wat heb ik, een 520 525 530 ketting????

Evil Knievel

Die hard MF'er
2 jul 2012
553
5
Amersfoort
Hallo,

Ik ben in het bezit van een ZXR 750 H2 uit 1990.
Daar heeft de vorige eigenaar een te korte ketting op gezet.
Nu wil ik daar een andere ketting op hebben maar hoe zie je nu of het een 520 525 of 530 ketting is? Ik heb namelijk nog een ZXR staan voor donor en wil die (ook niet meer originele) ketting over zetten.
Origineel zit er een 530 op maar het kan natuurlijk dat ze dat hebben aangepast aangezien ze hem nu hebben vervangen.

Ik zie het nergens staan namelijk.

Let me know!

Jarno
 
Laatst bewerkt:
Toets op Google eens in: KAWASAKI ZXR750(H)89-90 ketting

De eerste drie hits...................................................................530

;)
 
Hallo,

Ik ben in het bezit van een ZXR 750 H2 uit 1990.
Daar heeft de vorige eigenaar een te korte ketting op gezet.
Nu wil ik daar een andere ketting op hebben maar hoe zie je nu of het een 520 525 of 530 ketting is? Ik heb namelijk nog een ZXR staan voor donor en wil die (ook niet meer originele) ketting over zetten.
Origineel zit er een 530 op maar het kan natuurlijk dat ze dat hebben aangepast aangezien ze hem nu hebben vervangen.

Ik zie het nergens staan namelijk.

Let me know!

Jarno
Zorg dan iig voor een passende ketting voor de tandwielen, als je die per se wilt laten zitten.

In het topic staan de diktematen die bij welke maat ketting horen.
 
:^ precies!, TS vroeg niet welke maat ketting er standaard op hoort maar hoe hij het verschil kan zien...


Haha.... ja precies daar was ik al achter inderdaad.
Maar zoals de meeste begrepen ze wat ik bedoelde.

Ik ga even meten en dan weet ik het.
Alvast bedankt voor de info.
Ik wist het vd breuken maar dat was zo lastig meten ghehe...
 
Ik bedoel, als de vorige eigenaar er een te korte ketting op heeft weten te krijgen, dan lukt het hem misschien ook wel om een 530 ketting op een 525 of 520 tandwiel te zetten.
En je vroeg om welke ketting het gaat. Dat kan ik vanaf hier niet zien, maar je kan dus wel bepalen welke ketting bij die tandwielen hoort.

Mocht je het 1 (waarschijnlijk de ketting) gaan vervangen, dan zou ik persoonlijk ook het ander gaan vervangen.
Tip van flip, ga voor een 520 setje met een aluminium achter tandwiel. Dat is een verschil van dag en nacht vergeleken met een originele set.
 
Ik bedoel, als de vorige eigenaar er een te korte ketting op heeft weten te krijgen, dan lukt het hem misschien ook wel om een 530 ketting op een 525 of 520 tandwiel te zetten.
En je vroeg om welke ketting het gaat. Dat kan ik vanaf hier niet zien, maar je kan dus wel bepalen welke ketting bij die tandwielen hoort.

Mocht je het 1 (waarschijnlijk de ketting) gaan vervangen, dan zou ik persoonlijk ook het ander gaan vervangen.
Tip van flip, ga voor een 520 setje met een aluminium achter tandwiel. Dat is een verschil van dag en nacht vergeleken met een originele set.

Kijk hier kan ik wat mee!
Super onderbouwing!
Het verhaal erachter is dat ik 3 ZXRen heb staan. Een H1 uit 89 en 2 H2 uit 1990. 1 ben ik bijna mee klaar om circuit klaar te maken. Na het monteren van nieuwe banden kom ik erachter dat ik de ketting niet losser ken zetten. Op mijn donor ZXR zit een zgan set met de juiste hoeveelheid schakels. Maar om die om te zetten heb je weer een nieuwe klinkschakel nodig. Oftewel, hoe weet ik welke schakel ik nodig heb. Dat was mijn eigenlijke vraag. :? :P

Bij beide motoren meet ik 9mm op het a'tandwiel, dus op beide zal een 530 zitten. Kan natuurlijk beide schakels opmeten om te kijken of die bij beide gelijk zijn.

Als ik weer wat geld en tijd heb gaat alles weer helemaal uit elkaar en zal er zeker een 520 op komen. Met mogelijk een tal verschillende tandwielen.
 
Laatst bewerkt:
Ff achterbrugje uitbouwen zodat je de ketting niet hoeft te delen?
Of heeft deze achterbrug een brace waar de ketting doorheen loopt?
Anders met brug en al over zetten.
 
Kijk hier kan ik wat mee!
Super onderbouwing!
Het verhaal erachter is dat ik 3 ZXRen heb staan. Een H1 uit 89 en 2 H2 uit 1990. 1 ben ik bijna mee klaar om circuit klaar te maken. Na het monteren van nieuwe banden kom ik erachter dat ik de ketting niet losser ken zetten. Op mijn donor ZXR zit een zgan set met de juiste hoeveelheid schakels. Maar om die om te zetten heb je weer een nieuwe klinkschakel nodig. Oftewel, hoe weet ik welke schakel ik nodig heb. Dat was mijn eigenlijke vraag. :? :P

Bij beide motoren meet ik 9mm op het a'tandwiel, dus op beide zal een 530 zitten. Kan natuurlijk beide schakels opmeten om te kijken of die bij beide gelijk zijn.

Als ik weer wat geld en tijd heb gaat alles weer helemaal uit elkaar en zal er zeker een 520 op komen. Met mogelijk een tal verschillende tandwielen.
Je moet de ketting meten. Dan weet je de maat van de ketting.
 
Een maat van mij heeft een CBR1000rr uit 2012, en hij heeft daar een smallere ketting opgezet, ik geloof van 530 naar 520, en dat schijnt nog al aardig uit te maken met accelereren....

Die carbon wielen maakten helemaal een verschil, nu trekt ie met 200km/h het voorwiel omhoog, best eng... ;)
 
Laatst bewerkt:
Of een voortandwiel met een tandje minder. Als je circuit gaat rijden is het toch mooi dat je op de rechte stukken in 6 net de begrenzer niet haalt? Of doe je dat met de originele overbrenging al?


Dat is zeker wel een optie!
Maar ik kan dus geen klinkschakel vinden in DID 50VA (mijn aanduiding op de schakels)
Nu wordt het waarschijnlijkeen compleet nieuwe set.
Maar als ik met de tandwiel verhouding wil spelen moet je dan ook je schakels van je ketting aanpassen?
Of lukt dat prima met de standaard aantal schakels.

Mijn ketting zo laten zitten is geen optie want nu zit er ongeveer 2mm tussen de achterbrug en mijn a'band aan de voorzijde.
 
Terug
Bovenaan Onderaan