Kornfed's garage

Puntje eruit gekregen. Ik heb een klein schroevendraaiertje spits geslepen en daar voorzichtig het puntje er mee uitgetikt. Inmiddels de carbs helemaal uit elkaar gehaald en in mijn ultrasoonbad gemikt.
Denk dat ik maar revisiesetjes bestel voor de carbs.
 
Puntje eruit gekregen. Ik heb een klein schroevendraaiertje spits geslepen en daar voorzichtig het puntje er mee uitgetikt. Inmiddels de carbs helemaal uit elkaar gehaald en in mijn ultrasoonbad gemikt.
Denk dat ik maar revisiesetjes bestel voor de carbs.

De zin is in ieder geval weer een beetje terug zag ik op motorshopper en speurders..... 8-)
 
Ja, had het even helemaal gehad. Nu gewoon op mijn gemak, zoals de bedoeling ook was, het ding helemaal in orde maken. Ik wilde weten of de motor liep en dat doet hij. Nu is het wachten op de revisiesetjes en ondertussen eens goed naar de bedrading kijken. Is ook nogal aan gefrot maar alles werkt wel gelukkig.
 
Ja, had het even helemaal gehad. Nu gewoon op mijn gemak, zoals de bedoeling ook was, het ding helemaal in orde maken. Ik wilde weten of de motor liep en dat doet hij. Nu is het wachten op de revisiesetjes en ondertussen eens goed naar de bedrading kijken. Is ook nogal aan gefrot maar alles werkt wel gelukkig.

Goed zo! *O*
 
Vanavond even in het honda blokje gekeken vanwege de rammel.
Het is niet de nokkenasketting want die ligt er mooi gespannen bij. :')
Had ik ook niet verwacht want de rammel neemt niet toe bij toenemend toerental. Verder is er niets bijzonders te zien dus maar weer dicht gemaakt.
UAIIaPX.jpg

67ctPFX.jpg

Nu rustig verder zoeken.
 
Nee, wel klepspeling. Maar tuimelaars veroorzaken ook geen rammel die niet toeneemt naarmate het toerental oploopt. Bij gas dicht tijdens het rijden is de rammel direct verdwenen trouwens.
Het lijkt wel of er ergens iets los zit.
 
Rammelt die het hardst bij constante snelheid met heel weinig gas? Zo ja, heb je kans dat je kantelende zuigers hebt . Niet erg, wel storend.
 
Zoiets, bij flink doortrekken hoor je niets. Ik zal er wel eens een filmpje van maken.
 
Laatst bewerkt:
In afwachting van de revisiesetjes voor de Z650 carbs toch nog wat leuk spul gescoord.
Een goede benzinetank en wat kapjes plus spatbord.
Mijn tank is vanbinnen behoorlijk verroest. ondanks dat de tank gecoat is ziet het er niet uit vanbinnen en is het wachten op problemen.
Tank en buddykap zijn mooi gespoten, helaas de zijkapjes niet.
Later maar eens bedenken of ik weer de spuitpartytent in moet of ik er iets anders mee doe.
Ook nog een set vorkpoten erbij gekocht maar die zijn van een jonger type dus passen niet of er moeten andere klauwen op en dat wil ik niet omdat ik de originele mooier vind.
Ik ga proberen de binnenpoten over te zetten vanwege de roest op mijn binnenpoten.
xkpu32O.jpg
 
Al volop bezig met de voorvork.
De binnenpoten van het nieuwere type vork zijn wel anders maar gaan er wel in passen. Eerst nog nieuwe keerringen en olie bestellen.

Ondertussen de velg eens ingesmeerd met oude remvloeistof om eens te kijken wat er onder zit.
En dat valt niet tegen, zitten wel wat puntjes roest maar met flink poetsen zie je ze nauwelijks. Meevaller dus.
s75aNN7.jpg
 
Tot nu toe niet :)
De remcilinders zijn meestal ook verchroomd dus ik neem aan dat het verder niet veel zal doen.
 
Bij de Action hadden ze afbijt die het wel goed deed. Maar die hebben ze niet meer. Misschien maar goed ook want ik kreeg er tranen van in mijn ogen en koppijn van.
 
Revisiesetjes voor de carbs zijn binnen.
Direct begonnen met monteren natuurlijk.
jdluaLk.jpg


En een gereviseerde set: Vandeweek eens kijken of de Z er op wil lopen.
zIwJ794.jpg

X2oIxKa.jpg
 
Gisteren de gereviseerde carbs er op gezet maar het kreng wil niet starten. Af en toe een knal en dat is het.
Weet iemand hoe ver de mengselschroeven uitgedaaid moeten zijn?
Er zitten ook nog geen verse bougies in maar ze vonken wel goed maar misschien dat er elektrisch iets niet goed aangesloten is. Denk dan aan verkeerde timing of zo.
Dus als iemand nog een goede tip heeft.
 
Laatst bewerkt:
Mengselschroeven helemaal in draaien en dan 3/4 uitdraaien...
Heb je de bobine`s goed om? zijn de bougies nat? of te nat (verzopen)..draai er eens andere bougies in.
 
Terug
Bovenaan Onderaan