Weer of geen weer (5), Laat de hitte maar komen

Zozo, in de ochtend was het 3°C, vingers waren er af aan het vriezen, wordt dus toch wel eens tijd om verwarmde handvaten aan te schaffen, alleen geen zin om weer geld uit te geven :')
Voor de rest is het nog goed te doen met alleen een thermo bovenstuk, trui en een jas zonder voering.

hier nog 1 die wacht met aanschaf handschoenen, rij nog steeds met zomerhandschoenen en dat is koud echter wel uit te houden. Gister vond ik gewone handschoenen die ik nog nooit heb gedragen denk weet je wat die trek ik aan maar het zijn geen motorhandschoenen dus ik kom terug op die beslissing. Het resulteert in de gedachtengang bij elke bocht: "als ik nu op me bek ga dan bied die handschoen geen enkele bescherming."

Misschien toch maar even in den buidel tasten.
 
in verband met de hvv maar even de zomerhandschoenen weer aangetrokken, eind van de straat toch maar weer de winterwanten. damn wat was dat koud. :]
 
goed te merken dat ik van het weekend de winterbanden onder de auto heb gelegd.
Damn, wat was dat warm vanochtend...
 
en nu moet ik gewoon bezwaar gaan maken.

14 graden vanochtend, rij je dan met winter wanten en thermo in de jas :(
 
Dat was weer hard werken, vanavond. Ik moest zelfs vaart minderen vanwege de windstoten :$ !

En ook nog slecht zicht met de regen en al die tegenliggers met licht. Maar ik heb het gehaald *O* !
 
Heb nog geen probleem gehad met de wind, maar dat kan zijn omdat ik lekker vroeg in de ochtend alleen naar huis moest rijden wegens geen school, bleef bij mijn broer slapen wegens het slechte weer in de avond.
Het is raar dat ik nog in dit seizoen met tussenseizoenshandschoenen, laagje t-shirt, trui, jas met wintervoering en gewoon broek zonder voering rij, terwijl dat ik vorige maand mij aan het doodvriezen was :')
Overigens is er sprake van sneeuwval dit weekend in BE, maar of die blijft liggen is een vraag.
 
Moest ook even aan de bak gisteravond. Altijd vervelend die windstoten op een N weg met tegenliggers. Maar een beetje extra rechts gaan rijden om wat ruimte over te houden om de klappen op te kunnen vangen.

Rond een uur of 22:00 was de wind behoorijk pittig.

Gelukkig had ik geen regen op dat moment.
 
Was vorig jaar december en begin januari ook aardig aan het waaien toen, windkracht 7 constant volgens mij, soms 8
Vond het wel grappig elke keer op de snelweg, zelfs de grotere zwaardere auto's (Landrovers en dergelijke). Allemaal 100 of lager rijden, slingeren omdat ze last hebben van de wind.
Kom ik voorbij met gewoon 110-120, alleen een beetje scheef tegen de wind hangen, geniaal :D
 
Met wind heb ik geen problemen ... al kan het toch wel hard zijn soms. Wel mijd ik dan de snelwegen, vooral als ik grote bruggen moet oversteken, zoals bijvoorbeeld het viaduct in Vilvoorde, daar heb je als motorrijder niet graag een windkracht 7 in je zij :X

Regen kan mij normaal geen barst schelen, maar vandaag had ik een shift van maar 3uur, buiten de file's, pijpestelen regen om op te gaan, en volgens het weerbericht hetzelfde om terug naar huis te rijden, wat ook zo bleek te zijn. Mijn vrouwtje had de auto niet nodig, dus ondanks ik mezelf niet beschouw als een "mooi-weer-rijder"*, toch maar de auto genomen. :$

Zou ik met de motor gegaan zijn, is het bij zulk een regen ook niet op de snelweg. Ben niet bang van mezelf, maar besef maar al te goed dat je nog veel minder zichtbaar bent dan in normale omstandigheden.

Op mijn vorige motor had ik zelf een duidelijk mistlicht gemonteerd, zou ik op deze ook eens moeten doen ... al zijn het dan nog enkel je achterliggers die je beter zien, en niet die voor en naast je, en net die vormen een gevaar voor je, of toch merendeels ...

* Het begrip mooi-weer-rijder is niet als belediging bedoeld. In mijn ogen is het enkel een beschrijving van iemand die gewoon om bepaalde/persoonlijke redenen enkel met mooi weer rijd.
 
De wind vond ik niet het ergst, maar vooral de combinatie met regen: achter de lichten van de tegenliggers is het helemaal zwart. Als je de weg niet meer goed kan zien en ook nog eens windstoten hebt, wordt ik ineens voorzichtig.
 
Dan ben ik benieuwd, as. zaterdagochtend mag ik mijn allereerste motor ophalen. Vanuit zeeland richting den haag, ik denk maar zo, dan kan het alleen maar beter worden :+
 
Wind (of storm) vind ik heerlijk. Misschien wat overdreven, ik bedoel: Niet erg. Wél lastig vind ik rijden in de avondspits, in het donker, met regen en wind. Dat had ik vorige week 'n keer en vond ik echt drie keer nix. Vizier beslagen (geen Pinlock) en profiel van mijn banden is ook niet meer zo best (ga ik deze winter vervangen). Ik rij echter geen WWV. Dus echt max 80 gereden of zo, op de rechterbaan, met heel veel afstand, als een ouwe lul.
 
Binnen 42 minuutjes rijdt ik van het werk weer naar huis met de motor ...
... mijn banden zullen niet de kans krijgen "vierkant" te slijten denk ik zo met die hevige wind(stoten) ...
 
Wind (of storm) vind ik heerlijk. Misschien wat overdreven, ik bedoel: Niet erg. Wél lastig vind ik rijden in de avondspits, in het donker, met regen en wind. Dat had ik vorige week 'n keer en vond ik echt drie keer nix. Vizier beslagen (geen Pinlock) en profiel van mijn banden is ook niet meer zo best (ga ik deze winter vervangen). Ik rij echter geen WWV. Dus echt max 80 gereden of zo, op de rechterbaan, met heel veel afstand, als een ouwe lul.
Haal Pinlock, echt een zegen met dit weer :}
 
Vandaag was het niet zo winderig als gisteren, wel regent het veel.
Mijn jas is nog steeds nat van vanochtend :') Straks thuis op de verwarming leggen zodat ie gaat drogen.
 
Het is een complot !
Van de overheid en uitwaterende sluizen , zodat ze meer polderbelasting kunnen vragen.
Wat een netenweer.
Zal je altijd zien dat het kruis van het regenpak uitgescheurd is als het zo regent als vandaag.
 
EDIT: ik neem m'n woorden terug :')
Op de terugweg naar huis was het echt gewoon maken dat de motor niet onder mij wordt weggeblazen. Was echt aan het hangen in de wind, en met tegenliggers aan de andere kant is dat niet echt gezellig.
Gelukkig nog goed thuis aangekomen :)
 
Vanochtend begon lekker, maar wat een beestenweer vanavond zeg!
Na de problemen met mijn vizier afgelopen week heb ik van het weekend een nieuwe pinlock laten monteren en die werkt perfect! Dat scheelt heel veel, als je je gewoon op het verkeer kunt concentreren met helder zicht.
 
Terug
Bovenaan Onderaan