Kwastert's XJ900 Hybrid met EZS RX1, derde hoofdstuk alweer

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb net even zijn site bekeken, komend jaar gaan we allebei de VRO1 volgen! Ik ben er nu al reuze benieuwd naar. :) :) Nog geen afspraak gemaakt, eerst groot onderhoud aan de trekker, want hij lekt olie uit het kopje aan de linker kant.
De bedoeling was niet om de bak zwaarder te maken. Het doel was om een grotere tankinhoud te krijgen, en om het gewicht op de ideale plek te krijgen. En da's gelukt. Gewicht weg boven het blok en binnen de denkbeeldige lijnen tussen de drie wielen.

Om de bak aan de grond te houden moet je geen gewicht (ballast) toevoegen. Om de bak aan de grond te houden moet je naar de VRO bij Jan Knol!
 
Zo'n ding heb ik nog van de zaak gehad. Met 1700cc Isuzu blokje toch? Zit niet veel gang in trouwens.

Ik ook een roooooode als tijdelijke overbrugging

Nog nooit zo'n makkelijk gebakje gehad
gewoon sleutel in contact laten en deuren open
Ding zag er zo lelijk uit dat je er eigenlijk niet in gezien wilde worden, zelfs niet met zonnebril
Echt zo'n flikker maar in ding.
Overigens ook nog nooit zo goedkoop in een auto gereden

Maar goed een wiel eraf en weer ONtopic
 
Prachtig bruggetje. Dan mag ik niet meer zeggen dat van de mijne de carterpan was doorgerot?
 
rot op Oma :)


ik kwam Kwastert vanmiddag nog tegen in Duitsland,
dusz ik neem aan dat ie aan het testrijden is :]
 
Ja, RedPigeon, ik herkende je ook. Ik ben even naar Kleve geweest, naar Polo. Lekker warm softshell vestje gekocht voor onder mn leren pak.

Dr moest er ook nog weer een in de bak voor n foto.........
full
 
Ha daar kwam ik toen ook net vandaan
had wat leuke dingetjes gekocht voor mezelf o.a. een leuk BMW Service bordje voor aan de muur
 
Hei doar nou een vluchteling in de bak? 'T was rustig in Halle vanmiddag. Nog even bij EZS geweest vanmorgen .
 
Mossen nog van alles ;) maar weet doorgaans je achterdeur wel. Waren met kennis die een HBJ bak bij Bode heeft gekocht zonder frame. Zijspan naaf met remmen gekocht.
 
Afgelopen zaterdag m'n Hotgrips vervangen. Na 8 jaar, en drie stuurwissels was de aansluiting van de kabel aan het linkerhandvat slecht. De boel werkte wel, mits de kable ik de juiste, niet te strakke bocht lag. Ik ben zeer te spreken over de kwaliteit dus ik heb wederom Oxford Hotgrips gemonteerd. Met dank aan Tenkate, dei ze in de aanbieding had.
 
Omdat de nieuwe controller veel kleiner is dan bij de oude set , paste deze nu mooi in de cockpit. Ik heb hem half verscholen achter de teller gezet, zodat ik wel de knoppen kan bedienen, maar niet met de brandende leds in m'n snufferd zit.
full
 
Een van de volgende projecten is het vervangen van de stuurschakelaars. Deze zijn oud en gammel, ik heb een set liggen van een R1.

Ik ben er alleen nog niet uit of ik de nieuwe schakelaars direct aan de kabelboom soldeer, of dat ik er nog stekkers tussen zet. Zonder stekkers is wel veel kleiner, maar dan kan het ook niet meer los. (Bij onderhoud ofzo, of een stuurwissel :X ) Wellicht eens kijken of RDEA wat geschikts heeft.
 
Wie heeft er ervaring met stekkers? Mij lijken deze wel geschikt. Maar misschien is er iemand die een tip heeft welke ik het best kan gebruiken?
 
HONDA gebruikt dit soort stekkers ook...
en daar zorgen ze nogal eens voor ellende als je ze niet goed schoon houdt... (vooral bij de dynamo van mijn GL knip ik deze er steevast direct tussen uit...

dus ik denk dat er wel betere connectoren te vinden moeten zijn... ;)
 
2 x 4x 2 = 16. Dat zijn dan 4 lompe stekkers. Die word ik niet kwijt achter mn koplampen :N
 
Heb ze bij mij in de luchtfilter ruimte weggewerkt. Open filter er op 👍👌
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan