Kornfed's garage

Hoi Kornfed, ik hoop dat ik via deze een vraagje mag stellen. Ik ben bezig met het opknappen van Cagiva Ala Verde. Heb jij ook in het verleden gedaan. Ik weet niet meer of er een pakking of ring tussen de uitlaat en het motorblok hoort. Bij mij lekt die wat. Weet jij dat nog. ik hoor het graag. B.v.d.
 
Ik heb even teruggekeken in een oud topic van mij over de ala verde.
Zover ik weet zit de uitlaat vast met veren zonder pakking er tussen.
Misschien iets stevigere veren erop zetten. Kan je kopen bij een goede brommerzaak. Polini of zoiets.
We leen erg leuk ding en behoorlijk pittig maar dat had ik je al verteld dacht ik.
 
Laatst bewerkt:
De Z650 doet het *O*
De bedrading eens goed nagekeken en in orde gemaakt. Toen liep de motor direct.
Heb er weer helemaal zin in.
 
De Z650 doet het *O*
De bedrading eens goed nagekeken en in orde gemaakt. Toen liep de motor direct.
Heb er weer helemaal zin in.
En excuses gemaakt dat je 'm kreng genoemd hebt ? Mooi dat je er weer schik in hebt gekregen !
 
Laatst bewerkt:
Nee, superding _O-
Maar het geeft wel een hoop voldoening als ik hem aan de praat krijg.
Nu rustig aan de rest in orde maken. Voorvork ligt al uit elkaar, dubbele koplamp heb ik al verkocht. (lelijk ding)
Nu dus op zoek naar een andere. Eigenlijk zou ik er wel een mooie stuurkuip op willen dus wie weet. Beetje Mad max achtig kreng ding van maken.
Weet ook nog niet of ie dan blauw blijft ziet er wel erg lief uit dan.
AKRCrcR.jpg
 
Dus vandaag weer verder. Motor liep op 3 cilinders. Na montage van nieuwe bougies was dat probleem opgelost. Ook de filtertjes zijn al binnen.
Iemand enig idee waarom er de nokkenaskettingspanner op onderstaande manier is aangepast:
eIHzHc5.jpg


met filtertjes;
zyAkEpk.jpg
 
Laatst bewerkt:
Voor de betrouwbaarheid,automatische spanner zijn niet altijd 100 pct safe.Zeg niet dat het bij dit type ook zo is maar dit gaat zichzelf nooit ontspannen(ook niet opspannen uiteraard)
Heb bij mijn Huskie 610 ook de spanner op dergelijke manier aangepast.begint die weer wat te rammelen dan weer de moer een stukkie indraaien. O-)
 
Zadeltje is vandaag binnen gekomen. Was al een keer eerder binnen maar toen sloot het niet mooi aan op de tank. Nu dus wel, mooi werk weer Hawk!

3pyhNj3.jpg

WlKgaSO.jpg

Njh5Nwq.jpg

5XCHqoU.jpg

Misschien dat ik nog wel de alu strip er weer op maak maar voorlopig is het goed zo.
 
Laatst bewerkt:
Het probleem van het rammelen in het blok is ook opgelost.
Eigenlijk te stom om te vertellen wat de oorzaak was maar vooruit dan.
De schroefdop van de gasschuif op de carburateur was los getrild _O-
Motortje start ook weer een stuk beter, raar ;)

midnight special
QaZq55P.jpg
 
't Is weer een verdomd mooie fiets geworden :}

Als die net zo goed rijdt als hij er uit ziet, dan zit je niet verkeerd ;)
 
Tis geen scheurijzer maar het rijdt echt heel leuk Wim.
Een snelle brommert zeg maar.
 
Terug
Bovenaan Onderaan