monoshock

edje1983

Rookie
24 jul 2005
10
0
waddinxveen
Hallo allemaal,

Ik heb onlangs een suzuki GS 850 G uit 1980 gekocht om te gaan verbouwen tot een caferacer.
is het mogelijk om een monoshock te monteren of wat zijn de aanpassingen hiervoor?

Alvast bedankt,
Edwin
 
even rondzoeken,
Staan/ zijn er genoeg..
Niets is onmogelijk,
Als je t wilt laten doen is jerryt in terkaple een goede optie,

kkoen heeft zn Vt500 ascot (the royal ascot) ook omgebouwd naar mono shock...
Suc6
 
Dat zijn nou niet echt 'dikke ohlins', zelden een slechter setje made in china ohlins gezien. Beter koop je twee losse 36mm ohlins shocks, dat is het echte spul. Die standaard XJR ohlins montage (bijna alle fabrieks-af ohlins) is echt bende.
 
Ik heb mijn vorige project ook omgebouwd naar monoshock.Werkte prima en een enkele demper (gebruikt)aanschaffen is een stuk goedkoper dan een set knappe duoshocks *D
full


Heb nu een Guzzi gekocht met duoshocks en zit met dezelfde vraag :)
 
Het werk maakt me niet uit, ik heb geen datum dat het klaar moet zijn ;)
Waar moet je op letten als je er aan begint? er zijn er nogal wat te koop...

Eerst goed kijken hoe anderen het gedaan hebben.
Ik heb het mezelf moeilijk gemaakt, als ik het weer zou doen zou ik het heel anders doen.

Het uitzoeken van de scharnierpunten kan een uitdaging zijn.
2 of 3 centimeter verschil in waar het scharnierpunt zit kan behoorlijk wat verschil maken met hoe ie veert.
 
Ik heb het mezelf moeilijk gemaakt, als ik het weer zou doen zou ik het heel anders doen.

Het uitzoeken van de scharnierpunten kan een uitdaging zijn.
2 of 3 centimeter verschil in waar het scharnierpunt zit kan behoorlijk wat verschil maken met hoe ie veert.

:Y

heb zelf ook een nieuw linksysteem moeten bedenken. stond al 1 op maar door het plaatsen van een "dikke" V-twin moest de achterschokdemper rechtop en uit het center gezet worden waardoor er niets meer klopte van het linksysteem.

alles opgemeten en uitgetekend om de maten te achterhalen zodat +/-12cm veerweg van het wiel overeen kwam met de veerweg van de vering zelf. klopte als een bus.
waar ik echter geen rekening mee gehouden had was de mate van progressiviteit. het laatste deel van de veerweg wordt daardoor veel te hard.

indien je een bestaande brug kompleet met link kan overbouwen is het gewoon een kwestie van de juiste bevestigingen te maken aan het frame, maar een degelijk goed progressief werkend systeem zelf uitdenken is echt niet simpel :N
 
het zal veel slijpen en lassen worden begrijp ik haha! wat zijn goede monoshocks? qua merk en moet je nog op lengtes letten?
misschien ook de cardan vervangen voor een ketting. ok het is meer onderhoud maar staat ook beter...
 
Terug
Bovenaan Onderaan