Contactslot inbouwen, waar op aansluiten?

#Wouter

Die hard MF'er
18 sep 2010
673
0
Westland
Goedemiddag,

Ik heb een KLX650R uit 1998. Deze motor heeft geen contactslot, maar ik zou er graag eentje willen inbouwen. Nou heb ik nog een contactslot hier liggen (2 dradig -> link ), waar zou ik deze het beste op kunnen aansluiten? Kan ik deze aansluiten op de bobine? Heb ik nog zekeringen nodig etc?

Elektronica is niet mijn ding :X
 
Kun je hem niet op je start relais aansluiten..? Lijkt me beter dan op je bobine.
Heeft dat ding een electrische starter of alleen een kickstart ?
 
Laatst bewerkt:
Kun je hem niet op je start relais aansluiten..? Lijkt me beter dan op je bobine.
Heeft dat ding een electrische starter of alleen een kickstart ?

Alleen een kickstart.


Heb ik ook aan gedacht, maar werkt een killswitch niet andersom? Met een contact slot zorg je er toch voor dat het circuit altijd verbroken is totdat je de sleutel omdraait, met een killswitch staat et circuit altijd gesloten totdat je de killswitch indrukt.

Of zie ik dit verkeerd?
 
Laatst bewerkt:
Mmmm. je zou het zo kunnen maken dat het contactslot juist de killswich op de gesloten stand houd. Soort dubbele killswitch zou het dan worden.. lijkt mij het beste alternatief dan..

Andere optie is eventueel de + van de accu onderbreken door middel van een relais.
Moet dan wel een zwaar uitgevoerd relais zijn gezien de spanning die erover gaat..

Mits dat ding een accu heeft uiteraard ;)
 
Mmmm. je zou het zo kunnen maken dat het contactslot juist de killswich op de gesloten stand houd. Soort dubbele killswitch zou het dan worden.. lijkt mij het beste alternatief dan..

Andere optie is eventueel de + van de accu onderbreken door middel van een relais.
Moet dan wel een zwaar uitgevoerd relais zijn gezien de spanning die erover gaat..

Mits dat ding een accu heeft uiteraard ;)

Dan zou je het contactslot moeten verbouwen toch? Sleutel in begin stand circuit gesloten (en dus killswitch in werking), sleutel op contact gedraaid circuit open (en dus de killswitch uit).

Ik ben echt een leek in elektronica, maar volgens mij zit ik hier goed toch?

Motor heeft ook geen accu;)

Vroeger, op m'n brommer, had ik de voeding van de bobine onderbroken.

Moet je hier nog aan de slag gaan met zekeringen? Of is het gewoon contactslot ertussen en klaar?

dat doet de killswitch normaalgesproken ook. je kan hem dus prima in serie zetten met de killswitch. het gaat er om dat de ontsteking geen vonkjes meer maakt als je de sleutel verwijdert.

Ja, maar een contactslot maakt het circuit toch gesloten zodra je de sleutel omdraait? Dat zou betekenen dat je killswitch in werking gaat en je de motor dus nooit meer kan aantrappen;)

Of ik zit er naast, zou ook kunnen ;)

Een motor zonder contactslot lijkt me wel een beetje raaaaar :') Maargoed onderbreek met je contactslot je Bobine ( ook wel eens Bombine genoemd ).

KLX650R is als offroad motor gebouwd, geen idee of ze origineel een contactslot hebben, deze is omgebouwd naar supermotard, vandaar...
 
Laatst bewerkt:
Ja, maar een contactslot maakt het circuit toch gesloten zodra je de sleutel omdraait? Dat zou betekenen dat je killswitch in werking gaat en je de motor dus nooit meer kan aantrappen;)
Ik heb er geen verstand van maar..
De stroom moet zowel door het contactslot als door de killswitch. De stroom loopt als beiden 'aan' staan en een killswitch staat standaard 'aan'.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb er geen verstand van maar..
De stroom moet zowel door het contactslot als door de killswitch. De stroom loopt als beiden 'aan' staan en een killswitch staat standaard 'aan'.
:N
Met de killswitch leg je en draad naar massa wanneer de motor moet stoppen.
Je hebt een contactslot nodig dat normaly closed is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan