Kornfed's garage

Vandaag testrit gemaakt. Blok blijft nu mooi droog en het motortje loopt ook mooier.
Nu op zoek naar een ander project want deze blijft origineel.
 
Mooi weer vandaag dus nog een stuk gereden met de FT500. Ik ben alleen onderweg mijn linker zijkap verloren. Wel nog een heel stuk terug gereden maar niks gevonden natuurlijk. Balen.
 
Vandaag testrit gemaakt. Blok blijft nu mooi droog en het motortje loopt ook mooier.
Nu op zoek naar een ander project want deze blijft origineel.


Groot gelijk.

Ik heb vorige week een originele, vrij nette Rebel 450 gevonden voor een redelijke prijs. Spullen genoeg om er een hele mooie en nagenoeg 100% originele van te maken. Daar kan de vrouw dan mee rijden, en ik natuurlijk ook. Ik ben nog steeds bezig met mijn project, maar nu dus een standaard exemplaar erbij. Dat heeft toch ook wel wat, net als de FT in jouw geval.
 
Gelukkig een gevonden op mp, zelfde kleur en sticker en ziet er zo op het eerste gezicht goed uit.
full
 
Na het verliezen van het kapje begon de motor ook wat onregelmatig te lopen bij constante snelheid. Waarschijnlijk omdat er nu makkelijker, dus te veel, lucht wordt aangezogen. Wat me ook tegenvalt is het verbruik. 1 op 17 is best veel. Mijn XL500 loopt makkelijk 1 op 23.
Ik denk dat ik de originele sproeiers en luchtfilter maar eens terug zet. Kijken of dat het verbruik wat gunstiger maakt.
 
Opzouten oma, de herfst is nu echt begonnen!
Vorige week heb ik de FT500 verkocht aan een liefhebber uit België.
Tijd voor een nieuw project.
Zaterdag naar Appingedam (wist niet dat daar ook nog leven is) om een motor op te halen.
Natuurlijk weer een een-cilinder ;-)
 
Opzouten oma, de herfst is nu echt begonnen!
Vorige week heb ik de FT500 verkocht aan een liefhebber uit België.
Tijd voor een nieuw project.
Zaterdag naar Appingedam (wist niet dat daar ook nog leven is) om een motor op te halen.
Natuurlijk weer een een-cilinder ;-)
Ook iemand van het forum? Ben benieuwd naar de nieuwe aanwinst!
 
Nee, niemand van het forum, het ding stond op Facebook te koop en is precies wat ik zoek. Zit veel werk aan zoals koppakking vervangen en verlichting in orde maken. Misschien wel weer helemaal in originele staat brengen want ik vind het een lekker lomp ding.

Je moet er wat voor over hebben om de winter door te komen.
Nu maar hopen dat het ook de moeite waard is om bijna 600 km te rijden.
 
Laatst bewerkt:
Dus op zoek naar originele onderdelen hoewel er ook nog het een en ander bij zit aan origineel spul.
Verbouwen naar een tracker kan ook met een gewone xl500/600. Dat zal dan een volgend project worden.
 
Vandaag naar Appingedam geweest:
B29BfWJ.jpg

570km op en neer maar het is de moeite waard.

Het beest loopt mooi en heeft behoorlijk meer power dan mijn XL500.
Eerst maar eens op zoek naar originele velgen.
 
Hoe rijdt zoiets nu eigenlijk op de weg? Ik heb enkel ervaring met een Suzuki RM250 en ik moet zeggen dat het moeilijk was om 2 wielen op de grond te houden :+

Is uiteraard 2 takt en dus moeilijk te vergelijken, maar ik gok dat dit ook genoeg koppel heeft om op 1 wiel rond te rijden?
 
Ik heh er maar een klein stukje op gereden. Het doet me denken aan een KTM 600 die ik ooit gehad heb. Dit loopt alleen veel mooier. Een KTM is nog meer een beest. Direct het voorwiel van de grond bij flink gas geven.
 
Kloteweer vandaag :)

Dus de garage in en het beest uit elkaar gehaald.
Het valt allemaal erg mee vooral de bedrading is mooi origineel, vind ik altijd fijn.
Enige tegenvaller is een scheur in het T-stuk van de vorkpoten. Die moet er dus een andere in.
7As7UgT.jpg

ol2RibI.jpg

tvHgoVR.jpg

Lxp28NE.jpg
 
Laatst bewerkt:
Jep, morgen naar Valthermond.
Weer een takke eind rijden maar de moeite waard.
Bij offroadcentrum in Vaassen vragen ze best wel veel voor een setje wielen.

Vandaag alles gedemonteerd. Nu naar een poedercoater.
Iemand ervaring met te nemen maatregelen voor dat je laat coaten?
bv olietank in het frame en schroefdraad.

k5W9qIh.jpg
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan