zoals beschreven op de site waar sarvin de link geplaatst had een paar Posts terug (FactoryPro). Voor mijn gevoel een betrouwbaardere manier dan met de slangetjes.
 
Volgens mij beschrijft factorypro de maatvoering alleen voor de TDM en die is anders dan voor de Suup.
 
Laatst bewerkt:
Dat zou idd wel anders zijn. Eerlijk gezegd zou ik zo ook niet meer weten wat voor een maat ik aangehouden heb. Volgens mij lukte het bij mij bij 1 carb niet echt lekker om 'm gelijk te krijgen met de andere. De eerste heb ik dus wel met de slang methode goed gezet en de andere op de werkbank gelijk gezet met de factory pro methode.
 
Mijn suup krijgt binnenkort een aantal updates O-)

IMG_20170604_161259_zps0hyutxx6.jpg
 
Hee wat goed! Tis dat ik geen garage heb, anders was ik je voor geweest denk ik. Als je nog een goed zadel of een setje 320mm remmen over hebt weet je me te vinden ;)

Die van mij wordt deze dagen ook weer opgefrist: nieuwe bandjes, kettingset, sappen, gasnaalden, achterwiellagers en remrevisie en de koppelingskorf wordt nog eens nagelopen. Zal straks wel weer lekker sturen!
Normaliter doe ik dat allemaal zelf, maar net een kind er bij dus nu maar laten doen. Bij zo'n waslijst klussen is dat ook wel eens lekker moet ik toegeven..
 
Laatst bewerkt:
Voor de liefhebber heb ik een originele achtershock liggen met Hyperpro veer. Dus wanneer je niet -vaak- het terrein in gaat en een strakkere motor wenst is dit een mooie kans.
 
Proficiat Raymond.. heb je d'r nog wel plek voor, of moet je je schuurtje verbouwen ;)

Plek zat.
Dit is mijn schuurtje van 200x300cm:
Er staat een compacte werkplaats in, 5 stellingen vol met onderdelen, gereedschappen hefbrug, etc etc
Het staat dan ook best wel heel erg compact zullen we maar zeggen.
IMG_20170604_215251_zpsiwiegemx.jpg

Ik hoop binnenkort te starten met het uitbouwen tot 530x 700 cm.

Vooralsnog staat de nieuwe aanwinst even onder de sterrenhemel.
Morgen zal ik even peilen of hij opgenomen word door de groep zodat (wanneer ze allemaal een beetje inschikken) hij ook droog kan staan. :Y
 
Hee wat goed! Tis dat ik geen garage heb, anders was ik je voor geweest denk ik. Als je nog een goed zadel of een setje 320mm remmen over hebt weet je me te vinden ;)

Die van mij wordt deze dagen ook weer opgefrist: nieuwe bandjes, kettingset, sappen, gasnaalden, achterwiellagers en remrevisie en de koppelingskorf wordt nog eens nagelopen. Zal straks wel weer lekker sturen!
Normaliter doe ik dat allemaal zelf, maar net een kind er bij dus nu maar laten doen. Bij zo'n waslijst klussen is dat ook wel eens lekker moet ik toegeven..
Feli met de smurf Willem

De remmerij zet ik over zodat ik weer een remweg heb ipv een landingsbaan.

Zo zet ik meerdere onderdelen over op mijn suup.
behalve de valbeugels en kofferrekken, ik wil mijn suup optisch zo origineel mogelijk houden.

Weet iemand of er voor de grotere remschijven ook van die kappen te koop zijn?
Die kleintjes gaan natuurlijk niet meer passen. :$

Wat ik met de rest ga doen weet ik nog niet.
Misschien geef ik hem een nieuw hart en dan is het wel makkelijk als ik alle onderdelen nog voorhanden heb.
Middenbok, valbeugels en koffer rekken doe ik in de verkoop.
Eventueel heb ik ook nog alu koffers incl originele beugelset van beide van Hepco & Becker.
Deze zijn eventueel ook te huur.
 
Ik ben nog op zoek naar een andere olietank. De mijne lekt een beetje op de naden. B|
Heeft iemand er eentje liggen?
 
Iemand toevallig nog een ankerplaat liggen voor de rechter remklauw? Draad is kapotgedraaid, het is for the time being opgelost maar ik plaats omwille van de veiligheid liever een goede ankerplaat.
 
Terug
Bovenaan Onderaan