Kornfed's garage

Ben er toch nog niet helemaal gerust op v.w.b. het geratel.

Ik heb het idee dat het er eerder niet was maar de motor draait hier wel wat hoger stationair:
 
Klinkt als de kleppen.

Normaal verschijnsel/gehoor.

Je zou e.v.t. de klepspeling even kunnen controleren, maar waarschijnlijk zit dat wel goed.

Je moet eens kijken voor filmpjes van een CB77 (heb ik ook) die maken pas een geratel, maar is volledig normaal.

@ 55sec.


Klinkt precies zoals die van mij, als de warm zijn is het het ergst.
Is even wennen, maar het hoort erbij.
 
Klepspeling is goed, het rijdt verder ook prima dus maak me niet echt zorgen. Zeker niet na je filmpje :}
Stuurt ook nog heerlijk. Nozemding :]

Zeker een superding Onno. Ik denk dat deze ook nog een hele tijd mag blijven samen met de XL500 dus.
 
Laatst bewerkt:
Vanmiddag lekker de blubber in geweest met de XL, blijft toch een fantastische machine.
TPWrb7Z.jpg

PgLYlj5.jpg

SY1g0wj.jpg

pDImPmz.jpg
 
Het is even rustig hier vanwege andere dingen. Inmiddels wat voorvorkkeerringen besteld voor de Z650 dus als die binnen komen kan ik weer verder.
Ook maar direct een setje voor de CD175 besteld want daar is er ook een van lek.

Gisteren wel nog een mooi ritje gemaakt in de buurt met de CD175. Wel leuk hoeveel reacties je krijgt met dat ding.
Ik was even bij Joppen motoren en tussen al het mooie luxe zare geweld stond toch iedereen zo wat om het Hondaatje heen en dan krijg je leuke verhalen.

UoFWrOt.jpg
 
En wat moet dit dan gaan kosten :+

Niet dat ik het van plan ben te verkopen maar misschien moet ik dan wat gaan doen met de verzekering ;)
 
Laatst bewerkt:
Je weet zelf wat het gekost heeft Wim.
De uren tel ik niet mee want dat is de hobby.

De groene heb ik verkocht voor 1250 euro aan een vriend van mij. Hij heeft hem voor hetzelfde bedrag weer verkocht.

Mijn Nippon is toen voor 1900 euro verkocht, heeft wel iets meer gekost om hem zo te maken maar daar heb ik ook twee jaar met plezier op gereden.

Maar blijkbaar worden ze steeds meer waard als ik de prijzen zo zie.
De Nippon was ook weer in no-time verkocht een tijdje terug.
 
Als het gaat om de verzekering, moet je naar de vervanginswaarde kijken. Ook al reken je er nu niks voor, een paar maanden sleutelen is ook geld waard. En de basismotoren worden ook duurder. Ik zou hem proberen te verzekeren voor minstens 3500 euro. Dat krijg je er misschien niet zo snel voor, maar is beter dan de dagwaarde.
 
Maar dan moet je hem ook laten taxeren toch?
Ik denk dat een taxatie nog de beste indicatie geeft van de waarde dan.
 
Vandaag weer eens wat aan de Z gewerkt.
Verlichting in orde gemaakt:
Puinhoop:
QbaFkXY.jpg

Zo goed als mogelijk weer in orde gemaakt.
i3PJ6wi.jpg

Koplampje van mijn ouwe 305 er op gezet. Is wel wat beschadigd maar het is goed genoeg tot ik een goede vind.
SC6xnOr.jpg
 
Nou snap ik er geen zak meer van.
Op de z650 zitten nieuwe tandwielen maar met een totaal versleten ketting.
Tandwielverhouding klopte ook niet, 35/14 moet zijn volgens de boeken 42/16.
Toen dus maar een nieuwe ketting gekocht, 530 volgens de gegevens.
Blijkt er dus een 630 op te horen.
Dan toch maar nieuwe tandwielen erbij gekocht in de juiste verhouding en die bij de 530 ketting horen.
Je raad het al, nu past het achtertandwiel niet :(
Wie kan me vertellen wat voor type achterwiel ik nu heb?
huidig tandwiel
tucjrXa.jpg


nieuw tandwiel.

DG5lXBF.jpg

Begin een beetje te balen dat er zowat niets uitwisselbaar is bij verschillende types z650. Dan is een Yamaha of Honda een stuk prettiger om aan te werken.
 
Net even het oude tandwiel er af gehaald, blijkt dat van kunststof te zijn :?

Hoefijzer: Ik zou dan van de naaf alleen het stuk nodig hebben waar het tandwiel op komt, mits dat zou passen dan. Zo te zien is jou wiel 16 inch.
 
Die velg is 16 inch,er zat een 18inch op. De tandwieldragers zijn bij Kawasaki vaak verschillend en daardoor niet uitwisselbaar.
Ik wil de naaf wel verkopen maar het liefst kompleet.
 
Snap ik.
Ik denk dat het makkelijste is om een passend tandwiel te zoeken maar ik moet dan wel eerst weten welk ik moet hebben. Toch het plastic tandwiel (hoe verzin je het) maar eesn opmeten.
Blijft dus de vraag van welk type deze naaf dan is.
 
Blijkt dus een velg van een Z900 te zijn. Daar past alleen een 630 ketting op. Dus weer alles nieuw kopen of een andere velg vinden, zucht.....
 
Blijkt dus een velg van een Z900 te zijn. Daar past alleen een 630 ketting op. Dus weer alles nieuw kopen of een andere velg vinden, zucht.....

Ik dacht dat de liefde weer een beetje terug was, maar ik krijg zo toch het idee dat jij en de Z geen vrienden zijn en ook niet meer gaan worden ;)

Gelukkig maar dat de aanhouder altijd wint! *O*
 
Komt wel weer goed hoor. Gewoon vantevoren beter kijken en meten.
Leergeld zal ik het maar noemen.
Dus nu een andere velg of een kettingset van een z900 maar die zijn een stuk duurder en de tandwielverhouding is anders.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben op zoek naar een Z900 tandwiel dat geschikt is voor een 530 ketting maar kan niks vinden.

Wel een tandwiel voor een GPX600. Afstand van de boutgaten is gelijk alleen het middelste gat is groter. Dan zou het moeten passen of zie ik iets over het hoofd?
nQ1qTtz.jpg

jvzTqEc.jpg
 
Laatst bewerkt:
Dat past wel, alleen vaak krijg je een slingering in het tandwiel doordat deze niet meer gecentreerd wordt. Dit veroorzaakt dan dat de ketting op het ene punt strak staat en op het volgende punt slap. Een centreerbus zou dit wel weer kunnen oplossen natuurlijk.
 
Terug
Bovenaan Onderaan