kawasaki zzr 600 geen vonk

remlicht99

MF'er
31 mei 2015
32
0
SUSTEREN
hallo,

ik ben bezig met een kawasaki zzr600 motorblok uit 1993 voor een projectje.

nu ik eindelijk aangekomen ben bij het testen van het motorblok wil deze niet vonken. ik ben begonnen met het controleren van de zekeringen en het meten van de weerstand van de pick-up. deze is in orde.

om te testen of de bobines een signaal van de CDI krijgen heb ik een testlampje aangesloten op de klemmen die normaal aan de primaire zeide van de bobine zitten. deze knippert niet. dus ik heb een andere cdi 2e hands gekocht op een website, maar geen verandering.

als ik meet op de aansluitingen van de bobines, zie ik dat er een spanning van 12V op de rode draad van beide bobines staat
als ik meet aan de groene draad meet ik 0V als ik de start knop indruk.
en als ik aan de zwarte draad meet, meet ik 6v als ik de start knop indruk

ik heb de kabelboom helemaal doorgemeten alle verbindingen zijn in orde. ook heb ik de junction box open gemaakt, hier heb ik de 3 diode doorgemeten ook deze zijn in orde. verder waren er geen mankementen te bekennen aan de junction box


ik heb geen idee waar ik nog kan zoeken, wie kan mij helpen?


groetjes,

tom stevens
 
Ik zou het in de carburateur zoeken.

Wat je doet met startpilot is de carburateur omzeilen en direct brandstof naar de bougies spuiten. Als de motor daarna afslaat betekent dit dat de bougies vonken en goed zijn, maar geen brandstof krijgen.
 
ik heb de carburateurs als eerste schoongemaakt in een ultrsonebak en een revisiesetje gemonteerd, nieuwe vlotternaald, vlotterzitting, vlotterbakpakking en o-ringetjes
dus deze moeten goed zijn lijkt mij.
 
Heb je de de stationairschroeven wel 1.5 slag teruggeven (weet niet zeker of het 1.5 of 2 slagen is).

full
 
Als je de bougies er nu (na het starten) uit draait, zijn ze dan nat?
Vonken alle bougies?
Kan je mbv een stroboscoop zien of de timing klopt?
Met stationair bedoel je toch hopelijk de pilot schroef van net vast tot 1,5 slag los.
 
stroboscoop heb ik niet, maar aangezien de motor loopt als er startpilot word gebruikt lijkt me de timing in orde. ja ja de pilot screw, eerste voorzichtig ingedraaid tot hij niet meer gaat en dan 1.5 keer uitgedraaid. moet bij het starten de gas schuif ook open zijn? deze word door een vaccuum bedient.
 
Zijn (op vraag 1) de bougies nat? Kletsnat?
De vacuüm reageren (vertraagd) op het vacuüm in de venturie .
Bij het opendraaien van de gashandel gaan deze dus langzaam open en verslikt de machine zicht niet in de vele lucht.
Goed afgestelde carbs, daarvan hoef je geen gas te geven bij het starten, hoogstes een beetje choke bij dit warme weer.

Ruikt het ( bij de uitlaat) naar benzine als je even gestart hebt?
 
Zijn (op vraag 1) de bougies nat? Kletsnat?
De vacuüm reageren (vertraagd) op het vacuüm in de venturie .
Bij het opendraaien van de gashandel gaan deze dus langzaam open en verslikt de machine zicht niet in de vele lucht.
Goed afgestelde carbs, daarvan hoef je geen gas te geven bij het starten, hoogstes een beetje choke bij dit warme weer.

Ruikt het ( bij de uitlaat) naar benzine als je even gestart hebt?

ik heb eindelijk tijd gevonden!, bougies zijn droog. ik ga nogmaals de carburateurs controleren. wat me nu wel opviel tijdens het proberen te starten was een 'blub' geluidje weet iemand wat dit wil zeggen?
 
De carbs dan maar goed controleren, die doen het dus niet.
Carbs loschroeven.
Uit de wphb goed kijken hoe de kanaaltjes lopen en dat goed onthouden!
Neem het schema mee de werkplaats in!

en dan elk kanaaltje doorspuiten met remmenreiniger met zo"n slangetje eraan.
Goed kijken of elk kanaaltje vrij is.
Kanaaltjes die geblokkeerd zijn met een koperen draadje door boren/ ultrasoon reinigen.
 
en hoe moet je smartphone weten wanneer hij moet flitsen :')

waarom zou ik die stroboscoop nodig hebben? ik kan toch gewoon de timing controleren door op de tandwielen van de nokkenassen en het plaatje van de ontsteking? als die optijd staan is het toch oke?

is het mogelijk dat als de ketting 1 tand verschoven is op de nokkenas van de inlaat hij daarom niet loopt? dit is namelijk t geval.
 
waarom zou ik die stroboscoop nodig hebben? ik kan toch gewoon de timing controleren door op de tandwielen van de nokkenassen en het plaatje van de ontsteking? als die optijd staan is het toch oke?

is het mogelijk dat als de ketting 1 tand verschoven is op de nokkenas van de inlaat hij daarom niet loopt? dit is namelijk t geval.
Dat zou kunnen ja.

En ook moet je er achter komen hoe dat komt.
 
waarom zou ik die stroboscoop nodig hebben? ik kan toch gewoon de timing controleren door op de tandwielen van de nokkenassen en het plaatje van de ontsteking? als die optijd staan is het toch oke?

is het mogelijk dat als de ketting 1 tand verschoven is op de nokkenas van de inlaat hij daarom niet loopt? dit is namelijk t geval.

een gooi smijt wegwerp stroboscoop is toch handig.

1 tandje , hoeveel kleppen en zuigers wil je vervangen,
ok stationair gaat dat wel lukken, maar waarom doe je dat niet meteen verhelpen?

natuurlijk is het geen diesel, maar bij 6000 toeren begint er denk ik toch iets te tikken...
 
Laatst bewerkt:
waarom zou ik die stroboscoop nodig hebben? ik kan toch gewoon de timing controleren door op de tandwielen van de nokkenassen en het plaatje van de ontsteking? als die optijd staan is het toch oke?

zo kan je zien of mechanisch alles op tijd staat. met bougies eruit kan je zien of ze vonken.

maar de enige manier om zeker te zijn dat je bougies ook vonken IN de motor, EN op het juiste moment is door te kontroleren met een stroboscooplamp.
 
ik heb de timing nu goedstaan, carburateurs zijn nog een keer helemaal door gespoten en gereinigt alle kanalen zijnn open, startenn?? nee nog steeds niet. miss toch eens dat met de stroboscoop proberen, kan iemand uitleggen hoe dit in werking gaat?
 
Terug
Bovenaan Onderaan