Weer of geen weer (5), Laat de hitte maar komen

Er stond inderdaad veel wind, maar mijn Guzzi (Norge) laat zich niet wegblazen. Dat was op mijn vorige motor (Kawa ZR7s) wel anders. Ik voel het wel, maar de motor gaat niet dweilen.

Met de regen is het wel extra opletten. Ik ga mijn pinlock even goed schoon en droog maken, want het wordt toch een beetje mistig. Met al dat natte weer denk ik dat er pinlock zelf vocht vast houdt. Anders toch maar snel vervangen.
 
Laatst bewerkt:
Mijn motor (GSX600F) moet redelijk snelheid hebben om niet te gaan dweilen, onder de 100 heb ik heel de rijbaan nodig. Ik had vandaag vooral last van automobilisten die het niet aandurven met dit weer, met 70 links hangen op een 130 weg of zodra je voorganger zn gas loslaat plat op je rem gaan staan etc :(.
 
ik moest gisteravond met mn div900 (inc topkoffer) van Alphen a/d Rijn aar Amsterdam centrum... op die open vlaktes toch wel even moeten werken om in mijn strook te blijven.

Verbazingwekkend trouwens dat mensen duidelijk zien dat je moeite hebt met de wind en dan vervolgens in een bocht op nog geen meter achter je gaan jagen met hun dikke gestroomlijnde Porsche... Ik denk helaas niet dat hij mijn boze blik zag toen hij me uiteindelijk over de vluchtstrook inhaalde om de A4 op te racen en tijd voor een andere groet had ik niet.
 

ik moest gisteravond met mn div900 (inc topkoffer) van Alphen a/d Rijn aar Amsterdam centrum... op die open vlaktes toch wel even moeten werken om in mijn strook te blijven.

Verbazingwekkend trouwens dat mensen duidelijk zien dat je moeite hebt met de wind en dan vervolgens in een bocht op nog geen meter achter je gaan jagen met hun dikke gestroomlijnde Porsche... Ik denk helaas niet dat hij mijn boze blik zag toen hij me uiteindelijk over de vluchtstrook inhaalde om de A4 op te racen en tijd voor een andere groet had ik niet.
Bijna hetzelfde stuk gereden en was zeker werken. Vooral met vrachtwagens en (bestel) bussen tegemoed komend.
Daarentegen waren mijn achterliggers sociaal om mij de ruimte te geven, zeker op het moment vlak voor Leimuiden na de bocht de brug op. Niet te min een ervaring.

PS, dit was geen windkracht 7/8
 
Ik heb geen idee hoeveel wind er precies stond, het was genoeg om irritant te zijn.
Toch doe ik dat stuk in die omstandigheden 10x liever met de motor dan met de panda :X zelfs nu dat koekblik sinds vandaag weer verwarming heeft.

Edit, zondagavond overigens precies het zelfde stuk gereden omstreeks 21:00 uur
 
Laatst bewerkt:
we gaan richting een bikini kerst :Y
temps (dik) boven de 10 graden,
what to wear?
Vind bikini's wel best ... maar toch niet op de motor ...

Vertel het vooral niet aan mijn vrouw, want het is al moeilijk genoeg die zo ver te krijgen dat ze een helm aandoet als ze meerijdt op de motor :P
 
Dit is niet een plezierig soort winter. Er valt niet te rijden. Eenmaal op de doorgaande routes wellicht, maar tussen de schuur en de straat is het zo glad dat ik niet kan opstappen.

Morgen moet ik er met het scootertje op uit (50 cc). Ik ben benieuwd.
 
Hier in Den Haag 10 graden vanmiddag terwijl collega's uit Groningen hun wijk niet uit konden komen vanwege de gladheid.
 
Nou, is eindelijk de gladheid hier voorbij, waait het heel hard :( . Tussen Emmen en Stadskanaal nauwelijks boven de 80 km/uur kunnen rijden.

Ik hoop dat het vanmiddag wat minder is.
 
Hier in Belgenland een prachtig dagje. Niet teveel wind en geen wolkje aan de lucht. Gisteren was wel anders, volledig uitgeregend thuisgekomen. De regen had ook wel extra file met zich meegebracht dus dat was dan wel weer een groot voordeel :) Daar waar auto's compleet vaststonden kon je er met de motor perfect door :)

Met de motor blijft toch altijd maar voordeliger, ook in de winter :)
 
...
Hier in Belgenland een prachtig dagje. ... (knip) ...
Vandaag ook! Mijn vrouwtje super uitgelaten weer naar boven nadat ze beneden de gordijnen open getrokken had.

Ze riep, "Sweetie, there is a lot of snow!"

Heb haar dan maar naar haar werk gebracht ...

Zo mooi zeg ik, 't werd tijd dat het eens ging sneeuwen.
full

Trekt niet zo zuiver, zo achter de voorruit :P
... dus dan maar even buiten hangen met die smart phone ...

full


Ik moet zelf om 14:00u op Brussels Airport zijn. Maar jammer genoeg zal wellicht alle sneeuw dan reeds verdwenen zijn.

Ik wil de motor nemen. Zolang er sneeuw is, vind ik dat niet erg, maar als alles zo vol pap en zout ligt, en het intussen begint te regenen ipv te sneeuwen ... Dat soort "tussenmoment", daar houd ik niet echt van. Maar met de auto vrees ik dat ik heel goed op tijd zal moeten vertrekken, want ik vrees dat het verkeer de rest van de dag redelijk vast gaat zitten.
 
Vandaag ook! Mijn vrouwtje super uitgelaten weer naar boven nadat ze beneden de gordijnen open getrokken had.

Ze riep, "Sweetie, there is a lot of snow!"

Heb haar dan maar naar haar werk gebracht ...

Zo mooi zeg ik, 't werd tijd dat het eens ging sneeuwen.
[afbeelding]
Trekt niet zo zuiver, zo achter de voorruit :P
... dus dan maar even buiten hangen met die smart phone ...

[afbeelding]

Ik moet zelf om 14:00u op Brussels Airport zijn. Maar jammer genoeg zal wellicht alle sneeuw dan reeds verdwenen zijn.

Ik wil de motor nemen. Zolang er sneeuw is, vind ik dat niet erg, maar als alles zo vol pap en zout ligt, en het intussen begint te regenen ipv te sneeuwen ... Dat soort "tussenmoment", daar houd ik niet echt van. Maar met de auto vrees ik dat ik heel goed op tijd zal moeten vertrekken, want ik vrees dat het verkeer de rest van de dag redelijk vast gaat zitten.

Sowwww he, waar is dat dan in België, Hier in Brabant vanmorgen bijna droge wegen zelfs.
 
Terug
Bovenaan Onderaan