#gts1000

Dusss

MF veteraan
22 jul 2008
1.083
19
Hoi,

Tijd om een nieuw topic te starten. Het doel in grote lijnen:

Ander motorblok
Turbo
Geen kuipwerk
 
Foto
full
 
leuk ,een gts1000

ik had ook gekeken naar een ander blok in de gts,wilde graag een 3 cilinder
kwam er al snel achter dat dat niet eenvoudig was,het originele blok past er naadloos in
wat je nu er in hebt past ook nog niet lekker :N
xjr 1200/1300 ?
moet nog een stukje naar voren kantelen om goed te zitten,en dan zit je voor al tegen de triangel

succes
 
Ander blok: Diverse motivaties, maar ik wil zien of ik de uitdaging tot een goed eind kan brengen. Het is een XJR1300 blok......en nee die past niet een op een.

Het carter lijkt op het orgineel, maar is groter in alle opzichten. Hij hangt nu op een blok ophanging, en die is ook al aangepast om uberhaupt het blok in het frame te krijgen. Het is zelfs zo erg dat het blok er alleen in kan zonder cylinders, kop en zijkappen.

Maar ja....het ziet er wel bruut uit en je bent alle koelzooi in een keer kwijt.

Ik zit nog te denken aan een V4, maar will eerst kijken wat het totale werk met dit blok wordt. Pas dan wordt het definitief.
 
Eigenlijk nummer 4 (John 2 meegeteld), maar de bouw gaat lang niet in het hetzelfde tempo.

@Yellowrider: Goed he. Heb veel naar je topic gekeken en heb de fiets live gezien op de beurs, is echt een mooie fiets geworden!
 
vanaf donderdag in het blad MOTOR magazine een artikel over verbouwde GTSén versus origineel...
 
Keuzes..Keuzes....vfr750 blok aan het passen. Bleef in mijn hoofd spoken.

Wel weer die koel meuk... :X :+
full
 
Eerst maar weer de ophanging plaatsen, want pivot point en voortandwiel liggen niet mooi in lijn. Ben benieuwd...
full
 
@scheffer: nope, kwam zo onder de blubber vandaan. Maar met al het paswerk heeft het wel weer aandacht nodig
 
Tijd voor een update:
Een XJR blok is te groot. Het vraagt teveel aanpassingen aan het frame omdat het blok te groot is.
Een VFR blok kan wel, en is relatief goed pas te maken.
Maar ik wil een turbo, en dan wordt het een dure hobby omdat ik zuigers op maat moet laten maken om de compressie op de juiste waarde te krijgen.
Dit kost alleen al 1000€, en dat is niet echt grappig meer.

Dus: we gaan voor een FZR1000 blok. Ik ben nog wel bezig om hier wat speciaals mee uit te halen, maar of dat lukt.......
 
nice! wat voor FZR..? pré 89 heeft geen ophangpunt aan de zijkant van het cilinderblok.. (ik heb ze dus niet.. kunnen er mooi twee beugels vervallen op het frame ;)
 
Ga volgende week een 93 er blok halen, en heb via via een incompleet blok voor reserve delen......kan er nog wat misgaan.

Het gts blok laat ik met rust, kan áltijd nog aangepast worden.
 
ja, GTS blok zou ik idd niets mee doen... krukas is anders (opneem-patroon voor de pulsgever is anders) waardoor je weinig anders kunt dan de originele injectie of een programmeerbare computer er op..... (nu zul je daar misschien toch al aan moeten indien je naar turbo oid gaat....)

Verder nog onderdelen nodig? heb nog van alles in de verkoop..
 
Moet Ff kijken wat ik nodig heb. Er komt sowieso injectie op om alles beter op de turbo af te kunnen stellen.
Wordt niet het gts systeem, meer een verzameling van sensoren, andere throttle body en vrij programmeerbaar ECU.
 
Terug
Bovenaan Onderaan