CBR1000F kwaliteit ketting-tandwielen ervaringen

John1964

MF'er
10 jul 2012
45
0
Sittard
Beste genoten, heb enkele vragen omtrent mijn CBR1000F 1992 die aan nieuwe ketting/tandjes toe is :)


Na ruim een jaar flink toeren en de kettingspanners bijna op uiterste stand wil ik op korte termijn ketting en tandwielset vervangen. Ketting ga ik voor de DID en dan de duurdere variant (reeds goede ervaringen mee).

Echter tandwielen zijn diversen merken van leverbaar op internet, wie heeft hier ervaring mee en dan met name de kwaliteit en levensduur?

Verder ben ik op zoek naar een prima webshop waar ik dit kan bestellen (ervaringen)?

Mij valt op dat er flinke verschillen zijn in prijs ook al is merk ketting en tandwielen gelijk bij leverancier A en B.

Mijn vorige fiets (Yamaha Diversion) heb ik een gesloten ketting gemonteerd en dus de achterbrug los gemaakt wat zeer makkelijk ging bij dit model fiets.

Iemand ervaring met de achterbrug los halen bij de CBR1000 ?
Ik wil namelijk bijvoorkeur een gesloten ketting kopen en monteren, dit spaart aankoop gereedschap voor ketting dicht te maken ook.

Bedankt alvast :)

John
 
Mijn ervaring is dat je tandwielen slijten door je ketting...

Ik haal eigenlijk altijd alles bij de dealer..

Als ik een ketting koop, haal ik ook gelijk een sluitschakel, ik heb geen zin in dat geouwehoer met een gesloten ketting, kost je misschien 5 euro meer.
 
Laatst bewerkt:
Hallo Thanks, had Jossmit al gezien via google.

Hoe vind ik dat CBR1000F topic hier op deze site ????

Sorry ben beetje onhandig in dit soort zaken.

Bedankt alvast voor jullie reacties.
 
Terug
Bovenaan Onderaan