Tank K75 lek

Ratman

MF veteraan
15 apr 2004
6.770
2
IJmuiden
Van een BMW K75 is de aluminium tank lek geraakt, dacht altijd dat alu niet zo snel doorrot maar er is toch een gaatje aan de onderkant ontstaan.
Mijn vraag is hoe dit het beste te repareren is, is tankcure een goede oplossing? of zijn er nog andere manieren, ik weet dat er een soort soldeer bestaat maar ik ben niet zo gek van warmtebronnen en dingen waar benzine in zit/gezeten heeft.
 
k75 heeft een aantal tanksoorten

k75 basic heeft een 2 tal pennetjes aan de voorkant voor de radiatorcover.
k75 s heeft een tank die weer wat anders is
k75rt weet ik niet..

die van de k100 past, maar alleen de modellen met dezelfde bevestiging. dus niet de modellen van bouwjaar 83-85

Ook niet die van 1990 tot en met 1997..(k100rs 16v en k1100rs)

Makkelijkste is gewoon er naar toe rijden en kijken of ze gelijk zijn..
Ik zou een tank niet snel kopen van een foto..dan zie je net niet of er deukjes in zitten..of lak beschadigd is..

prijs: tussen de 20 en 100 euro afhankelijk van de staat..

Reparatie kan, maar wordt niet echt mooi..je moet de kleur dan toch bijwerken. Mijn ervariingen zijn wisselend daarbij..

Kopen van een nieuwe tank werkt beter, zeker bij een standaardkleur..

Mocht je meer info willen, dan pb maar.
 
Laatst bewerkt:
Op het werk vaak genoeg K tanks gerepareerd met zo een staafje 2 componenten kneedbaar allu. Ook grotere/meerdere gaatjes. Werkt prima en houd goed maar goed voorbehandelen maakt al het verschil. Het plekje blankschuren, zorgen dat er geen corrosie vervuiling overblijft en goed ontvetten. Na uitharden goed bij te tippen en dan is het een relatief nette reparatie.

Wel het water uit de tank halen dat in die hoekjes blijft staan wat eigenlijk altijd de oorzaak is van de ontstane corrosie. Neem dan ook de afwatering van de tankdop mee, die zit vaak verstopt waardoor het water in de tank komt. Zoiezo tankdop loshalen(4 schroefjes onder de dop) en de aansluiting goed schoonmaken kan vaak geen kwaad, er blijft nogal eens wat vuil in liggen. Rubber eronder heel proberen te houden, dan is het met wat vet ertussen nog wel een keer te gebruiken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan