hoe heet dit "boutje"?

tribute

MF veteraan
Donateur
7 sep 2008
1.225
622
enschede
Ik ben op zoek naar dit boutje, of draadstang of hoe het ook heten mag. Het moet 1mm verspringen. Draad M8x1,5 en beide "uiteinden" ongeveer 25mm lang.
Iemand enig idee waar ik dit kan bestellen?

Gr. Bjorn
full
 
Het is niet specifiek van een motor. Op de passing (gladde stukje in het midden) heeft een lagertje gezeten. Ik weet ook niet waar het op heeft gezeten, ik weet alleen dat ik er 8 nodig heb om mijn uitlaat spruitstuk vast te zetten. (ZXR projectje)
De spoed is inderdaad niet gelijk.
 
Als ik de gaten groter maak zit er geen "vlees" meer aan de zijkanten. Dan is het geen gat meer maar een U. Kan goed gaan hoor, maar ik weet nog niet eens 100% zeker of alles gaat passen. Dus ik dacht, ik draai er ff 8 van die gevalletjes in, dan hoef ik niets kapot te slijpen. (Ik ben zuinig op mijn Muzzy systeempje)
 
Het is niet specifiek van een motor. Op de passing (gladde stukje in het midden) heeft een lagertje gezeten. Ik weet ook niet waar het op heeft gezeten, ik weet alleen dat ik er 8 nodig heb om mijn uitlaat spruitstuk vast te zetten. (ZXR projectje)
De spoed is inderdaad niet gelijk.

Wat is de reden dat jij speciaal dit draadeindje moet hebben en niet de originele. :? :?
en waarom 2 verschillende schroefdraad maten , een is blijkbaar m8 , maar de andere kant zeker niet. :N

GREETZ
 
Wacht ff, nou gaan we allemaal langs mekaar heen lullen omdat ik niet duidelijk ben.
De foto is slechts een voorbeeld. Ik heb dus níét het boutje nodig van de foto met 2 verschillende soorten draad. Ik wil beide uiteinden M8x1,5 hebben. Het gaat er om dat er een "verzet" van 1mm in de bout moet zitten.
 
Wacht ff, nou gaan we allemaal langs mekaar heen lullen omdat ik niet duidelijk ben
M8 tap eind nemen , de gewenste stukjes afzagen, voorzien van punt vorm , en een goeie lasser deze TIG met het juiste verloop aan elkaar laten lassen , en klaar is klara.
 
M8x1.5 op een japanse cylinderkop ? lijkt mij heel straf.
ik zou toch nog eens checken of het geen M8x1.25 is voor je geld gaat uitgeven.

en dat vespringen gaat waarschijnlijk ook niet goed komen. hoe kan je dat ding echt goed vastzetten in de juiste positie ? met veel geluk ?
neem gewoon een verloopstuk van M8 naar M7.
 
V.w.b de spoed was ik je gelukkig nét voor Janbros (was laat vanacht..... :z )
V.w.b. het verloop, dan zou ik niet van M8 naar M7 moeten want dat zou maar een halve mm opleveren.
Wellicht zou ik het eens kunnen proberen met een verloop van M8 naar M6. Als dit te fragiel wordt moet ik toch maar de gaten aanpassen.
In ieder geval iedereen bedankt voor het mee denken.

Gr. Bjorn
 
Kan je de gaten in de flensen van je spruitstuk niet aanpassen.
Even een vijl er door en er een slobgat van maken.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik denk inderdaad dat het slobgaten gaan worden. Had gehoopt dat ik gewoon 8 van die boutjes ergens had kunnen bestellen, maar ik zie al wel dat hem dat niet gaat worden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan