Kornfed's garage

Ja, daar was ook flink huisgehouden. Inmiddels alles gefatsoeneerd maar zoiets zal het moeten zijn.
 
Snel gevonden vandaag!
Er liepen wat draden tegen de ketting aan en die waren dus bijna door.
Inmiddels opgelost en beter weggewerkt zodat ze de ketting niet meer kunnen raken.

En een eerste fatsoenlijk ritje gemaakt.
De motor loopt lekker en trekt fel op. ALleen stationair wil ie wel een uitvallen.
Dus een keer synchroniseren maar daar heb ik nog geen meter voor.
 
Lekker ding, stuurt verbazend licht. Alleen de koppeling slipt af en toe dus dat wordt de volgende klus.
87he7Tm.jpg

gvuWzHM.jpg

ArzNIMB.jpg


En een sfeerplaatje uit de garage:
IcAovVH.jpg
 
Ben ik wel met je eens, vooral het zadel met de taartschep vind ik erg mooi.
Er zijn alleen zoveel cilinders :+ maar het loopt wel mooi.
Ik wil er nu een tijdje mee rijden en dan eens kijken of het allemaal heel blijft. Als dat zo is dan langzaam aan alles aanpakken. Ander kleurtje, andere uitlaatjes etc,

Bij de koude start komt er nog wel veel blauwe rook uit de piepkes maar als de motor wat warmer is is het weg. Dus even in de gaten houden.
 
Laatst bewerkt:
Zo deze heb ik wel verdiend:
hi51Ade.jpg


Oude remleidingen:
OLu1Dc0.jpg

X4IDjuT.jpg


Geen overbodige luxe lijkt me.
En de nieuwe:
40PPbnC.jpg

5ic9YRm.jpg
 
Omdat die drie keer zo duur zijn en met de originele remt de motor ook al behoorlijk goed, zelfs met die totaal versleten remleidingen.
 
De Z650 is afgelopen zaterdag verkocht.
Tijd voor een nieuw projectje.
Iets helemaal buiten verwachting want ik was op zoek naar een dikke eencilinder zoals een Honda XBR500 of Yamaha SRX6.
Maar het is dus dit geworden: :$
E4jQris.jpg

Heb er al eens eerder een gehad en het zijn geweldige dingen.
Alleen deze doet het nog niet.

Volgens de vorige eigenaar startte de motor niet meer na een ritje tijdens zijn vakantie in Frankrijk.
De lokale dealert kwam er achter dat er geen compressie meer was.
En dat klopt dus.

Net ff de carburateur er af gehaald en je ziet dat de inlaatklep niet meer goed sluit. De uitlaatklep lijkt nog wel goed te sluiten.
Morgen maar eens de kop er af halen om te zien wat de oorzaak kan zijn.
 
Heb ik ook gehad idd geweldige scooters en rijden erg goed. Alleen dat kleine 10 inch achterwiel kan je met nat weer aardig verrassen.
full
 
Haha ik was afgelopen week toevallig nog op marktplaats aan het windowshoppen voor zo'n Helix.
Lijkt me best geinig rijden stiekem.
 
Konfed wordt net als ik denk ik nooit een fan vanviercilinder motoren. En zo'n "wc pot op wielen" is een icoon. Moet je maar eens googelelen wat je er allemaal van kan maken.
 
Nee, een viercilinder zal er niet snel meer komen.
Ben nou eenmaal meer van de wat apartere dingen en door hoort deze relaxplee toch wel bij.
Eerst maar eens maken.
 
Wat is dat ding lelijk zeg (maar ik ben Vespa's gewend)... ben benieuwd wat dit gaat worden want ik zie hier echt niet iets moois van komen.
 
Of deze. Heb ik voor woon werkverkeer gebruikt. Zat ook nog een afneembaar regenkapje bij.
Ze worden ook de poor men's goldwing genoemd.
full
 
Nog nooit gezien zo'n ding (gelukkig _O- ). Past niet eens op een lelijkheidsschaal van 1 tot 10... Maar aan de andere kant; je krijgt wel aandacht als je daar op rijdt *O*

Wanneer zo'n ding je aanspreekt zal deze ook wel geadopteerd kunnen worden ;)
 
Ik heb er eerder een gehad en idd vaak bewonderende, ahum, blikken.
Ook eens achtervolgd tot thuis door een liefhebber en een leuk gesprek gehad.
Ik denk dat ik deze eens flink va pimpen.
Ze zijn super zuinig, 1 op 30, en je kan er mee de snelweg op.
Wel een integraalhelm op met donker vizier.
May the force be with you!
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan