Fazer FZX lijst

Nieuwe Banden

Na 15.000 KM op mijn Avon venom ben ik toe aan een nieuw achterbandje.
De keuze is een beetje beperkt. Met de Venom af en toe wat glijgevoelens in de bocht.
Zit misschien tussen de oren, maar ik denk tussen de band en het natte wegdek.

Iemand goede ervaringen met een andere band?

Ik hoor het graag.
 
Ik heb er net 3000 km op zitten met een Bridgestone exedra Max. Super band. In de stromende regen doorlopend een goed gevoel en feedback. Ik vind het een aanrader!
 
Laatst bewerkt:
Het is stil in dit topic, maar ik roer m toch graag even aan...

Ik heb besloten dat de FZX700 / FZX750 de allermooiste motor is die er bestaat. Ik ben nog bezig met m'n rijbewijs, maar ga van t voorjaar zo'n prachtmachine aanschaffen. Helaas nu dus nog even niet, maar ik heb wel alvast een paar mooie blaadjes gekocht van halverwege jaren 80, toen ie net nieuw was. Leuke stukjes, mooie foto's en wat interessante reclames over deze vette fiets.

Motorcycle international, cycle world, en ... weet niet meer. Ik zal eens wat foto's ervan plaatsen.

Woont er iemand in de buurt van Leiden/Warmond met een FZX? Zou graag eens een keer van dichtbij kijken en aandachtspunten bespreken voordat ik naar een te koop staande fiets toe wil. :W
 
In zwanenburg zit een fzx liefhebber die je er veel over kan vertellen
Heeft in dit topic al eens wat gepost
En heeft een verbouwde fzx met een fzr1000 blok eronder
supertol noemt hij zich hier op het forum
Gr
 
Bedankt voor de tip! Ik zal hem eens een pb sturen.

Verder: Even wat foto's (want ik kan niet scannen) van mijn mooie retro tijdschriffies:

Cycle world mei 1986 (ook te zien aan de cover):
image20160107_210328823_zpskqon0ved.jpg

image20160107_210413269_zpsa11na3o6.jpg

image20160107_210441880_zpsirkarsgl.jpg

image20160107_210500055_zps063zt5p0.jpg



En wat reclame uit hetzelfde blad:
image20160107_210541123_zpsih4nq8k3.jpg


En nog een artikel uit Performance Bikes oktober 1987
21ccde0e-9671-4d2f-9dfd-f7ff525f1cb9_zpsrhkb2pq3.jpg

image20160107_210740919_zpsmrolv8dp.jpg

image20160107_210754399_zpsxmdzqv84.jpg


[3 edits om de foto's goed te plaatsen. f*ck you dropbox!]
 
Laatst bewerkt:
Het is stil in dit topic, maar ik roer m toch graag even aan...

Ik heb besloten dat de FZX700 / FZX750 de allermooiste motor is die er bestaat. Ik ben nog bezig met m'n rijbewijs, maar ga van t voorjaar zo'n prachtmachine aanschaffen. Helaas nu dus nog even niet, maar ik heb wel alvast een paar mooie blaadjes gekocht van halverwege jaren 80, toen ie net nieuw was. Leuke stukjes, mooie foto's en wat interessante reclames over deze vette fiets.

Motorcycle international, cycle world, en ... weet niet meer. Ik zal eens wat foto's ervan plaatsen.

Woont er iemand in de buurt van Leiden/Warmond met een FZX? Zou graag eens een keer van dichtbij kijken en aandachtspunten bespreken voordat ik naar een te koop staande fiets toe wil. :W
Niet te lang wachten want ze worden duurder. Op FB staat ook veel leuks.
 
Niet te lang wachten want ze worden duurder. Op FB staat ook veel leuks.

Ik heb even op facebook gekeken, en vond een bekende foto ;) leuk dat je me noemt, had niet per se gehoeven hoor, ik deel die foto's omdat ze mooi zijn, en ze zijn niet van mij! Als ik lid word van die groep, want ik vind hem ook wel leuk, zet ik die andere foto's er ook wel bij, hebben ze wat leuks te lezen. Mag jij ook doen, als je wilt, want ik kan t nu dus nog niet.

Ook vond ik een motor te koop voor een prikkie. Ratel in t blok, dat wel, maar misschien valt t mee of is t te fixen. Wellicht kom ik straks met wat domme vragen over ratelende motoren.

Hoe bedoel je eigenlijk dat ze duurder worden? Echt duur zijn ze niet, vind ik. Worden ze straks in het voorjaar duurder, of bedoel je dat ze vanaf dit jaar steeds meer waard worden? Des te beter om er nu een te kopen, goed belegging ;). Maar ik ben wel benieuwd waarom je dat vindt...
 
Ik heb even op facebook gekeken, en vond een bekende foto ;) leuk dat je me noemt, had niet per se gehoeven hoor, ik deel die foto's omdat ze mooi zijn, en ze zijn niet van mij! Als ik lid word van die groep, want ik vind hem ook wel leuk, zet ik die andere foto's er ook wel bij, hebben ze wat leuks te lezen. Mag jij ook doen, als je wilt, want ik kan t nu dus nog niet.

Ook vond ik een motor te koop voor een prikkie. Ratel in t blok, dat wel, maar misschien valt t mee of is t te fixen. Wellicht kom ik straks met wat domme vragen over ratelende motoren.

Hoe bedoel je eigenlijk dat ze duurder worden? Echt duur zijn ze niet, vind ik. Worden ze straks in het voorjaar duurder, of bedoel je dat ze vanaf dit jaar steeds meer waard worden?

Des te beter om er nu een te kopen, goed belegging ;). Maar ik ben wel benieuwd waarom je dat vindt...
Een jaar geleden kocht je nog wel een originele voor onder de 1000 euro. Dat wordt nu al een stuk minder. Kijk maar eens op MP of Speurders. Het aanbod wordt kleiner.
Als je wist wat veel waart wordt was je nu rijk.
Als voorbeeld kocht je bv een Originele Honda 350 F voor ong. 750 euro. Daar heb je nu nog geen afgetrapte voor.
Een Suzuki GT750 watergekoelde raakte je haast aan de straatstenen niet kwijt, moet je nu eens kijken.
 
Laatst bewerkt:
Een jaar geleden kocht je nog wel een originele voor onder de 1000 euro. Dat wordt nu al een stuk minder. Kijk maar eens op MP of Speurders. Het aanbod wordt kleiner.
Als je wist wat veel waart wordt was je nu rijk.
Als voorbeeld kocht je bv een Originele Honda 350 F voor ong. 750 euro. Daar heb je nu nog geen afgetrapte voor.
Een Suzuki GT750 watergekoelde raakte je haast aan de straatstenen niet kwijt, moet je nu eens kijken.

Tja, de kosten lopen wat uiteen. 2 maanden geleden stonden er heel veel, tussen de 900 en de 3000. nu staan er veel minder, maar wel in dezelfde range. Ik vermoed dat ik voor 1000-1500 wel iets moois moet kunnen vinden. Origineel, tja, hoe belangrijk is dat? Het is een mooie motor, maar als iemand de vering heeft verbeterd of een andere uitlaat erop gezet, vind ik dat een toevoeging. Ook qua kleur kan een verandering een toevoeging zijn, al is dat wat minder boeiend. Veel mensen hebben een ronde koplamp erop gezet, voor mij geen toevoeging. (twee ronde, daarentegen...) Maar die aangepaste motoren zijn wel vaak duurder. Is het misschien nog waard ook, dit slag mensen heeft vast ook meer aandacht gehad voor regulier onderhoud...

Kortom, als het 2000 wordt, ligt het er ook maar aan of ik dat het niet ook gewoon waard vind. Als je dezelfde motor ook voor 800 kan krijgen is dat natuurlijk geen keuze, dan doe ik dat. Maar ik kan nu niet eens een ritje maken op een motor om te kijken of deze in orde is, dus een kat in de zak ligt op de loer als ik nu snel-snel een goedkope motor zoek.
 
Ja, da's zeker een mooie, bedankt voor de tip. ze zeggen dat ie uit 1994 is, werden ze toen echt nog gebouwd? De meeste komen uit 86/87, toch? De achterveren zijn niet origineel, dus hier is wel wat aan geknutseld. Naar wat ik gehoord heb over de vering kan t alleen maar beter zijn geworden...
 
Dit zal wel 1 van de laatste zijn.
Die van mij is van 1993.
Originele achtervering bevalt mij prima.
Maar ik heb nooit iemand achterop en ik ben geen racer.
 
Goedendag heren,

Heb al een tijdje vol bewondering dit topic bekeken.
Erg interessante informatie.

Heb ooit in 1993 een Nieuwe FZX750 gekocht, en deze later ook weer verkocht.
Jammer genoeg altijd spijt van gehad.
In juli 2015 een 88er gekocht, met veel werk.
vandaag besloten me een aan te melden op dit forum, en wat informatie te delen.
Ga dadelijk een FZR1000 ophalen van 88 die netjes loopt. En ja ga dit blok over zetten.

Verdere info en foto's volgen nog.

Mvgr Nico
 
Ik heb sinds vorige week een FZX!!!

3 maanden ouder dan mijzelf, 1986, geimporteerd in 1991, sindsdien bij 1 eigenaar geweest. Die heeft de rode kappen zwart (laten doen?) gespoten. Ziet er goed onderhouden uit.

image20160411_172721947_zpsogw49apa.jpg


image20160411_172812378_zpspjq4a9te.jpg


image20160411_172903186_zps49kikgzo.jpg


image20160411_172731872_zpsjl2b6g8u.jpg
 

Thx!

Beetje te, ze geloven allemaal niet dat ie 30 jaar oud is...

De benzinesensor voor de reserve lijkt het niet meer te doen... Hebben die van jullie dat ook? Resultaat was best vervelend, gelukkig was ik dicht bij een pomp... Is er wat aan te doen? Of zal ik een flesje reserve ergens onder het zadel frommelen?
 
Ik heb sinds vorige week een FZX!!!

3 maanden ouder dan mijzelf, 1986, geimporteerd in 1991, sindsdien bij 1 eigenaar geweest. Die heeft de rode kappen zwart (laten doen?) gespoten. Ziet er goed onderhouden uit.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Hey , en bevalt de Fzx? Ik ga zelf a.s zaterdag ook kijken voor een FZX , gewoon omdat het een mooie motor is voor relatief weinig geld. Ik weet niet of je facebook heb maar er is ook een FZX pagine wel grappig Aanmelden bij Facebook | Facebook
 
Laatst bewerkt:
Hey , en bevalt de Fzx? Ik ga zelf a.s zaterdag ook kijken voor een FZX , gewoon omdat het een mooie motor is voor relatief weinig geld. Ik weet niet of je facebook heb maar er is ook een FZX pagine wel grappig Aanmelden bij Facebook | Facebook


Ja, hij is geweldig!

Hij was van een liefhebber die hem altijd als 'erbij' motor had naast z'n andere motoren. Ik denk dat dat al gauw zo is voor een 30 jaar oude motor met niet al te veel km die er nog goed uit ziet. Gevolg: banden zagen er goed uit (ook qua profiel) maar waren hardstikke oud, en ik heb wat glijmomentjes gehad. Check de DIN nummers op de banden, is een goed prijs-onderhandelingspunt, nieuwe banden ben je veel geld aan kwijt, banden al gauw 200 en montage ook (tenzij je zelf de wielen eraf haalt).

De reserveswitch is bij mij kapot (de sensor denk ik), en ik trek de tank in 1x leeg zonder waarschuwing. Dat schijnt vaker te gebeuren, is dat zo, andere FZXers? Is even wennen, zeker omdat de tank niet zo groot is en er geen benzinemeter op zit. Vraag even aan de verkoper of die het nog doet.

Maar geen grote problemen. En t rijdt prachtig! :9~ :] *D
 
Ja, hij is geweldig!

Hij was van een liefhebber die hem altijd als 'erbij' motor had naast z'n andere motoren. Ik denk dat dat al gauw zo is voor een 30 jaar oude motor met niet al te veel km die er nog goed uit ziet. Gevolg: banden zagen er goed uit (ook qua profiel) maar waren hardstikke oud, en ik heb wat glijmomentjes gehad. Check de DIN nummers op de banden, is een goed prijs-onderhandelingspunt, nieuwe banden ben je veel geld aan kwijt, banden al gauw 200 en montage ook (tenzij je zelf de wielen eraf haalt).

De reserveswitch is bij mij kapot (de sensor denk ik), en ik trek de tank in 1x leeg zonder waarschuwing. Dat schijnt vaker te gebeuren, is dat zo, andere FZXers? Is even wennen, zeker omdat de tank niet zo groot is en er geen benzinemeter op zit. Vraag even aan de verkoper of die het nog doet.

Maar geen grote problemen. En t rijdt prachtig! :9~ :] *D

Trouwens, let op, want bij mij geeft de snelheidsmeter denk ik geen 10% overschatte snelheid weer. Jammer dat ik dat uit moet vinden via het CJIB, dus beter dat jij het direct weet.
 
Laatst bewerkt:
Trouwens, let op, want bij mij geeft de snelheidsmeter denk ik geen 10% overschatte snelheid weer. Jammer dat ik dat uit moet vinden via het CJIB, dus beter dat jij het direct weet.

Die ken ik,

Ik dacht laatst dat ik 50 reed. Reed ik tussen de 80 en 85 km/h
2 keer geflitst in 1 minuut € 800,- bekeuring.
Fijn dat dit een bekend euvel is.

Kan ik meenemen in de bewijslast.
Met hemelvaart weer even geijkt in Duitsland. Op de teller 210 op de GPS 195. Had ik wel wind mee
 
Die ken ik,

Ik dacht laatst dat ik 50 reed. Reed ik tussen de 80 en 85 km/h
2 keer geflitst in 1 minuut € 800,- bekeuring.
Fijn dat dit een bekend euvel is.

Kan ik meenemen in de bewijslast.
Met hemelvaart weer even geijkt in Duitsland. Op de teller 210 op de GPS 195. Had ik wel wind mee

Sodeju daar kun je ook best wat andere leuke dingen mee doen. Bij mij viel het mee, 116 euro is te overzien (76 op een compleet verlaten 60 weg). Klote want je koopt er niks voor, maar wel te overzien. Maar wat ik bedoelde is dat ik dat stuk redelijk op de snelheid heb gelet, en niet boven de 75 heb gezeten, zeker niet tegen de 80. Dus hij geeft niet zoals de meeste snelheidsmeters te hoog aan... Die van jou heeft ook minder dan 10% afwijking.
 
Terug
Bovenaan Onderaan