Kwastert's XJ900 Hybrid met EZS RX1, derde hoofdstuk alweer

Status
Niet open voor verdere reacties.
En in't geheel ziet het er zo uit:
full
 
Vandaag het project voetensteun afgerond. Die steun had ik al jaren, want MiniKwastert pasagiert niet graag zonder omdat hij zich zonder steun niet schrap kan zetten. Waarom hij dat wil weet ik ook niet, maar ja, da's weer een ander verhaal ;)

Ik had toen die steun al gemaakt van die schapdragers, dat leek me wel handig, een verstelbare voetensteun. De kleintjes groeien namelijk hard, vandaar!
Met een treffenbezoek heb ik liever de steun eruit, want dan kan er namelijk mooi een slaapmat, slaapzakken en meer van dat lichte spul in de punt van de bak. En daar zit nou net het probleem: ik kan niet bij die steun om hem weg te halen. MiniKwastert kan dat (nog) wel, die duikt dan namelijk met z'n hoofd naar voren in de bak en fixt dat even. Fijn van hem, maar ideaal is anders.

Daarom heb ik het hele frame demontabel gemaakt.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb nu voorin de bak (met behulp van MiniKwastert want in die punt kom ik al helemaal niet bij) een strippie met daarop een oog gelast bevestigd.
full
 
Aan de achterkant heb ik twee bevestiging gelast die maar één nadeel hebben: ze lijken nogal op scharnieren. :o

Het andere deel heb ik op de bodem geschroefd. Vervolgens heb ik een paar borgpennen verlengd waar ik het geheel mee vastzet. En dat is zo gepositioneerd dat ik daar gewoon bij kan :Y
full
 
De draadspanners dienen om omklappen van de voetsteun te voorkomen. Voorheen gebruikte ik daar een ingekorte snelbinder voor.

Zo ziet het er dan uit als de Kleine bij in de bak zit....... (Hij kijkt z'n moeder al ruim over haar hoofd) Dat verstellen gaat nu dus eenvoudig door het frame even in z'n geheel uit de bak te pakken.
 
Oja, vandaag nog een foto ontvangen. Nu één zonder auto er bij op. Die Hellracer heeft geen goede uitwerking op de Yamaha, want als hij er niet bij inzit krijg ik ook geen foto's :(

full
 
Mooie constructie gemaakt !
Creatief met plankdragers en scharnieren

Misschien een idee om er een rempedaal op te maken :)
 
Laatst bewerkt:
De snelheid zal hier een stuk minder zijn dan bij die vorige foto, want hier rijdt hij op de rechter rijstrook en daar rijden ze altijd langzamer. :Y
 
Misschien zo langzamerhand maar een soort van fonds oprichten? Aaaah wacht ik snap het , Justitie is gewoon fan!!!

Mooi wark Kwastert!!!
 
Normaal vind ik zwart/wit foto's wel iets hebben van wat oud nostalgie etc.
alleen kan ik zulke foto's weer wat minder waarderen.


(Rooie duif ging laatst ook even een voordelig oliekoelertje met thermostaat,
voor de bobber kopen/ophalen in Harskamp
en ik weet dat er in Otterlo 2 camera's staan en het was dus 2 keer raak,
zelfs met het olde corsa koekblikje, toch nog een duur koelertje )
 
Maar voetsteuntje is super gemaakt zo,
en de kleine kwastert leert gelijk sleutelen win win situatie dus.
 
Een echte voetsteun had minstens 200 euro gekost, dat heb je nu bespaard en daarmee betaal je die boetes. Netto dus nul euro *D.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan