monteur regio nijmegen gezocht carburateurs reinigen vs700

toyo

MF'er
22 aug 2009
151
0
mook
mijn Suzuki intruder vs 700 eind vorig jaar rijdend weggezet.
vd winter nog 2 a 3x gestart, en 3 km mee gereden straatje op en neer, en weer weggezet.
nu start ie niet meer.

heb al begrepen dat ik dat 2 a 3x in de winter niet had moeten doen :-(

accu is vol en redelijk nieuw, staat aan de druppellader, startmotor gaat rond, bougies vonken, benzinekraantje functioneert ook zoals het hoord. maar slaat niet aan.

dus ik denk zelf met mijn beperkte motorkennis, dat de carbs vies zijn of de sproeiers ofzo..

aangezien ik helaas gescheiden ben en een te duur huis op mijn naam moest zetten, heb ik niet genoeg geld over om de motor naar een dealer te brengen..

met remmenreiniger in t luchtfilter heeft ie wel 10 sec gelopen vd week. maar daarna weer niet.

wie wilt, tegen betaling uiteraard, mijn motor weer rijdend maken?

rij momenteel op mijn gsx 600 f, mijn woon/werkmotor, maar voor tourtochten etc is dat bijna niet te doen..

motor staat momenteel in mook, 12 km onder nijmegen..

graag reactie, mag hier of via pm.

alvast bedankt, vr gr john.
 
heb je de bougie's al bekeken/vervangen, ding op de choke laten lopen zonder echt op temperatuur gekomen te zijn kan voor een dikke roetaanslag zorgen waardoor hij niet of amper nog loopt
 
je kan hem even lopend houden met remreiniger het kan zijn dat hij het dan oppakt dus beetje gas geven starten en als hij dan loopt op remreiniger telkens beetje in blijven spuiten als hij dan als nog niet loopt zal ik inderdaad de carburateurs na kijken .
 
leslie, remreiniger al geprobeerd.

kawa, kreeg van iemand de tip dat er onderaan ergens een aftapkraantje moet zitten, dat wil ik nog evt zelf gaan proberen, in combinatie met nieuwe bougies. (iemand een idee welke de beste zijn?)

math-maxx, zit al nieuwe benzinein de tank, incl dat forte spul (heet nu anders geloof ik)
 
vd week weer eens gekeken.. de voorste cilinder als ik daar de carburatuer van aftap, komt er helemaal niks uit. de achterste wel gewoon.

zojuist met een luchtcompressor geprobeerd erin te blazen in de hoop wat vuil weg te blazen. geen effect..

vanmiddag gebeld naar een motorzaak..
incl grote beurt en onderdelen gaat het me waarschijnlijk tussen de 400,- en 500,- kosten.

conclusie, (omdat ik wegens mn scheiding vorig jaar mn huis heb moeten kopen a zeer hoge maandlasten), zal ik dit jaar naar alle waarschijnlijkheid geen intruder rijden... :-(

of iemand hier moet nog een goedkopere oplossing weten??

als iemand hier het kan doen voor een stuk minder incl onderdelen dan graag, als ie maar weer rijd...
 
vd week weer eens gekeken.. de voorste cilinder als ik daar de carburatuer van aftap, komt er helemaal niks uit. de achterste wel gewoon.

zojuist met een luchtcompressor geprobeerd erin te blazen in de hoop wat vuil weg te blazen. geen effect..

vanmiddag gebeld naar een motorzaak..
incl grote beurt en onderdelen gaat het me waarschijnlijk tussen de 400,- en 500,- kosten.

conclusie, (omdat ik wegens mn scheiding vorig jaar mn huis heb moeten kopen a zeer hoge maandlasten), zal ik dit jaar naar alle waarschijnlijkheid geen intruder rijden... :-(

of iemand hier moet nog een goedkopere oplossing weten??

als iemand hier het kan doen voor een stuk minder incl onderdelen dan graag, als ie maar weer rijd...


Het feit dat de motor op remmenreiniger aanslaat betekent dus gewoon dat er een verstopping in het brandstofsysteem zit. (de carburateurs dus)

Wat je kunt doen is tijdens het starten de achterkant van je carburateur dicht houden. (doek of iets dergelijks erin)

Hier door veroorzaak je een hoog vacuum in de carburateur en is de kans aanwezig dat deze wel zal aanslaan.

Anders mag je ze wel even keertje richting nutterden komen brengen steek ik de sproeiers wel even door.

groet Ramon.
 
Terug
Bovenaan Onderaan