Probleem koso db-01plus

Honda__rider

MF'er
1 apr 2015
106
1
Iemand een gedacht ?

Vandaag mijn koso teller aangesloten. Alles werkt, enkel het neutraal licht blijft branden.

Hij is - gestuurd. Die van de motor ook. Die van de motor heb ik met een testlampje gestes en die werkt.

Die van de koso blijft branden, ook al sluit je hem niet aan (witte kabel op de teller)...

2yn00o4.jpg
 
neutraal mag pas branden als de witte aan de massa hangt.
loop de bekabeling van de teller eens na en kijk goed of hij nergens beschadigd is, anders vermoed ik dat er een probleem is met je teller-unit.
 
Een relais tussen zetten was bij mij een oplossing voor hetzelfde probleem. Gsxf uit 95.

Maakte niet uit hoe ik hem aansloot, pas met het relais werkte het zoals ik verwachtte. Enige nadeel hieraan is dat er iets tijd tussen het schakelen en het lampje aan of uit gaan zit.

Zie ook:
Baltasar in "Koso db 01 probleem."

En de post eronder over het aansluiten van een dergelijk relais
 
Laatst bewerkt:
zie geen beschadiging aan de kabel. Hij is trouwens nog nieuw.

omdat hij min geschakeld is , kan ie normaal niet werken indien hij niet aangesloten is...

Dus defect in de teller ?
 
zie geen beschadiging aan de kabel. Hij is trouwens nog nieuw.

omdat hij min geschakeld is , kan ie normaal niet werken indien hij niet aangesloten is...

Dus defect in de teller ?
Je kan het testen door die witte draad even tegen massa te houden. Dan moet de neutraalverklikker gaan branden.

Bij bijna alle motorfietsen zit de schakelaar voor de neutraal, de oliedruk en de zijstandaard aan de massa terwijl het lampje zelf constant aan de + 12 V vastzit.
 
voorop gesteld, ik heb geen ervaring met dit soort tellers,
maar wat doet het lampje als je de witte draad aan de 12V hangt, dan moet hij dus zeker uit gaan lijkt mij.
mocht dit inderdaad het geval zijn, dan zou je een pull-up weerstand kunnen monteren.
een weerstand van pak hem beet 10 Kohm (is veel voorkomend) tussen de witte draad en de 12V.
hier bereik je mee dat de witte draad electrisch gezien niet mee "zweeft" en daar mee een foutieve spanning doorgeeft aan de teller unit.
 
Terug
Bovenaan Onderaan