Weer of geen weer (5), Laat de hitte maar komen

vanochtend (14 klein nulletje C) maar met de doorwaaijas in de koffer richting werk gegaan.

en wat was ik daar blij mee vanmiddag met 27 graden tussen de file/opstroping op de A20 *O*

hoor hoor , de zomer komt eraan :]
 
Same here. Vanochtend heerlijk gereden, vanmiddag toch wel een soort van warm met inderdaad 27 graden Celsius één file op de A15 Botlek tot A13... Maar ach. Stuk leuker dan auto, en normale tijd thuis. Dan je leren broek uit krijgen is dan wel weer een uitdaging :X
 
vanochtend (6:20) in doorwaaipak vetrokken, na een half uur werd dat toch wel wat fris
verheug me nu al op de rit naar huis :]
 
Er zijn er ook die bang zijn dat de warmte een probleem is voor de motorfiets ...

Maar effe serieus nu ... ik wenste dat ik ook een goed doorwaaipak had. Trek mijn pak aan thuis in de kelder, daar hangt het koel. Ik stap naar de garage, slechts 40m, rijd naar 't werk op de snelweg zodat ik continue kan blijven rijden. Eens op 't werk kan ik de motor op een motorparking parkeren die overdekt is. Ik ontsnap dus gelukkig aan de hitte ...

... op de Filipijnen rijd ik in korte broek en t-shirt ... vind het maar gek, dat deed ik in het begin ook, maar het is de cultuur, en het went snel :]
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Vanochtend kwam ik bij knooppunt Velperbroek iemand tegen die volgens mij het verkeerde weerbericht had gelezen.... Die reed met een flapperende regenjas!

Ik ben er vandaag in ieder geval wel definitief achter dat mijn jas niet werkt bij deze temperaturen. Er kunnen aan de zijkant wel een paar ventilatieritsen open, maar omdat de lucht nergens heen kan gaat de jas hierdoor ontzettend bol staan op de snelweg en koelen doet het niet. Toch maar eens op zoek naar een zomerse jas.
 
Lekker mn crosspak aan op de dominator, is echt prima te doen dan.
Daarna nog 50 km op de Pan European in motorjeans en leer met ventilatie maar dat is toch minder prettig.
Die blijft voorlopig even in de garage staan.
 
Wil nog wel een keer een doorwaaijas erbij nemen.
Maar tot nu toe de afgelopen jaren altijd normale jas en broek, wel met extra ventilatie

Heb al een aantal keer gehad dat mensen kwamen, "waarom zoveel kleding is toch veel te warm"
Zeg ik altijd, liever wat te warm dan onderuit gaan en niks overhouden
 
Ik rij eigenlijk ook alleen in volledig pak. Geen zin in roadrash.
Maar als het zo heet is en ik moet me in pak hijsen.... is gevaarlijk voor anderen. :+


Dus ik rij gewoon niet met deze temperaturen. :P Is het best voor iedereen. O-)
 
Wil nog wel een keer een doorwaaijas erbij nemen.
Maar tot nu toe de afgelopen jaren altijd normale jas en broek, wel met extra ventilatie

Heb al een aantal keer gehad dat mensen kwamen, "waarom zoveel kleding is toch veel te warm"
Zeg ik altijd, liever wat te warm dan onderuit gaan en niks overhouden
Hier in onze westerse wereld draag ik ook altijd mijn volledig motorpak. Omdat het veiliger is, en omdat we het gewoon zijn.
Echter als ik op de Filipijnen rijd, doe ik het niet.
Simpel omdat je daar zo goed als nergens beschermende motorkledij vind, omdat het daar zo in die cultuur zit. Het is er dan ook het hele jaar door vlotjes 32 tot 38 graden ...

Maar, sinds enkele jaren zijn er wel meer en meer veiligheidsregels opgedoken. Zo is het op de Highways* nu wel verplicht een helm te dragen, en ook schoenen ... :+
* en met highways worden daar niet de snelwegen bedoeld, maar de grote verbindings/hoofdwegen van stad tot stad. Die zijn meestal zelfs in betere staat dan de West-Europese wegen

Je moet het trouwens niet zo ver zoeken, in Zuid Frankrijk en Spanje wordt op de dag van vandaag nog steeds in flodderbroek en hemd gereden, al dan niet met korte mouwen ...

Als ik met deze hitte een korte afstand moet afleggen pak ik wel de fiets ... hoeveel veiliger dat is durf ik niet te zeggen ... aan 60km/u de bocht uit met een fiets is ook niet leuk, ik weet wat ik bedoel |(
 
Laatst bewerkt door een moderator:
https://www.youtube.com/watch?v=LnEibndWyQU

Ziet er ook nog eens onwijs blits uit! _O-


:+ Airco op de motor. Moet niet gekker worden.

Maar die gaat niet helpen tegen het verbranden van mijn been bij het blok. :+

Nope. Oververhitting brengt het slechtste in mij boven. En dan kan een stom foutje van iemand anders ontaarden in een roadrage. :P Rood licht mag maar max. 2 seconden duren. Enz enz.

Neuh, ik weet wanneer ik niet op mijn motor moet kruipen. :$
 
:+

Duitse weerdienst waarschuwt per ongeluk voor sneeuw | NU - Het laatste nieuws het eerst op NU.nl

Duitse weerdienst waarschuwt per ongeluk voor sneeuw
Foto: ANP
Gepubliceerd: 01 juli 2015 13:42
Laatste update: 01 juli 2015 13:45

Op de eerste dag van waarschijnlijk een hittegolf, waarschuwde de Duitse weerdienst DWD woensdag in zijn nieuwsbrief de abonnees voor sneeuwjachten, storm en invallende dooi.
Het bericht bleek het gevolg van een computerfout.

De fout zorgde voor veel reacties op internet . ''Jammer, sneeuw hadden we goed kunnen gebruiken'' aldus iemand op Twitter.

Volgens een verklaring van de redactie van de nieuwsbrief was per abuis een testmail de wereld in gegaan bij het verbeteren van het systeem. ''Trekt u zich niets aan van de waarschuwing'', schreef de dienst nog op de website.

Door: ANP
 
Ik vind dit weer totaal geen straf :]
Lekker sochtends echt goed wakker worden op de motor ( wel figuurlijk )
En smiddags een gratis sauna als je voor het stoplicht staat :')

Nee van mij mag dit weer type nog wel even blijven, me auto staat momenteel voor met pech en moet nog naar de garage. Dus goed excuus en een makkelijke reden voor mezelf om de motor te pakken.

Ondanks dat ik het altijd al deed met +20 graden de motor pakken maar goed gaat om het idee toch? *O*

Ow ja voor de zeur types ik ben een mooi weer rijder :9~
 
Terug
Bovenaan Onderaan