Kwastert's XJ900 Hybrid met EZS RX1, derde hoofdstuk alweer

Status
Niet open voor verdere reacties.
Alu plaat zaag ik ook altijd met de circelzaag voor hout. Dat gaat perfect en met een geleidingslatje zaag ik dan tenminste recht.

Uitliteren kan toch ook gewoon aan de pomp?
Hier in vasse geeft die nl ook de liters aan als je ah tanken bent...

Maar t ziet er weer donders uit hoor!
 
Laatst bewerkt:
Ziet er perfect uit Kwastert!
Aluminium zaag ik met een zaagblad speciaal voor aluminium, een poosje terug gekocht als setje bij de Lidl samen met een grof en een fijn blad voor hout, voor iets van 11 euro. Alleen jammer dat ze dat niet altijd op voorraad hebben.
full
 
Laatst bewerkt:
mooie tank man. zoiets moet ik ook gaan bouwen. ik heb nu maar een sportster tankje en na 100/110 km is het echt wel op. handig als je een roker bent maar dat ben ik niet.....
 
Gee wiz
2 sportsterren tankies erop naast elkaar is dat niet wat ?? _O-
 
Laatst bewerkt:
Maar ziet er super uut Kwastert,
jammer dat ik nu eerst een span voor She aan het bouwen ben haha
 
Maar ziet er super uut Kwastert,
jammer dat ik nu eerst een span voor She aan het bouwen ben haha

Ik ben er zelf ook wel tevreden mee. Als nu alles ook dicht is en blijft, ook met volle tank, dan is het top. Dadelijk halfvol tanken en proefrijden.

Stel je dat de vulslang lekt, dan is het niet handig on de tank nokkie vol te hebben :X
 
De motortank heb ik zo goed mogelijk geleegd. Omdat ik nog niet weet wat ik er mee wil, heb ik er maar een half litertje olie in gekieperd en weer gemonteerd.
 
Laatst bewerkt:
Mooie tank, maar niet bang dat het heel erg gaat klotsen in de bochten met zo'n grote tank?

Zou kunnen dat ik het gemist heb, maar hoeveel liter van dat vloeibare goud past daar nou eigenlijk in?

Ziet er allemaal weer keurig uit :}
 
Laatst bewerkt:
Mooie tank, maar niet bang dat het heel erg gaat klotsen in de bochten met zo'n grote tank?

Zou kunnen dat ik het gemist heb, maar hoeveel liter van dat vloeibare goud past daar nou eigenlijk in?

Ziet er allemaal weer keurig uit :}

Ik heb er vandaag 25 ltr ingekieperd. En met die hoeveelheid merk je van klotsen niks. Ik heb er nog wel over gedacht om er een klotsschot in laten lassen, maar dat blijkt dus overbodig.
Ik heb eerst gereden met een liter of 4 in de tank. Het gewicht van de tank met een beetje brandstof is precies genoeg om nog fatsoenlijk vlot de bocht om te kunnen komen zonder dat de bak direct omhoog wil O-)

Er kan zo'n 36 liter in, da's 27 kilo. En de tank weegt er 6.5. En da's allemaal gewicht op de plek waar je het precies hebben wilt, dicht bij het zwaarte punt van het zijspan. Ik ben dr blij mee :}
 
Ik was heel benieuwd of het niet te veel zou klotsen cq gewicht verplaatsing zou geven. Ik bedoel als alle benzine naar 1 kant gedrukt word dan zou je dat logischerwijs kunnen voelen. Gelukkig merk je daar dus weinig van.
Dat je er blij mee bent snap ik, mooi gemaakt en goed over nagedacht.

Nou kan je pas echt afstanden :]
 
Mooie tank en mooi dat je zo een zwaardere bak hebt. :)

De bedoeling was niet om de bak zwaarder te maken. Het doel was om een grotere tankinhoud te krijgen, en om het gewicht op de ideale plek te krijgen. En da's gelukt. Gewicht weg boven het blok en binnen de denkbeeldige lijnen tussen de drie wielen.

Om de bak aan de grond te houden moet je geen gewicht (ballast) toevoegen. Om de bak aan de grond te houden moet je naar de VRO bij Jan Knol!
 
dat gaat dan nog een leuke titanenstrijd worden daar... die jan knol laat zich vrij makkelijk meeslepen in de emotie van sensatie, dus dat wordt dan een sportief dagje... :) :)

nu nog zorgen dat ik tegen de tijd dat dat keertje zich voordoet zelf ook weer een fatsoenlijk span heb rijden, want dat wil ik niet missen....
 
Iemand nog op zoek naar een campertje om te overnachten tijdens bijvoorbeeld de race demo's van Leotje60 ? Ik heb net zo'n campertje in de aanbieding als die van Leo. Voor weinig mag ie weg, ik heb al een bod van € 400....
 
Laatst bewerkt:
Zo'n ding heb ik nog van de zaak gehad. Met 1700cc Isuzu blokje toch? Zit niet veel gang in trouwens.
 
Het trouwe beesie heeft anders prima zn beste krachten aan de firma gegeven! Hardlopers zijn doodlopers!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan