Gsx r600 srad

Mauricio01

Rookie
6 jun 2015
21
0
Goedemiddag,

Mijn suzuki srad uit 1997 heeft ongeveer twee jaar stil gestaan door omstandigheden. Na vele pogingen kreeg ik hem weer aan de praat maar echt lekker liep ie uiteraard niet. Zo viel ie bijvoorbeeld uit als ik het gas los liet. Ik ben geen ervaring sleutelaar maar door te proberen en op te zoeken kom je een heel eind. Ik heb toen het volgende aan mijn motor gedaan.

Carburateur eraf gehaald en helemaal schoongemaakt.
Nieuwe bougies
Olie en oliefilter vervangen
Luchtfilter vervangen
Nieuwe accu

Nu probeerde ik hem weer te starten maar helaas. De startmotor draait wel maar hij slaat niet aan. Zou dit te maken kunnen hebben omdat die vieze oude benzine er nog inzit? Heb er ook nieuwe benzine ingedaan en hij heeft het natuurlijk wel gedaan.....

Iemand nog ideeën?

Alvast bedankt voor jullie tips......
 
Vaak ligt het aan de vervuiling van de carburateurs en, die maak je niet ff schoon . :N
Veelal ultrasoon laten reinigen doet wonderen .
Je zegt dat je ze schoon hebt gemaakt hoe en waarmee dan ?
Daarna een synchronisatie van de carburateurs laten uitvoeren .
Er zijn wel richtlijnen voor als je een motor een hele tijd wegzet maar als men dat niet opvolgt en denkt kleedje erover klaar :+ tja dan krijg je problemen .
 
Het is nu wel lastig zeggen. Het is natuurlijk goed mogelijk dat je een slangetje of een essentieel onderdeeltje van één van de carbs niet goed hebt zitten. Als die slecht liep voordat je ging sleutelen zou die als je alles op de juiste manier weer hebt teruggezet op zijn minst net zo beroerd moeten lopen.
 
Hij heeft natuurlijk ff gelopen dus die oude benzine heb ik er niet uitgehaald maar gewoon nieuwe erbij gegooid. Stom stom stom

Dus zou het kunnen dat er nog gewoon teveel troep in die tank zit ofzo?

Ik heb de carbs helemaal losgemaakt en uit elkaar gehaald en met reiniger schoongemaakt.
Dus geen ultra soon badje.....
 
Ja daar begin ik ook te twijfelen. Normaal als je het contact aanzet hoor je ff een zoemend geluid ( echt geen flauw idee hoe je dat moet omschrijven). Maar dat hoor ik nu ook niet. Zou dat de benzinepomp kunnen zijn? Zou het kunnen dat deze dan verstopt zit door die oude benzine?
 
Ja daar begin ik ook te twijfelen. Normaal als je het contact aanzet hoor je ff een zoemend geluid ( echt geen flauw idee hoe je dat moet omschrijven). Maar dat hoor ik nu ook niet. Zou dat de benzinepomp kunnen zijn? Zou het kunnen dat deze dan verstopt zit door die oude benzine?

Als er niks zoemt zou ik eerst is even kijken of er geen zekering kapot is of dat je een kabeltje hebt losgetrokken per-ongeluk. (in die volgorde ook).
 
Nou ik heb de zekeringen gecontroleerd en deze zijn allemaal nog heel. Zou het kunnen dat de brandstof pomp verstopt zit en hierdoor niet meer zoemt als je het contact aanzet? Of kan het daar niet mee te maken hebben?
 
Even 12v op de brandstofpomp zetten weet je het direct.

Ik ben op dat gebied nog een leek maar is het dan het beste om deze te demonteren en dan te proberen? Gezien het feit dat ie lang heeft stil gestaan kan het natuurlijk geen kwaad om dan meteen de brandstoffilter te controleren.

Dat is dan meteen mijn volgende vraag, kan je die reinigingen of moet je deze dan vervangen?

Alvast bedankt voor jullie vakkundige reactie's
 
gewoon even kijken waar de brandstofpomp verstopt zit. loskoppelen van kabelboom en even direct stroom op zetten. Zoemt die niet dan is het je pomp, zoemt die wel dan zit het ergens in je kabelboom/schakelaars etc..

Ik heb mijn brandstoffilter gecontroleerd en schoongemaakt. Tevens binnenkant tank schoongemaakt met nieuwe benzine. Er zaten een hoop schilfers etc.

Nu ben ik qua electra echt een leek maar hoe kan je dat het beste doen? Of welke tools heb je daar voor nodig? Ik ben nog een beginnende sleutelaar en moet mijn gereedschapskist nog aardig uitbreiden vandaar.....

Zou je bijvoorbeeld een aculader kunnen gebruiken om er stroom op te zetten?

:?
 
Hij start niet. Brandstofpomp hoor je niet dus die is stuk of er is iets mis met de electra.

En het moet toch zijn als je het contact aanzet, je dan de relais van je brandstofpomp moet horen klikken?
 
Laatst bewerkt:
Stroom kan je gewoon rechtstreeks van je accu halen. Even twee draadjes eraan. Opletten met kortsluiting.

Schilfers is natuurlijk vragen om problemen. Als zal het brandstoffilter en vaak ook een extra folter in het benzinekraantje al heleboel tegen houden. Ik zou de tank eraf halen en die goed schoonmaken.

Controleer eerst de benzinepomp maar.
 
Ja die heb ik gecontroleerd.

Maar het zal echt iets te maken hebben met die brandstofpomp. Want startmotor doet het gewoon, alleen wil ie niet aanslaan. En normaal hoor je brandstofpomp en nu ook niet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan