Kornfed's garage

Vandaag is de nieuwe bobine geariveerd. Direct gemonteerd en hij doet het weer *O*
lziyAbO.jpg
 
Morgen mijn nieuwe motor ophalen.
Ongezien gekocht en betaald want anders was ie weg.
Doe ik normaal nooit maar het is precies wat ik zoek.
Update volgt.
 
Nee toch maar niet. Verkoper reageert ook helemaal niet dus zal al wel verkocht zijn.
Het heeft maar een cilinder. Vind ik toch het leukste.
 
Oe warm, daar wilde ik morgen naar gaan kijken toen ik de voorloper er van op speurders zag.
En die vind ik nog leuker want die kan ik nog mooier verbouwen naar een mooie tracker.

Overigens is de cd175 verkocht, had toch iets te weinig vermogen om er echt lol mee te hebben.
De rijdende sofa blijft voorlopig want ik wordt graag uit gelachen:-)
 
Laatst bewerkt:
Nu word ik wel heel nieuwsgierig,ik ken de XBR,en de GB500TT,maar de voorloper? :X Die Helix is zo lelijk dat ie mooi word,leuk ding,laat ze maar lachen, :Y
 
Ik kan het ook niet laten. Het is een FT500 ascot. Heeft hetzelfde blok als mijn xl500 maar dan met elektrische start. Zocht er al lang een voor weinig en dat is vandaag gelukt.
 
Vandaag opgehaald in de Achterhoek. Direct een goede testrit naar huis gemaakt.
Ding rijdt heerlijk, de kop lekt wat olie zoals gebruikelijk bij deze blokken. En de achterrem moet even negekeken worden.
Verder niks geks.
YANHESi.jpg

OuIHQQK.jpg

QVJKrUm.jpg
 
Ik ook.
Ik vind dit wel wat hebben:
C1e9c5f.jpg

Of dit want ik vind de originele tank wel mooi.
fhw8kCJ.jpg
 
Als je de originele tank gebruikt, doe dan alstjeblieft wel wat aan dat stuk waar het ori zadel op de tank aansluit. Zoals op die laatste foto is geen gezicht.
 
Zeker, maar zo ver ben ik voorlopig nog niet.

Vandaag wel al nieuwe banden gemonteerd:
EIRaXQA.jpg

8uhyzJs.jpg


Het volgende is een nieuwe kettingset en de olielekkage verhelpen.
 
Het heeft wel wat ja zo'n lichte fiets. die 2 voorbeelden zijn leuk, vooral de bovenste is cool!
Maar met je aankopen (banden, ketting) is de aankoopprijs vermoedelijk al verdubbeld? ;)
 
Motortje was wel iets duurder ;-)

Banden zijn Maxxis Promax, budgetbandje waar ik alleen maar hele goede dingen over lees. Setje kost nog geen 100 euro!
Kettingsetje vind ik ook nog wel onder de 100 euro.
Dan heb ik de grote kosten wel gehad.

De rest van de motor is in erg goede staat. Het ding heeft 20 jaar in Zuid Frankrijk doorgebracht waar de Nederlandse eigenaar er af en toe een ritje mee maakte. Dus er zit nauwelijks roest op.
 
Een paar avonden flink aan de FT500 gewerkt.
-Voorvork olie ververst
-olielekkage bij de kop verholpen, kwestie van wat draad tappen en goede vloeibare pakking.
-kleppen gesteld
-verse olie, filter en bougie
-nieuwe kettingset
-nieuwe remhendel want die was afgebroken
-een keer goed gepoetst

Afgelopen vrijdag ook nog originele knipperlichtjes gekocht en toen ik toch bij de verkoper was ook een originele uitlaat en nog wat klein spul meegenomen. Hij had ook nog een redelijk compleet blok liggen en dat mocht gratis mee, altijd handig lijkt me.

Ik zit nu wel een beetje met een dilemma. Het motortje ziet er nog zo ontzettend goed uit en alles is origineel nu.
Nergens zit er roest. Het ding heeft ook jaren in Zuid Frankrijk gestaan. Kortom ik twijfel wel een beetje om er de zaag in te zetten, maar ik kan daar nog op mijn gemak een tijdje over nadenken.

4lGYHHu.jpg

V4jcbfT.jpg

A2haDO5.jpg

wE7bUJn.jpg


Dingen die ik nog wil doen:
Andere schokbrekers achter en de sproeierbezetting aanpassen omdat ik ergens gelezen heb dat de originele bezetting veel te schraal is. Blijkt ook wel uit de grijze kleur van de bougie.
 
Inmiddels nieuwe schokbrekers gemonteerd en de achterrem bruikbaar gemaakt want die deed niks. Alles goed schoon gemaakt, staalomvlochten remleiding er op gezet en verse remvloeistof en het remt weer fatsoenlijk.

Testritje gemaakt en wat is het toch een heerlijk stuurding.
ZRTZ1q6.jpg


Langs zijn broer:
wkTrFMv.jpg
 
Zelfs de kleurstelling en logo op de tank zijn erg mooi.
Met de zijkapjes eraf en een andere buddyseat en achterlicht is het al een mooi ding zonder hem helemaal te verbouwen.
 
ja het is wat.. loop je zo een net ding tegen het lijf, is het weer zonde om hem te verbouwen ;).

ach het kan altijd nog moet je maar denken, maar idd verbouwen zonder te zagen is ook nog een optie.
Maar of je hem dan nog ooit terug bouwt..???
 
Terug
Bovenaan Onderaan