Kornfed's garage

vandaag een pakje binnen gekomen.
bicuCyA.jpg


benieuwd wat er in zit.😋

toch een stuurtje voor de Honda.
qroaJcq.jpg
 
Even een paar dagen wat koeler weer dus weer wat kunnen doen in de garage.
Koplampje voor de Banzai erop gezet vandaag:
9OReYaW.jpg

dnclAZv.jpg

ctGogVh.jpg

KZ7TY7P.jpg
 
Vandaag een pakje uit Thailand binne gekomen voor de CD175:
56aK6m1.jpg

9mBJope.jpg

ajSjXov.jpg

Immitatiespul en dat kan je wel zien maar hier en daar wat vijlen/aanpassen en het past allemaal redelijk netjes.
 
Gisteren een andere compressor gekocht:
100l 2-cilinder. Wat een rust en genot om mee te werken.
KsVChnV.jpg

Dat ben ik dan maar gaan doen.
Vorige week een nieuwe spuitcabine gekocht _O-
piRDszA.jpg

Grondlak spuiten kan nog wel zonder de zijwanden dicht te maken.
Gok3vy9.jpg

i3Mq2q6.jpg


Nu nog lak bestellen. Alles wordt bruin metallic deze keer.
 
Mooie spuitcabine. Moet je wel wat aan de "vloer" doen, anders heb je zanddeeltjes in de lak als je hard rondrend. :P
Ik heb een verglijkbare compressor, ideaal en een stuk stiller. :z
Ik blijf deze volgen.
 
Zo doe ik het ook. Voor de grond en zijkanten heb ik een dekzeil van de gamma.
Heb mijn kawa er ook in gespoten met een mooi resultaat. Alleen 2K aflakken met de spuit,de kleuren met een spuitbus.
Alleen mijn compressor is versleten (was een goedkope 99euro nieuw).
Wat kost die van jou ongeveer en hoeveel liter per minuut levert die?
Ivm luchtgereedschap?
full
 
Zo doe ik het ook. Voor de grond en zijkanten heb ik een dekzeil van de gamma.
Heb mijn kawa er ook in gespoten met een mooi resultaat. Alleen 2K aflakken met de spuit,de kleuren met een spuitbus.
Alleen mijn compressor is versleten (was een goedkope 99euro nieuw).
Wat kost die van jou ongeveer en hoeveel liter per minuut levert die?
Ivm luchtgereedschap?
full
 
Voor het aflakken worden de zijkanten en de bodem afgedekt met folie. Is fijner voor de buren en voor het resultaat ("gras" is niet meer te redden :N ) . De Banzai had ik in de garage gespoten maar dit is ruimer en ik hoef de garage niet half leeg te halen.

En de verf (Hot chocolate van Mini) is gisteren besteld op Ebay.de.
Dat is echt veel goedkoper dan hier even naar de lokale verfboer gaan. Plus de ouderwetse kwaliteit. 1 liter metallic lak, 1 liter blanke lak 2K plus de juiste hoeveelheid harder voor 31 euro. *O*
Kwart litertje metallic lak bij de lokale verfboer: 40 euro ex BTW! -O-
 
Dat is zeker niet veel. heb je toevallig een link naar de verkoper?. ik neem aan dat hij meer kleuren heeft.
Ben ook nog opzoek naar lak voor een project.
 
Ik heb mijn compressor tweedehands gekocht voor 250 euro. Is wel een oud ding maar geheel opgeknapt door iemand die er verstand van heeft.
Het is een Abac met 100 liter tank met een 2 pk twee-cilinder. Durf zo niet te zeggen hoeveel liter per minuut maar volgens de verkoper genoeg om luchtgereedschap te gebruiken.

Er staan ook nieuwe te koop op MP voor 275 maar dan heb je een chinese dan heb ik liever een goede tweedehandse. Een goede nieuwe kost rond de 500 euro.
 
Ik heb 'm voor bijna nix gekregen, stond in de schuur van een kennis en die deed er niets mee. Heb zijschildjes gespoten voor hem en deze compressor kreeg ik daarvoor.

full
 
Ben aan het kijken voor andere tellers voor mijn kz305.
Hoe doen die ebay tellertjes van de kawasaki 305 het bij jou?
En hoe sluit je dat spul aan? gebruik je daarvoor de originele km-kabel of moet je een sensor plaatsen oid?
 
Kilometerteller doet het goed en je kan de originele kabel gebruiken. De toerenteller sluit je aan op de bobine. Hij doet het wel maar nogal onregelmatig als je versneld. Ik ben er wel tevreden over.
 
_O-

Ik ben inmiddels weer verder aan het werk met de Honda. Het frame en al het kleine spul heb ik opnieuw gespoten omdat ik niet tevreden was met het resultaat. Hier en daar niet goed geraakt en ik had te weinig lak. Dus een liter bijbesteld.
Nu is het een stuk beter.
fH4xnmR.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan